قلعه بابک خرمدین، از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی ایران

ایران کشوری غنی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است و در بسیاری از شهرهای آن می‌توانید یک مکان باستانی پیدا کنید. قلعه بابک  خرمدین یکی از جاذبه‌های تاریخی ایران است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این قلعه با نام‌های دژ بابک و قلعه جمهور هم شناخته می‌شود. قلعه بابک در لیست آثار ملی ایران واقع شده و امروزه بازمانده‌های این بنا برای هر ایرانی تماشایی است. این قلعه یادآور شجاعت‌های بابک  خرمدین، از سرداران ایرانی است که به مخالفت با خلیفه عباسی قیام کرد. راهنمای گردشگری نابرو به‌طور مفصل به معرفی قلعه پرداخته و ما در این مطلب با کمک اطلاعات این مجله گردشگری، به‌طور مختصر این جاذبه تاریخی را به شما معرفی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با جزییات قلعه بابک می‌توانید از راهنمای گردشگری نابرو استفاده کنید.

با قلعه بابک آشنا شوید

قلعه بابک  خرمدین در زمان قیام علیه خلیفه عباسی بنا شده و زمان ساخت آن به قرن سوم هجری برمی‌گردد. ویژگی مهم قلعه بابک، وجود چهار جهت دیده‌بانی در معماری آن است که سبب می‌شده نگهبانان بتوانند از چهار جهت جغرافیایی امنیت قلعه را تامین کنند و در صورت مشاهده خطر به‌سرعت اطلاع‌رسانی کنند. قلعه بابک نماد مبارزات گسترده یک ایرانی است که در برابر زورگویی قوم عرب سکوت نکرد و در مدت زمان بسیار طولانی از ایران در مقابل حملات اعراب دفاع کرد.

با نابرو به قلعه بابک برویم

به گفته مجله گردشگری نابرو قلعه بابک در استان آذربایجان شرقی، روی کوهی به ارتفاع ۲۳۰۰ متر بنا شد. این قلعه در ۱۳ کیلومتری کلیبر و ۱۹۳ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. برای رسیدن به قلعه بابک ابتدا باید به سمت کلیبر حرکت کنید و پس استراحت شبانه در شهر، صبح آماده حرکت به سمت قلعه شوید.

قسمتی از این مسیر را می‌توانید با ماشین بروید و باقی راه را باید پیاده ادامه دهید. بعد از مدتی پیاده‌روی در دل کوه به ردیفی از پله‌ها خواهید رسید که شما را به سمت قلعه بابک هدایت می‌کنند. راهنمای گردشگری نابرو فصل بهار را برای سفر به شما پیشنهاد می‌کند، زیرا اگر فصل بهار به‌سراغ قلعه بابک بروید، می‌توانید از منظره سبز کوهستان نیز لذت ببرید. طبیعت جنگلی پیش روی شما برای رسیدن به قلعه بابک بی‎‌نظیر است و مه زیبایی این فضای سبز را احاطه کرده است.

در قلعه بابک اتاقک‌هایی دیده می‌شود که هنوز استوار مانده‌اند. همچنین یک تالار اصلی در بنای قلعه بابک دیده می‌شود و در قسمت شرقی آن نیز آب‌انبار و یک سری اتاق وجود دارد. تماشای جزبه‌جز این قلعه شما را به صفحات تاریخ قهرمان‌پرور ایران می‌برد. در روزهای سبز بهار مسافر آذربایجان شرقی شوید و به‌سراغ قلعه بابک بروید. پیشنهاد می‌کنم پیش از سفر در سایت راهنمای گردشگری نابرو عبارت قلعه بابک را جستجو کنید تا بتوانید مقاله‌ای کامل و مفید از این جاذبه تاریخی مطالعه کنید و با آشنایی قبلی به سراغ آن بروید.

راهنمای گردشگری نابرو با تمرکز بر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی ایران به به عاشقان سفر کمک می‌کند تا بیشتر از جاهای دیدنی کشورمان بدانند و بتوانند از تجربه‌های دیگر گردشگران استفاده کنند. بنابراین اگر در مورد قلعه بابک و هر جاذبه دیگر ایران به اطلاعات مفیدی نیاز دارید، می‌توانید از تجربه گردشگران در راهنمای گردشگری نابرو استفاده کنید.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها