زیبا ترین پارک های ایران

محدوده ایی از منابع طبیعی مثل مرتع، دشت، اراضی جنگلی، آب، بیشه های طبیعی، جنگل وکوهستان به گفته سازمان حفاظت محیط زیست پارک ملی نامیده می شود که به علت حفظ این منابع خدادادی و همچنین جلوگیری از منقرض شدن حیواناتی که در این محیط ها زندگی می کنند تحت حفاظت قرار گرفته اند. حال اگر مشتاق دیدن پارک های ملی هستید کافی است یک بلیط اتوبوس بگیرید و به پارک هایی که در ادامه شرح می دهیم سفر کنید.

پارک ملی بوجاق

درشمال شرقی رشت در شهر کیانشهر گیلان پارک ملی قوچان قرار دارد، محلی بکر و زیبا با مساحتی بیش از ۳ هکتار می باشد، شکار در این منطقه ممنوع است. آزاولا آلاله، توسکا، انار، تمشک و … سراسر این دشت را پوشانیده، بر فراز این دشت زیبا پرنده هایی مثل آبچلیک، غاز خاکستری، اکراس، گیلانشاه بال می گسترانند، تالاب بوقاچ محل زندگی ماهی های سفید و کپو است، گونه در حال انقراض فک خزری در این منطقه سکونت دارد. اگر می خواهید در تالاب زیبای این پارک ماهیگیری کنید هزینه ی آن فقط یک بلیط اتوبوس رشت می باشد.

پارک ملی دریاچه ارومیه

شمال غربی ایران بین آذربایجان شرقی و غربی یکی دیگر از زیبا ترین پارک های ایران به نام دریاچه ارومیه قرار دارد این پارک به مساحت ۴۶۴ هزار کیلومتر گسترده است و می توان از عطر دل انگیز شقایق، آویشن، جووحشی، زنبق، کاکوتی، شنگ لذت برد و طعم بی نظیر آلبالو و بادام کوهی را چشید. صدای پای پلنگ ایرانی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و موش صحرایی در این محل طنین انداز است.

پارک ملی خجیر

با وجود آب و هوای آلوده استان تهران درست در قسمت شرقی این استان یکی از زیبا ترین پارک های ملی واقع شده که مساحتی نزدیک به ۱۰ هزار هکتار دارد، گیاهانی مانند بادام خار آلود، روناس، سیاه تلو، دغدغک، زبان گنجشک، بادیان کوهی و درمنه در سطح این بوستان زیبا پراکنده شده اند. برای دیدن هامستر های دم دراز، پازن، شنگ، جرد ایرانی، شغال، روباها و آهوان زیبای این دشت یک بلیط اتوبوس تهران بگیرید، البته دیدن هدهد ها و اردک های سرسبز را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

پارک ملی تندوره

در شمال شرق ایران طبیعتی بکر و زیبا نهفته که در درگز خراسان رضوی قرار دارد. مساحت این پارک زیبای ملی چیزی حدود ۵۴ هزار هکتار می باشد. پلنگ هایی که در این دشت به دنبال شکار هستند و کل و بز زیبا ،میش های بزرگ و تنومند اوربال و کفتار و قوچ گونه های جانوری این پارک زیبا می باشند. دیدن پرواز عقاب طلایی یا سهره سینه سرخ آیا بی نظیر نیست؟

سرسبزی  این دشت مدیون رشد گیاهانی چون زیره سیاه ،کتان وحشی ، آویشن، بید، گوجه وحشی و … است .

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
پارک ملی گلستان

می خواهیم یکی از قدیمی ترین پارک های ایران را به شما معرفی کنیم این طبیعت ۹۲ هزار هکتاری در شرق استان گلستان واقع شده است .

تنوع زیستی این قلمرو بی نظیر است و یونسکو آنرا به عنوان میراث ملی اعلام کرده. گیاهانی چون انجیلی، بلوط زرد، سیاه تلو، خار شتر، تمشک ، انار وحشی و گیاهان بسیار دیگری در این منطقه یافت می شود. خرس های قهوه ایی ، پلنگ ها، روبا،  گربه پالاس، دم سرخ ها،  سار صورتی و کبک فقط  تعداد کمی از جانواران این طبیعت زیبا هستند.

پارک ملی خبر کرمان

حدو د ۶۰ کیلو متری شهر بافت استان کرمان طبیعتی وحشی به چشم می خورد، مساحت این مکان زیبا حدود ۱۵۰ هزار هکتار است. رودک  عسل خوار، گرگ، پلنگ و یوز پلنگ، خرس سیاه از گونه های جانوری این منطقه می باشد. این پارک ملی با داشتن ۴۷۰ گونه گیاهی یکی از بزرگترین سرمایه های ملی محسوب می شود که  به عنوان پناهگاه حیات وحش خبر و روچون در سال ۱۳۵۴ مورد حفاظت قرار گرفته است لازم است بدانید که حیات وحش خبر و روچون جزو بزرگترین پارک های ملی ایران هستند که گونه های کم یاب جانوری را در خود جای داده اند. سازمان یونسکو نیز این حیات وحش را به عنوان یک منطقه بی نظیر گردشگری در سال ۱۳۷۰ به ثبت رسانیده همچنین در سال ۱۳۷۸ قسمت عمده این حیاط وحش به عنوان پارک ملی معرفی شد.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی
پارک ملی قمیشلو

یکی از آن هزار مکانی که در اصفهان می توانید از آن بازدید کنید پارک ملی قمیشلو است که در غرب این استان جای دارد مساحت این پارک زیبای ملی ۸۶ هزار هکتار است و نه تنها یک حیاط وحش و طبیعت بکر محسوب می شود بلکه به دلیل وجود قلعه و بنای تاریخی این پارک زیبا ارزش تاریخی دارد.

خرگوش های زیبا و دوست داشتنی، خار پشت، قوچ، میش، گرازهای عصبانی از گونه های جانوری این پارک هستند. خفاش ها، عقاب های صحرایی، کرکس سیاه، زنبور خورک و … پرندگان موجود در این پارک دیدنی هستند.

پارک ملی توران یا خارتوران

اگر شما مشتاق دیدن یوز ایرانی و گور ایرانی هستید پارک ملی توران محل زیست این گونه جانوری می باشد این پارک شامل محدوده ایی از استان سمنان و خراسان رضوی می شود و به گستردگی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد، علاوه بر یوز و گور ایرانی گونه های جانوری متنوعی همچون شاه بوف، عقاب دشتی، سبزه قبای هندی، زاغ بور، کبوتر چاهی و … در این پارک یافت می شود. گیاهان این منطقه نیز شامل خار شتر، کاروان کش، قیچ، گون و تار می شود.

منبع: آژانس بازاریابی اسپاتنا

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها