۶ شخصیت معروف که دنیا را تغییر دادند!

شخصیت های برجسته تاریخی بسیاری وجود دارند که دنیای ما را برای بهتر شدن تغییر دادند_ دانشمندان، سیاستمداران، فیلسوفان، مردم عادی… با تاریخ ما همراه باشید تا فهرستی ۵ تایی از این افراد به شما معرفی کنیم که سعی داشتند دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند.۶ شخصیت معروف که دنیا را تغییر دادند!

 

 

۱.سیمون دوبووار

سیمون دوبووار فقط معشوق سارتر نبود.. او یکی از اولین نظریه پردازان فمنیست در دنیا بود و آثار متعددی در زمینه فمنیسم و فلسفه اگزیستانسیالیسم و جنسیت نوشت. او یکی از طرفداران پر و پا قرص این نظریه بود که جنسیت چیزی نیست جز یک ساختار اجتماعی..

نقاشی با عنوان “سیمون دوبووار: پروانه”

۲.ماری کوری

ماری کوری

مادام کوری اولین زنی بود که جایزه نوبل را برنده شد و تا امروز تنها کسی بوده که دو جایزه نوبل را برده است. تحقیقات او بر رادیواکتیو و درمان تومور بسیار متفاوت و نوآورانه بود_ در واقع، او اولین کسی بود که واژه رادیواکتیو یا پرتودرمانی را ابداع کرد. او موسسه “کوری” را در وارساو و پاریس تاسیس کرد که دوتا از موسسات پزشکی برتر تا امروز بوده اند.


۳.آلبرت انیشتین

آلبرت انیشتین

مردی که نامش به معنای “نابغه” می باشد و زبانش به یک الگوی رفتاری تبدیل شد. نظریه نسبیت انیشتین، در سال ۱۹۱۰ به عنوان حقیقت ثبت شد که یک نگرش جدید در فضا و زمان معرفی کرد و وجود جاذبه را ثابت کرد. اکتشافات انیشتین پایه ای برای ایجاد بمب هسته ای بود ولی چندین سال قبل از مرگش از تمامی کشورها درخواست کرد که سلاح های هسته ای خود را تسلیم کنند..


۴.روزالیند فرانکلین

روزالیند فرانکلین

ما برای اثبات ساختار دو قطبی مولکول DNA، مدیون روزالیند فرانکلین و دو همکارش ، فرانسیس کریک و جیمز واتسون هستیم .آنها در سال ۱۹۳۳ آن را رمز گشایی کردند و از آنجایی که فرانکلین فرصت دریافت جایزه نوبل را پیدا نکرد، همکارش در سال ۱۹۶۲ آن را دریافت کرد، چرا که او در سال ۱۹۵۸ به خاطر سرطان در گذشت.


۵.هلن کلر

هلن کلر و الکساندر گراهام بل

کلر اولین شخص کر و لالی بود که توانست مدرک دانشگاهی کسب کند و یکی از مهمترین حامیان افراد ناتوان در دنیا می باشد. قبل از او افراد معلول فراموش شده بودند و با آنها بد برخورد می شد. به لطف آثار او، امروزه الفبای بریل را به عنوان یک سیستم استاندارد خواندن و نوشتن برای افراد ناتوان داریم.


۶.نلسون ماندلا

نلسون ماندلا

زندگی نلسون ماندلا که چند سال پیش از بین ما رفت، وقف مبارزه با آپارتاید در آفریقای جنوبی شد. او ۲۷ سال برای اقداماتش علیه دولت نژادپرست در زندان بود، تا اینکه در ۱۹۹۰ آزاد شد  و و در اولین انتخابات دموکراتیک کشور به عنوان رییس جمهور آفریقای جنوبی برگزیده شد.  موفقیت های او شامل ایجاد موسسه نلسون ماندلا برای مبارزه با ایدز و فقر، معرفی قانون اساسی جدید و ایجاد کمیسیون مصالحه و حقیقت برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر بود.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها