جاذبه های گردشگری جزیره کیش

موقعیت جزیره کیش

جزیره کیش در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس قرار گرفته است و با مساحت تقریبی ۹۱ کیلومتر مربع یه یکی از جزیره های مسکونی ایران با آب و هوای بسیار مطلوب تبدیل شده است که با داشتن جمعیتی در حدود ۴۰ هزار نفر، سالانه چیزی در حدود ۱ میلیون نفر را به عنوان مسافر پذیرایی می‌کند. جزیره کیش به بنادر لنگه و بندر عباس در جنوب ایران نزدیک بوده و بسیاری از گردشگران از این بنادر با قایق ها و کشتی های تفریحی خود را به این جزیره زیبا و خوش آب و هوا می‌رسانند. از مزیت هایی که جزیره کیش را به یکی از جزایر پرطرفدار برای مسافرت تبدیل کرده است وجود مراکز خرید متعدد و ارزان قیمت است. نکته‌ی مهمی که درباره جزیره کیش برای گردشگران و مسافران بسیار پر اهمیت است قرار گرفتن این جزیره در لیست مناطق آزاد است که به دلیل معافیت های مالیاتی و سایر امتیازاتی که این مناطق برای ساکنان و گردشگران در نظر گرفته است و همچنین آب و هوای بسیار مناسبش به مقصدی بسیار پر طرفدار تبدیل شده است. جالب است بدانید که جزیره کیش در جایگاه سوم از نظر تعداد توریست ها و بازدید کنندگان در منطقه جنوب غرب آسیا بعد از دوبی و شرم و الشیخ در جنوب مصر قرار دارد.

تاریخچه جزیره کیش 

جزیره کیش  در رزرو تور کیش ارزان  لحظه آخری از سالیان دور از نظر استراتژیک برای کشورایران و هر دولت و حکومتی که در این فلات پهناور در حال حکمرانی بوده است دارای اهمیت زیادی بوده. جزیره کیش با نام های کامیتینا، آراکیا، آپاکیا (در یونان باستان) و آرکاتا در طول تاریخ شناخته می‌شده است. تمدن های آشوریان و ایلامیان در طول دوران حکمرانی خود در جنوب ایران از این جزیره به عنوان یکی از مسیرهای مهم کشتی رانی خود در خلیج فارس استفاده میکرده اند. این جزیره تا دوران امپراطوری بزرگ هخامنشیان محل جولان بسیاری از حاکمان منطقه ای بوده است و بعد از اعلام موجودیت این امپراطوری و با سر و سامان دادن به مناطق مرزی و بسیاری از بخش های دور افتاده کشور ایران، به این جزیره نیز رسیدگی کرده و آنرا از دست اندازی های خارجی دور نگه داشتند.

به گزارش سفر باتو ، در ۳۲۵ سال قبل از میلاد مسیح زمانی که یکی از دریاسالاران اسکندر مقدونی به خلیج عمان و جزیره کیش آمده بود از این جزیره به عنوان یکی از نقاط مهم و استراتژیک خلیج فارس اشاره کرد. همچنین زمانی که مارکوپولو در طول سفرهای خود به چین رسید و با دربار یکی از شهرهای این کشور ملاقات کرد و زمانی که گردبند موجود در گردن همسر وزیر دادگستری چین را مشاهده کرد ازعان داشته است که این مروارید متعلق به خلیج فارس و جزیره کیش است از همین رو مروارید هایی که از آب های خلیج فارس صید می‌شود دارای کیفیت بسیار بالایی بوده  و در صنعت جواهر سازی در دنیا دارای شهرت زیادی است.

جاذبه های جزیره کیش:

کشتی یونانی 

شاید یکی از مناظری که بسیار زیاد آنرا بر روی کارتهای پستال و بسیاری از پوسترهای گردشگری دیده اید کشتی یونانی ها است. این کشتی در بخش جنوبی جزیره کیش و در دهه ۹۰ میلادی در این مکان لنگر انداخته است و از آن زمان تا به حال در همین مکان باقی مانده است و به بخشی جدایی ناپذیر از جزیره کیش تبدیل شده است و بسیاری از تورهای جزیره کیش دیدن از این کشتی قدیمی را در برنامه های مسافرتی خود قرار می‌دهند.

دلفیناریوم 

یکی دیگر از جاذبه های جزیره کیش که در هنگام سفر به این جزیره دیدن از آن را حتما باید در برنامه های خود قرار دهید بازدید از باغ پرندگان و دلفیناریوم است. بعد از ورود به باغ پرنگان در جزیره کیش با گونه هایی از پرندگان مواجه خواهید شد که تقریبا ممکن است در طول مدت زندگی خود در ایران دیگر شانس بازدید از آنها را مگر در صورت سفر مجدد به کیش نخواهید داشت زیرا این گونه‌های کمیاب بومی کشور ایران نیستند و بسیاری از تورهای کیش دیدن از این مکان زیبا را در طول سفرتان به شما پیشنهاد خواهند داد.

اسکله تفریحی 

اگر تمایل دارید در میان آب های خلیج فارسی بر روی اسکله ای چوبی و بسیار زیبا پیاد روی کنید و از تفریحاتی که برای شما در این اسکله تدارک دیده شده است استفاده کنید، حتما به اسکله تفریحی جزیره کیش بروید. در این اسکله با تفریحات آبی گوناگونی رو به رو خواهید شد که برای بسیاری از علاقه مندان به این ورزش‌ها این اسکله بهشتی بر روی زمین است که تجربه ای بسیار دلپذیری را در میان آب های شفاف و آبی رنگ خلیج فارس در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در مورد تور کربلا در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

جزیره هندورابی

یکی از جاذبه های طبیعی جزیره کیش، جزیره هندورابی است که با وسعتی در حدود ۲۴ کیلومتر مربع زمانی به عنوان یک پادگان نظامی برای نیروهای پرتغالی بوده است. این جزیره با داشتن ارتفاعی ۳۰ متری از سطح دریا برای بسیاری از توریست ها به عنوان یکی از جاذبه های طبیعت گردی در طول سفر خود به این جزیره محسوب می‌شود از همین رو بسیاری از تورهای جزیره کیش بازدید از این جزیره بسیار زیبا را در برنامه های سفری خود قرار می‌دهند.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها