نقش ناپلئون بناپارت در انقلاب فرانسه!

ناپلئون پناپارت از مدارس نظامی سلطنتی پاریس در سال ۱۷۸۵ فارغ التحصیل شد و به عنوان ستوان دوم در هنگ توپخانه فرانسه خدمت کرد. اولین موقعیت نظامی او برایش غیر قابل قبول بود و برای همین مدت طولانی غایب بود. انقلاب فرانسه تا ۱۷۹۳ همه جا را فرا گرفت. برخی از شهروندان از سلطنت طلب ها بودند و در برابر نیروهای انقلابی دست به اسلحه بردند. فرانسه همزمان در جنگ داخلی بود و همزمان درگیر با کشورهایی که قصد سواستفاده سیاسی از این شرایط را داشتند. با تاریخ ما همراه باشید تا بدانید نقش ناپلئون بناپارت در انقلاب فرانسه! چیست؟

 

محاصره تولون 

ناپلئون در محاصره تولون
ناپلئون در محاصره تولون

تولون یک پایگاه دریایی مهم در سواحل جنوب فرانسه بود جایی که شورشیان کشتی های بریتانیایی را برای ارتش انقلابی به آن دعوت می کردند. تولون از نظر دفاعی مطمئن بود و تسخیر آن کار سختی بود. ارتش انقلابی در آگوست ۱۷۳۹ شروع به محاصره این بندر کردند. سرنوشت بازی خود را کرد، فرمانده توپخانه در درگیری ها مجروح شد و ناپلئون ۲۴ ساله به جای او انتخاب شد. ناپلئون در مانورهای نظامی و درک شرایط تصویر خوبی از خود به جای گذاشته بود. او تپه ای که اسلحه های شورشیان مستقر بود را گرفت. در نهایت انگلیس ها مجبور به فرار شدند. این پیروزی قابل توجه از ناپلئون بناپارت یک قهرمان یک شبه ساخت و به مقام سرتیپ ارتقا یافت.


شورش واندی میر

شکست شورش 13 واندمیر
شکست شورش ۱۳ واندمیر

در انقلاب فرانسه، تقویم جمهوری جایگزین تقویم رسمی شد. ماه واندمی یر، ماه انگور از ۲۳ سپتامبر تا ۲۲ اکتبر می باشد. اگرچه اصلاحات اجتماعی ناشی از انقلاب فرانسه ، مورد پذیرش بیشتر مردم قرار گرفت، بسیاری این دولت انقلابی را ضد کاتولیک می دانستند. در ۱۳ ماه واندمییر ۱۷۹۵ ، سلطنتنیها حمایت کافی برای تشکیل شورش مسلح علیه کنوانسیون ملی جلب کردند. این باعث جنگ نیروهای سلطنتی و دولت انقلابی در خیابان های پاریس در ۱۳ واندمیر شد. دولت با وجود ۵۰۰۰ نفر در مقابل ۳۰۰۰ نفر وضعیت را نامطلوب دیدند. ناپلئون به کنوانسیون رفت تا درباره این اغتشاش تحقیق کند. او به سرعت دستور داد تحت فرماندهی پل باراس از جمهوری دفاع کنند. ناپلئون یک درگیری دو ساعته را کنترل کرد و رهبری نظامی استراتژیک و خونسردی او بیش از پیش نمایان شد. شکست این شورشیان سلطنتی ، تهدید برای کنوانسیون را به پایان رساند و به ناپلئون مقام سرلشکر و فرمانده ارشد ارتش اعطا شد.


لشکر کشی ایتالیایی

ناپلئون در جنگ ریوولی
ناپلئون در جنگ ریوولی

انقلاب فرانسه از نظر سایر کشورهای اروپایی به نظر خطرناک می رسید. این منجر به جنگ های انقلابی فرانسه ، مجموعه ای از درگیری های نظامی از ۱۷۹۲ تا ۱۸۰۲ می باشد. اولین ائتلاف علیه فرانسه در ۱۷۹۲ رقم خورد. این شامل کشورهای استرالیا، اتریش، انگلیس، و سایر ایالات کوچک ایتالیایی می شد. در مارس ۱۷۹۶ ، ناپلئون فرمانده ارتش فرانسه شد. او به سرعت با ۳۷۰۰۰ نفر ، علیه ارتش استرالیایی بزرگتر در جنگ مونتوته حمله کرد. او پس از چند هفته آنها را شکست داد. فرانسه بعد از اولین ائتلاف ، جنگ را برد و بناپارت نقش برجسته ای در سیاست فرانسه گرفت.


فروپاشی انقلاب

فروپاشی انقلاب فرانسه
فروپاشی انقلاب فرانسه

بناپارت که در بین توده ها محبوبیت زیادی داشت، اصلاحات موثری انجام داد مثل اجرا قانون ناپلئونی، یک قانون حقوقی که به عنوان یک الگو برای کشورهای سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت. پیروزی او در جنگ های انقلابی فرانسه، باعث گسترش اصول انقلابی در سراسر اروپا شد. ناپلئون در اروچا، فرانسه را به یک قدرت برتر تبدیل کرد تا اینکه در جنگ واتر لو شکست خورد.

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها