مراحل خرید دوربین مداربسته

اگر قصد دارید برای منزل، محیط اداری یا هر محل دیگری که مد نظرتان است، سیستم امنیتی مداربسته راه اندازی کنید، بهتر است این مطلب را مطالعه کنید تا بتوانید با رعایت نکات مختلف بهترین انتخاب را انجام دهید. در این مطلب شما را با جزئیات انتخاب و خرید دوربین های مداربسته آشنا خواهیم کرد. برند پاناسونیک یکی از شناخته شده ترین کمپانی ها در عرصه تولید محصولات امنیتی است که سالیان زیادی است در این حوزه فعالیت می کند. دوربین مداربسته پاناسونیک یکی از با کیفیت ترین سیستم های امنیتی در سراسر دنیا است که قابلیت اطمینان بالایی دارد.

قدم اول: انتخاب نوع دوربین مداربسته

قدم اول در انتخاب یک سیستم امنیتی مداربسته، انتخاب نوع دوربین است. دوربین های مداربسته به دو نوع زیر تقسیم می شوند:

  • دوربین مداربسته آنالوگ
  • دوربین مداربسته تحت شبکه

هر کدام از این دو نوع دوربین معایب و مزایای خود را دارند، اما به طور کلی دوربین های مداربسته تحت شبکه، از امکانات بیشتری برخوردارند و از کیفیت تصویر بالاتری پشتیبانی می کنند و طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند. در مقابل دوربین های مداربسته آنالوگ از ساختار ساده ای بهره می برند، احتیاج به کابل کشی دارند و قیمت پایین تری نسبت به نوع قبلی دارند.

اگر امنیت محیط مسئله حساسی نیست و بودجه زیادی در اختیار ندارید می توانید با انتخاب دوربین مداربسته آنالوگ پاناسونیک با هزینه ای اندک، سیستم امنیتی محیط را راه اندازی کنید. اما اگر محیط مورد نظر شما احتیاج به سطح بالایی از حفظ امنیت دارد، بهتر است با هزینه ای بیشتر دوربین مداربسته تحت شبکه پاناسونیک را تهیه کنید و از امکانات بی شمار آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که انتخاب نوع دوربین، ممکن است روی بسیاری از جنبه های دیگر تاثیر گذار باشد. مثلا با خرید دوربین مداربسته آنالوگ، باید به فکر کابل کشی های طولانی آن باشید. همچنین دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ نیاز به ضبط کننده های مجزا دارند. دستگاه ضبط DVR مخصوص سیستم های آنالوگ و دستگاه ضبط کننده NVR مختص سیستم های تحت شبکه است.

قدم دوم: انتخاب جایگاه مناسب قرار گیری دوربین ها

همانطور که می دانید مکان قرار گیری دوربین و زاویه مشاهده از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. در این مرحله لازم است شما با یک کارشناس با تجربه در این امر مشورت کنید. مکان قرارگیری دوربین باید به گونه ای باشد تا اولا هیچ نقطه کوری در محیط ایجاد نکند و دوما با حداقل تعداد دوربین بتوان کل محدوده محیط را تحت پوشش قرار داد. پس در این مرحله می توان تعداد دوربین های مورد نیاز را به طور دقیق محاسبه کرد. سایر تجهیزات از قبیل کابل شبکه ، سوئیچ ، کانکتور و … نیز با توجه به تعداد دوربین ها در نظر گرفته می شوند.

در دوربین های مداربسته آنالوگ با توجه به نیاز به کابل کشی، مکان دوربین ها ممکن است محدود تر شود. در این مرحله باید متراژ کابل و مقدار سایر تجهیزات مصرفی محاسبه شود.

قدم سوم : نصب و راه اندازی سیستم

بعد از انتخاب نوع دوربین بر حسب نیاز و انتخاب محل های جایگیری دوربین، نوبت به نصب و راه اندازی آن ها است.

حتما می دانید که راه اندازی و نصب سیستم مداربسته امری تخصصی است و باید آن را به افراد فنی با تجربه در این حوزه سپرد. توجه داشته باشید که نصب اشتباه ممکن است به دوربین های شما آسیب برساند و یا کارایی حداکثری سیستم را تحت تاثیر قرار دهد و تمام هزینه های شما را بر باد دهد . پس بهتر است با هزینه ای اندک این کار را به افراد متخصص سپرد.

به لطف وجود دوربین های مدار بسته ما می توانیم بطور دائم مکان مورد نظر را ببینیم و بررسی کنیم و همچنین می توانیم به آرشیو ویدیوهای قبلی ضبط شده دسترسی داشته باشیم.

شرکت ایده آل گستر، نمایندگی پاناسونیک در ایران، عرضه کننده جدیدترین و با کیفیت ترین مدل های دوربین مداربسته در ایران است. برای مشاوره و خرید می توانید با شماره ۰۲۱۸۱۰۱۰ تماس بگیرید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها