زیباترین مساجد ایران

از زمانی که اسلام به ایران وارد شد مساجد یکی از مهم ترین اماکن مقدس بودند که هنر و ذوق هنرمندان ایرانی را به رخ می کشند. در ایران مساجدی وجود دارد که تلفیقی از هنر معماری و دیگر هنرهای خارق العاده ای است که گذشت زمان نتوانسته حتی کمی از زیبایی شان را تغییر دهد. مسجد همیشه یک پناهگاه معنوی و امن برای مسلمانان بوده است به همین خاطر زیبایی و چشم نوازی این مکان بسیار اهمیت داشته است. در سراسر ایران مساجد تاریخی و زیبایی وجود دارند که اگر به اماکن تاریخی علاقه داشته باشید، بازدید از آنها خالی از لطف نیست. ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی زیباترین و تاریخی ترین مساجد ایران بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شروع سفر از تهران

اگر قصد دارید از بازدید از زیباترین مساجد ایران از تهران به این مقاصد سفر کنید مقاله مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به سایر شهرها را به شما پیشنهاد می کنیم.

مسجد نصیر الملک

سالانه گردشگران بسیاری با تهیه بلیط اتوبوس شیراز را برای سفر انتخاب می کنند و دلیل آن هم مشخص است! وجود خانه های تاریخی و جاذبه های طبیعی زیبا سبب شده تا این شهر اولویت اول هر گردشگر برای تفریح و گشت و گذار باشد. مسجد نصیر الملک یکی از تاریخی ترین مساجد شیراز است که در سال ای اخیر محبوبیتش در میان مردم بیشتر شده است و دلیل آن هم وجود شبکه های اجتماعی و انتشار عکس های زیبا از آن است. این مسجد در میان توریست های خارجی طرفداران بسیاری دارد. انعکاس نور خورشید از میان شیشه های رنگی این مسجد فضایی دلنشین و زیباست و سوژه ای ناب برای عکاسی است. اگر می خواهید در این مسجد عکاسی کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما صبح زود از آن دیدن کنید چراکه در ساعات اولیه نور خورشید از میان شیشه های رنگی بیشتر خودش را به رخ می کشد و فرصتی بی نظیر را برای عکاسی فراهم می کند.این مسجد در محله ای به نام گود عربان در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد و متعلق به دوران حکومت قاجاریان است. مسجد نصیر الملک در سال ۱۲۹۳تا ۱۳۰۵ به دستور حسنعلی نصیر الملک ساخته شده است.

رپورتاژ آگهی

مسجد امام اصفهان

اصفهان یکی از پرجاذبه ترین شهرهای ایران است که در آن خانه ها واماکن تاریخی بسیاری قرار دارد. به جرعت می توان گفت که برترین اماکن تاریخی و شاهکارهای معماری در این شهر قرار دارد. از گذشته های دور تا به اکنون هنر دست هنرمندان اصفهانی در زمینه معماری زبان زد خاص و عام است و شهرتی جهانی دارد. به همین خاطر سالانه گردشگران زیادی با تهیه بلیط اتوبوس اصفهان به این شهر سفر
می کنند تا جاذبه های تاریخی اش را از نزدیک تماشا کنند. این بناهای تاریخی که همگی یادگاری از دوران های مختلف هستند شهرتی جهانی دارند. یکی از همین بناها، مسجد امام اصفهان است.

این مسجد که در گذشته به مسجد شاه شهرت داشت یکی از بی نظیر ترین اماکن مذهبی اصفهان است. مسجد امام با کاشی های فیروزه ای زیبا و معماری زیبای اصفهان ساخته شده است. یکی از ویژگی های معماری این بنا وجود گنبدهای زیبا خاصش است که خاصیت آکوستیک و ویژه ای دارند. مثلا اگر در وسط مسجد بایستید و شروع به خواندن آواز کنید، صدای تان با اکویی زیبا در کل مسجد پخش خواهد شدف گویی در بلندگویی با بهترین سیستم آواز بخوانید! برای سفر به اصفهان راه های بسیاری وجود دارد که معمولا اکثر افراد، راه های زمینی را انتخاب می کنند چراکه طبیعیت بی نظیری در جاده های اصفهان وجود دارد. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید که از تماشای طبیعت لذت می برید پس پیشنهاد می کنیم با خرید بلیط اتوبوس به این شهر، سفری به یاد ماندنی را برای خود به ارمغان بیاورید.

رپورتاژ آگهی

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد هم یکی دیگر از مساجد زیبا و تاریخی ایران است که به خاطر مناره هایش آن هم با ارتفاع ۵۲ متر شهرت دارد. این مناره ها بلند ترین مناره ها در کل ایران هستند. مسجد جامع یزد در سه دوره مختلف که هر کدام در مدت زمان ۱۰۰ سال بوده است، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. ساختمان مسجد در زمان حکومت ساسانیان ساخته شد و در بقیه آن یعنی مناره ها و گنبدهایش در دوره های بعدی حکومت یعنی در ۱۰۰ سال بعد ساخته شده اند. در داخل مسجد دیوارها با هنر زیبای خوشنویسی و الگوهای هندسی پیچیده که بسیار هنرمندانه هستند تزئین شده است و آن را به یکی از شاهکارهای فوق العاده جهان تبدیل کرده است.

مسجد آقا بزرگ

کاشان یکی دیگر از شهرهای مشهور ایران است و شهرتش هم به دلیل خانه های تاریخی است که در دل خود جای داده است. در این شهر مسجدی بسیار خارق العاده قرار دارد که به نام مسجد آقا بزرگ معروف است و یکی از زیباترین مساجد ایران محسوب می شود. اگر به کاشان سفر کردید حتما از این مسجد زیبا دیدن کنید که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. این مسجد با آجرهای آهکی، حکاکی هایی بر روی چوب، آینه کاری های زیبا و سفال هایی سنتی تزیین شده است که جلوه و شکوهی خاص به معماری آن بخشیده اند. فضای مسجد آقا بزرگ بسیار آرامش بخش و دلنشین است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها