آیا بلیط‌های آخرین لحظه‌ای همیشه ارزان است ؟

در دنیای اقتصادی امروز همه به فکر ارزان‌تر کردن هزینه‌ی سفر خود به شیوه‌های گوناگون هستند. از اولین چیزهایی که به ذهن مسافرین می‌آید خرید بلیط هواپیما ارزان است. اگر زیاد با هواپیما مسافرت کرده باشید، احتمالا معنی و مفهوم بلیط‌های چارتری را می‌دانید و اگر نه احتمالا به گوشتان خورده است. ارزانترین بلیط هواپیما همان چیزیست که همه‌ی مسافرین هوایی به دنبال آنند. در این مطلب نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت که آیا بلیط‌های لحظه آخری همیشه ارزانترین انتخاب هستند؟

ولی این سوال ممکن است براتان پیش بیاید که بلیط چارتر یا همان بلیط لحظه آخری چیست؟ چه فرقی با بلیط های دیگر هواپیما دارد؟ آیا ارزان تر است؟ ایا از نظر کیفیت پروازی فرقی با سایر بلیط ها دارد؟ آیا در تمامی مسیر ها و خطوط هواپیمایی می توانیم بلیط ارزان هواپیما یا همان لحظه آخری تهیه کنیم یا خیر؟ در ادامه سعی بر این است که به زبان ساده به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

ابتدا راجع به این که فلسفه بلیط چیست و از کجا به وجود آمد صحبت می کنیم؛ اغلب آژانس‌های مسافرتی در زمان معینی از سال، اقدام به چارتر کردن صندلی‌های یک پرواز برای مقصدی خاص می‌کنند. چارتر کردن یک صندلی یا بلیط هواپیما، به معنای پیش خرید یا اجاره آن از شرکت‌های هواپیمایی است که همین امر نیز چارتر کننده را مجاز به تعیین قیمت بلیط هواپیما در پرواز چارتر مربوطه می‌کند. در واقع آژانس‌های مسافرتی و گردشگری طی قراردادهایی با ایرلاین‌های مختلف تمامی بلیط های پروازهای مورد نظرشان را خریداری می‌کنند و به سایر آژانس‌های مسافرتی و سایت های فروش بلیط هواپیما با قیمت عادی ارائه می‌دهند تا به فروش برسد. اما همیشه همه بلیط‌ها به موقع فروخته نمی‌شوند و هواپیما با تعدادی صندلی خالی پرواز می‌کند! که در این صورت آژانس مسافرتی ضرر می‌کند. در این شرایط بلیط چارتر ارزان تر را ارائه می‌کنند.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی

ولی آیا همیشه این گونه است که ارزان ترین بلیط هواپیما در لحظات آخر گیرمان بیاید؟ البته که پاسخ به این سوال خیر است. به بیان واضح‌تر بلیط چارتر هواپیما عبارت است بلیط های هواپیمایی که با نرخ شناور به فروش می‌رسد. منظور از فروش بلیط هواپیما چارتر به صورت شناور این است که با توجه به میزان تقاضا، قیمت بلیط ارزش گذاری می‌شود. به عنوان مثال، وقتی در یک بازه‌ زمانی، تقاضا برای سفر کم باشد، قیمت بلیط هواپیما چارتر کاهش می‌یابد. این کاهش قیمت بلیط چارتر هواپیما بعضاً بسیار زیاد است. ولی برعکس این قضیه هم رخ می‌دهد. بلیط چارتر هواپیما در بازه‌های زمانی که میزان سفر در کشور بالا است (به عنوان مثال آخر هفته؛ عید نوروز، تابستان، اعیاد و مناسبت ها و …) شاید بسیار گران‌تر از قیمت عادی باشد.

اگر  بلیط لحظه آخری از جایی معتبر خریداری نشود می‌تواند دردسرساز شده و حسابی سفر را به کام‌تان تلخ کند. گول تبلیغات کذب را نخورید و با عجله تصمیم به خرید بلیط نگیرید، چون در این صورت احتمال اینکه با پروازی بی‌کیفیت و در ساعات نامناسب روبه‌رو شوید زیاد است. عاقلانه تصمیم بگیرید و با برنامه‌ریزی قبلی سفر کنید. از طرفی بلیط‌ های لحظه آخری در تمام مسیرها وجود ندارد. این گونه از بلیط‌ها عموما در مسیرهای پرتقاضا و پر مسافر مشاهده می شوند.

علاوه بر قیمت شناور، یکی دیگر از معایب بلیط ‌های لحظه آخری (همان طور که از اسمشان پیداست) در لحظات آخر و معمولا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ارائه می‌شوند. اگر شما انعطاف لازم را نداشته باشید و نتوانید در هر زمانی به دلیل مشغله های گوناگون، از بلیط هواپیما استفاده کنید و نیاز به برنامه ریزی از قبل داشته باشید، این نوع پرواز ها اصلا مناسب شما نیست.

در نتیجه راجع به بلیط های چارتر و لحظه آخری اصلا عجله نکید. شما می‌توانید با بررسی در سایت‌های مختلف و مقایسه‌ی قیمت‌های سیستمی و لحظه آخری آن‌ها با یکدیگر و مواردی که در قیمت بلیط تاثیر می‌گذارند همانند روزها و فصل‌های سفر، تعطیلات همگانی، ایرلاین های مختلف، تورهای گوناگون، آگاهی از فصل های تخفیف و کم مسافرتر، شهرهایی که مسافران کمتری دارند و سایر مواردی از این دست را به دقت بررسی کنید. با یک برنامه‌ریزی و مطالعه در اینترنت، به سادگی این موارد را می توانید بررسی کرده و بلیط ارزان هواپیما را که هم با شرایط شما مطابق باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد پیدا کنید.

در نهایت این باور را که به طور قطع بلیط‌های لحظه آخری یا همان چارتر ارزان‌تر از بلیط های سیستمی است را کنار بگذارید. اگر با آگاهی و برنامه مسافرت کنید قطعا رضایت بیشتری کسب خواهید کرد.

برای خرید بلیط چارتر هواپیما سایت علی بابا https://www.alibaba.ir/charter-ticket اقدام کنید.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها