تاریخ ما – مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

امروزه خرید اینترنتی از جمله خرید آنلاین بلیط هواپیما تبدیل به بخشی از سبک زندگی و کارهای روزمره ما شده است. با رشد اینترنت و در دسترس بودن هر چه بیشتر آن، خرید کردن از اینترنت از ساده ترین چیزها تا بلیط هواپیما و تور مسافرتی، متداول و همه گیر شده است. اما هنوز هم کسانی هستند که در مقابل خرید آنلاین مقاومت نشان می‌دهند و آن را ایمن یا سودمند نمی‌دانند.

از طرف دیگر، خود خرید اینترنتی هم الزاما کار آسان و بی دغدغه‌ای نیست. برای نمونه در بین این همه سایت فروش بلیط هواپیما کدامشان ارزان ترین و مناسب ترین بلیط را عرضه می‌کنند. چه طور باید آن را پیدا کنم؟ آیا گوگل کردن به تنهایی می‌تواند به مسافران و گردشگران برای یافتن پرواز مورد نظرشان کمک کند؟

در این نوشته اول درباره مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما صحبت می‌کنیم و سپس به این می‌پردازیم که چگونه می‌توان با ابزارهای دیگری، خرید اینترنتی بلیط هواپیما را بهینه‌تر هم کرد.

 

چرا خرید اینترنتی بلیط هواپیما گزینه بهتری است؟

خرید آسانتر و با آرامش‌تری دارید: وقتی شما از خانه یا محل کارتان در حال خرید آنلاین بلیط هواپیما هستید، بدون آنکه چشمان فروشنده به شما زل زده باشد و منتظر تصمیم شما برای خرید باشد، می‌توانید به راحتی فکر کنید، گزینه‌ها را بدون احساس فشار، سبک و سنگین کنید و بدون استرس و در آرامش کامل تصمیم خود را بگیرید.

پشتیبانی و پیگیری آسان‌تر و پیوسته‌تر: در خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری، پل ارتباطی شما با آژانس مسافرتی فروشنده، تلفن است. اما در خرید اینترنتی، علاوه بر وجود روش همیشگی تلفن، ابزارهای اینترنتی پشتیبانی دیگری در این سایت‌ها، پیش بینی شده است که فرایندهایی مانند کنسلی، تغییر در جزئیات و موارد دیگر را با آسانی و سرعت بیشتری برای شما انجام می‌دهند.

در زمان صرفه جویی می‌کنید: زمان مهمترین منبع و یکی از ارزشمندترین داشته‌های ما مخصوصا در دنیای پرشتاب امروز است. خرید آنلاین هر چیزی از جمله بلیط هواپیما در مقایسه با خرید حضوری، زمان کمتری از شما می‌گیرد. زیرا لازم نیست در ترافیک سرسام آور شهرها خود را به یک آژانس مسافرتی برسانید، جای پارک پیدا کنید و وارد گفتگو با فروشنده شوید و دوباره همین مسیر را بازگردید. همه فرایند خرید اینترنتی در خانه و از پشت رایانه شما انجام می‌شود.

 

چرا خرید آنلاین بلیط هواپیما امروزه سردرگم‌کننده شده است؟

حال که از مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما گفتیم، بد نیست درباره چالش‌هایش نیز سخن بگوییم. به طور کلی بهتر است پیش از عزیمت به سفر، مقاله کارهایی که باید در فرودگاه انجام بدهیم را مطالعه کنید. جالب است بدانید با توجه به رشد تعداد سایت های فروش بلیط هواپیما و حرکت آژانس های مسافرتی سنتی به فروش آنلاین، تعداد فروشندگان در فضای اینترنت زیاد شده است. اما پرتعدادشدن فروشندگان از یک سو موجب دسترسی آسان‌تر و فراگیرتر خرید بلیط هواپیما می‌شود و از سوی دیگر، انتخاب را از سوی مسافران دشوارتر و گیج کننده تر می‌کند.

