۵ حقیقت درباره ماری آنتوانت، منفورترین ملکه فرانسه!

ماری آنتوانت همسر دوک اعظم،در ۱۷۷۵ در اتریش متولد شد. او جوانترین دختر ملکه ماریا ترزا و فرانسیس اول، امپراطور روم بود. پس از جنگ هفت ساله، ملکه ماریا ترزا تصمیم گرفت خصومت با دشمن دیرینه خود ، پادشاه لوئیس شانزدهم فرانسه را کنار بگذارد. این مسئله منجر به ازدواج ماری آنتوانت با نوه پادشاه لویی، لوییس آگوسته شد. در زمان ازدواج در سال ۱۷۷۰ ماری ۱۴ و لوییس ۱۵ سال داشتند. پس از مرگ پادشاه لویی در ۱۷۷۴، همسر ماری به تخت فرانسه نشست. با تاریخ ما همراه شوید تا ۵ حقیقت درباره ماری آنتوانت، منفورترین ملکه فرانسه! را بدانید..

 

مشکلات در ازدواج!

لوئیس و ماری در باغ ورسای فرانسه
لوئیس و ماری در باغ ورسای فرانسه

از ابتدا، ماری آنتوانت مورد علاقه مردم فرانسه نبود چرا که او را خارجی می دانستند. او متعلق به اتریش بود، که هفت سال فرانسه را به جنگ و خون کشید. در هفت سال اول این ازدواج برای مردم رسمی به شمار نمی رفت. این مسئله منجر به شایعاتی در کوچه و خیابان های فرانسه شد. گفته می شد لوییز شانزدهم در رابطه جنسی مشکل داشت. ولی اگر هم مشکلی بود در سال ۱۷۷۸ برطرف شد و اولین دختر آنها به نام ماری ترزا به دنیا آمد.


خانم زیانگر!

ماری آنتوانت با لباس مجلسی
ماری آنتوانت با لباس مجلسی

در ۱۷۷۰ و ۱۷۸۰، فرانسه با بحران مالی شدید روبرو شد. در چنین موقعیتی، ماری پول زیادی صرف مد و زیبایی و تجملات می کرد.لوییس شانزدهم دو هفته پس از رسیدن به تاج و تخت، یک ایالت، Petit Trianon، را به ماری بخشید و اختیار بازسازی آنجا را به او داد. هزینه ساخت این ایالت ۲ میلیون فرانک (معادل با ۶ میلیون دلار در سال ۲۰۰۶) برای لوییس هزینه برداشت. همچنین ماری آنتوان حدود ۳۰۰ لباس برای مجالس مختلف، باغ ورسای ، مهمانی های خصوصی داشت. او کلاه گیس های مختلف و رایحه های مختص خودش را داشت. اسراف ماری در آن زمان که فرانسه در قرض و بدهی بود ، باعث شد به او لقب خانم کمبود یا خانم زیانگر را بدهند و بیش از پیش منفور شد.


در یک قدمی مرگ!

راهپیمایی زنان در ورسای، یک رویداد مهم در انقلاب فرانسه
راهپیمایی زنان در ورسای، یک رویداد مهم در انقلاب فرانسه

در ۵ اکتبر،در انقلاب فرانسه، جمعیت زیادی از معترضان که بیشترشان زن بودند، در بازارهای پاریس جمع شدند. آنها از قیمت غیر قابل کنترل نان به ستوه آمده بودند. پس از دریافت پاسخ های غیر قابل قبول از مقامات شهری، زنان به راهپیمایی از پاریس تا کاخ ورسای پرداختند. آنها معتقد بودند که خانواده سلطنتی در رفاه هستند و از مشکلات مردم عادی خبر ندارند. آنها به کاخ حمله کردند و چندین نگهبان را کشتند و دنبال اتاق خواب ملکه بودند. وقتی صدای جیغ و فریاد جمعیت در سالن های کاخ پیچید، ماری آنتوانت پا برهنه به اتاق لوییس دوید و پنهان شد. مردم فریاد می زندند و از پادشاه می خواستند که با مردم همراهی کنند. در آخر پادشاه مجبور به پذیرفتن مطالبات آنها شد و روز بعد به همراه خانواده و با اسکورت جمعیت به پاریس منتقل شدند و در کاخ ویران شده تویلریس در پاریس رفتند.


مذاکرات پنهانی با میرابو!

مجسمه میرابو
مجسمه میرابو

وقتی انقلاب فرانسه شدت گرفت، ماری آنتوانت با میرابو، مهمترین قانونگذار مجلس متحد شد. او مذاکرات پنهانی با میرابو داشت و از او خواست قدرت پادشاه را پس بگیرد. در بازشگت به او قول داد که هر ماه شش هزار لیور  به او بدهد ولی نفوذ او در مجلس با مرگ میرابو در سال ۱۷۹۱ به پایان رسید.


پرواز به ورنس!

دستگیری لوییس و خانواده اش در ورنس
دستگیری لوییس و خانواده اش در ورنس

خانواده سلطنتی در نهایت نقشه فرار کشیدند. فرسن ، دوست صمیمی ماری آنتوانت به آنها برای فرار پول زیادی قرض داد. آنها تصمیم داشتند به اتریش فرار کنند و با کمک های خارجی دوباره تاج و تخت فرانسه را بدست بیاورند. در شبی در ۱۷۹۱، خانواده ماری ، لباس خدمه به تن کردند تا فرار کنند. افراد کمی از نزدیک پادشاه را ملاقات کرده بودند ولی تصویر او بر سکه ها حک شده بود. به همین دلیل خیلی زود، لوییس در روز بعد شناسایی شد. خانواده سلطنتی در ورنس دستگیر شدند و به فرانسه بازگردانده شدند. در راه برگشت آنها مورد توهین و آزار مردم قرار گرفتند. یکی از اعضای مجمع از ماری آنتوان در مقابل جمعیت محافظت کرد. پرواز به ورنس ، یک فاجعه شرم آور برای خانواده سلطنتی بود. ملکه و شاه به عنوان خائنانی شناخته شدند که حاضر به دخالت خارجی ها در امور کشور برای پس گرفتن قدرت بودند.

منبع learnodo-newtonic
عضویت
اطلاع از
guest

2 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
A.N.A
امتیاز :
     

ببخشید ولی با مورد اول مخالفم. هنگامی ک ماری آنتوانت وارد فرانسه شد، مردم زیادی به استقبال دلیجان حامل او رفتند؛ و حتی در روز عروسی ماری آنتوانت با لوئی شانزدهم، عده زیادی از مردم پاریس سعی می‌کردند که برای تبریک وارد مراسم شوند اما محافظان مانعشان شدند.

مهران

ماری انتوان بخاطر مصالح سیاسی و اتحاد و نزدیکی فرانسه و اطریش توسط مادرش ماری ترزا ، به همسری نوه لویی پانزدهم ، یعنی لویی شانزدهم درنظر گرفته شد و این یک ازدواج سیاسی بود و مانند دیگر ازدواج های سیاسی محکوم به شکست شد . ملکه ، دختر خود را کاندید این ازدواج کرد تا به زعم خودش از خطر پروسیا ، و فردریک در امان بماند .