تنها کافی است عبارت خرید بلیط هواپیما را در گوگل جستجو کنید تا با صدها سایت مختلف رو به رو شوید که به صورت اینترنتی بلیط هواپیما یا تور می‌فروشند. اما کدام قیمت مناسب‌تری دارند و حاشیه سود کمتری برای خود در نظر گرفته‌اند؟ شاید یک آژانس مسافرتی کمتر شناخته شده که هزینه تبلیغات اندکی دارد و نیروی انسانی کم شماری هم دارد، قیمت مناسب‌تری برای یک پرواز مشخص نسبت به یک فروشنده بزرگ و پرهزینه پیشنهاد دهد. اما در میان صدها سایت حاضر در صفحات مختلف گوگل، من چه طور باید آن آژانس را پیدا کنم؟

 

چه چیزهایی قیمت بلیط هواپیما را دچار تغییر می‌کند؟

اما این پرتعداد بودن فروشندگان تنها مشکل نیست. عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلف و متعددی است که شما در زمان خرید باید به آنها توجه کنید. اینکه یک پرواز چه ساعتی در مقصد بر زمین می‌نشیند یا اینکه اصلا در چه روزی از هفته، پرواز مورد نظر شما قرار دارد در کنار اینکه در فصل پررونق سفر هستید یا نه، عوامل زمانی هستند که روی قیمت بلیط هواپیما موثر هستند و می‌توانند اختلاف قیمتی چشمگیری را ایجاد کنند.

اگر مقصد شما یک مقصد مهم توریستی باشد، احتمالا شرکت های هواپیمایی مختلف به آن مقصد دارای پرواز هستند. این شرکت های هواپیمایی، دارای هواپیماهایی با مدل های متفاوت و خدمات رفاهی گوناگونی هستند. به همین دلیل یک پرواز که توسط دو ایرلاین مختلف انجام می‌شود قیمت متفاوتی دارد.

 

برای خرید بلیط هواپیما از موتورهای جستجو سفر استفاده کنید

گفتیم که خرید آنلاین و اینترنتی بلیط هواپیما مزایای زیادی نسبت به خرید حضوری دارد. همچنین توضیح دادیم که چه چیزهایی خرید آنلاین را با سختی رو به رو کرده است. اما راه حل چیست؟ آیا باید ساعت ها وقتمان را در گوگل صرف گشتن بین آژانس ها و سایت های مختلف کنیم؟ ما که این همه زمان نداریم.

راه حلی که می‌توان در این شرایط مطرح کرد، موتور جستجو تخصصی سفر است که برای جستجو اطلاعات بلیط هواپیما یا تور مسافرتی طراحی شده است. این ابزار نوین که مدت زیادی از ورودی به صنعت گردشگری نمی‌گذرد، می‌تواند یافتن خدمات سفر را برای علاقه‌مندان به سفر و گردشگری بهینه کند. مشهورترین موتور جستجو سفر که امروز در بازار گردشگری ایران در دسترس است، سفرمارکت نام دارد. سفرمارکت safarmarket.com یک بازار مجازی برای خدمات مسافرتی مانند تور و بلیط هواپیما است. به این معنا که آژانس های مسافرتی و سایت های فروش اینترنتی، به عنوان عرضه کننده در یک بازار مجازی، کالای خود را ارائه می‌کنند. مخاطب که همان مسافران و خریداران بلیط هستند، می‌توانند در یکجا و به طور مقایسه‌ای گزینه های مختلف عرضه شده را دیده، بررسی کرده و پس از مقایسه آنها، گزینه مطلوب مورد نظرشان را انتخاب و خریداری کنند.

این فضای مقایسه‌ای و شفاف، موجب ایجاد رقابتی سالم و پویا بین عرضه کنندگان شده و کمک می‌کند تا قیمت بلیط هواپیما به طور موثری کاهش یابد. همچنین مسافران بدون سردرگمی میان صدها سایت مختلف، به آسانی و با آسودگی خاطر می‌توانند بلیط هواپیما مورد نظرشان را انتخاب و خریداری کرده و سفرشان را به آسانی برنامه ریزی کنند.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها