نقش زبان در مهاجرت موفق

“کسانی که هیچ‌چیز از دیگر زبان‌ها ندانند انگار درباره خود هیچ نمی‌دانند”

یوهان ولفگانگ گوته       

یکی از اولین لازمه‌های شروع فرآیند مهاجرت و اقدام برای اخذ انواع ویزا، یادگیری زبان کشور میزبان است. گرچه برای دریافت بعضی از ویزا‌ها در قدم اول نیازی به مدارک زبان نیست، اما قطعاً دانستن زبان و داشتن مدارک معتبر، بهعنوان ابزار برقراری ارتباط در آن کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود و دستیابی به آن نیازمند برنامه‌ریزی منظم و دقیقی است.

با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله به تاثیر زبان در مهاجرت می‌پردازیم.

چرا مهاجرت؟

پدیده مهاجرت این روزها توجه افراد بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده‌است. معمولاً افراد برای دستیابی به ایده‌آل های خود و رسیدن به زندگی بهتر دست به مهاجرت بزند. ترک زادگاه و پایه‌ریزی آن در کشور جدید را مهاجرت می‌نامند. علیرغم علاقه زیاد ایرانیان به مهاجرت، پس از موفقیت در این امر خواهیم دید که مدام اخبار کشورشان را دنبال می کنند، چراکه همچنان  دلشان با ایران است.

موارد زیادی در شرح این تصمیم‌گیری نقش اساسی دارند که به‌طور کلی جهت دست‌یابی به عوامل جذب کننده مقصد و دوری از شرایط نامساعد کشور مبدا صورت می‌گیرد.
فشار اقتصادی و نرخ تورم موجود، تفاوت در نرخ دستمزد رایج در جامعه، ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته دارای سطح بالای سیستم آموزشی، کسب تجربه‌های جدید، امکانات بهداشتی بیشتر، آزادی‌های سیاسی و… از مهم ترین انگیزه‌های مهاجرت است.

در نظر داشته باشید که برای ورود متقاضی به کشورهای خارجی، داشتن شرایط و امکاناتی مشخص، ضروری است.

رایج‌ترین زبان‌های دنیا

از آنجایی که یادگیری یک زبان جدید در دنیای امروز امری حیاتی است و مزایای بیشمار و غیرقابل شمارشی دارد؛ با سوال اصلی دیگری روبرو می‌شویم. چه زبانی یاد بگیریم؟

ما به شما خواهیم گفت که مهم‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های دنیا کدام است.

زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای بزرگ و مطرح دنیا مثل آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا به‌عنوان زبان اول و زبان تدریس آن در سیستم آموزشی برخی کشورها به عنوان زبان دوم رایج است که حدود یک سوم جمعیت جهان را شامل می‌شود.

بدون شک زبان انگلیسی مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.

غول‌های صنعتی اروپا (آلمان، اتریش، بلژیک، سوییس، لوگزامبورگ و لیختن‌اشتاین…) به زبان آلمانی گویش می‌کنند که حدود ۱۳۰ میلیون‌ نفر از مردم دنیا را در بر می‌گیرد. طبق آخرین گزارش CNN، سرشماری ایالات متحده اظهار دارد که کشور آلمان، پس از آمریکا و چین در جایگاه سوم اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد که این امر بسیار سودمند است و فرصت‌های شغلی و تجاری زیادی را ایجاد می‌کند.

زبان فرانسوی زبان رسمی بیش از ۴۰ کشور در پنج قاره جمله بلژیک، کانادا، انگلیس، سوئیس، آفریقا و البته فرانسه است که اکثرشان در اروپا، شمال و غرب آفریقا واقع هستند. به گزارش اختصاصی ایران ویج، حدود ۳۹۰ میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.

به دلیل نقش پررنگ این کشور در تاریخ جهان یادگیری این زبان می‌تواند درهای جدیدی را به روی مورخان و علاقه‌مندان به تاریخ بگشاید. همچنین افراد متخصص و حرفه‌ای با دانستن زبان فرانسه برگ برنده‌ای برای ربودن گوی سبقت از سایر رقبا دارند.

تاثیر مستقیم زبان در مهاجرت

با نداشتن مدرک زبان دامنه انتخاب کشور مقصد بسیار محدود شده و احتمال پیدا کردن شغل خوب کاهش پیدا خواهد کرد. اگر فرض کنیم که بتوانید بدون مدرک زبان مهاجرت کنید، تا زمانی که مدرک زبان نداشته باشید اقامت دائم دریافت نمی‌کنید و مجبور می‌ شوید با صرف هزینه‌ای چند برابر ایران، برای یادگیری زبان و دریافت مدرکی چون آیلتس اقدام کنید.

علاوه بر آن امتیازهای ویژه‌ای را از دست می‌دهید. مثلا کشورهای آلمان و نروژ در صورتی که به زبان رایج آن کشور تسلط داشته باشید، امکان تحصیل به صورت رایگان در بهترین دانشگاه‌های کشور و جهان را در اختیار شما می‌گذارند.

بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی، مدرک زبان (تسلط بر ۴مهارت اصلی نوشتن و خواندن و صحبت و درک) را جزو ابتدایی‌ترین شرایط اخذ ویزا در پروسه مهاجرت می‌دانند و برخی سایر کشورها افراد دارای مدرک زبان را در اولویت پذیرش قرار می‌دهند. بنابراین، ارائه مدرک زبان برای مهاجرت شما امری ضروری یا جزو مهم‌ترین برگ برنده‌ محسوب می‌شود.

پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی

بدون شک مهم‌ترین بخش مهاجرت، انتخاب کشور مقصد می‌باشد. یکی از ویژگی‌های مثبت انتخاب درست کشور مقصد، مشخص شدن هزینه، شرایط و نوع روش مهاجرت است.

با توجه به تحریم های اخیر متداول‌ترین روشهای مهاجرت به خاج از کشور با هدف کار بهتر و تحصیل انجام می شود.

  • ویزای تحصیلی

افراد زیادی در سراسر جهان با توجه به شرایط و خواسته های فردی خود به‌ یاد ماندنی‌ترین تجربه زندگی خود که تصمیم به مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای خارجی است را می‌گیرند. مهاجرت از طریق تحصیل در مقایسه با سایر روش ها نسبتاً ساده‌تر و مطمئن‌تر می باشد؛ همچنین امکان تبدیل نوع ویزا با دریافت اقامت کاری و سپس اقامت دائم پس از پایان تحصیل، سبب انتخاب آن جزو برترین روش‌ها طلقی می‌شود.

اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر کشورهایی مانند کانادا، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، اسپانیا، انگلستان، نروژ، فرانسه، آرژانتین و مالزی با توجه به هزینه تحصیل، زبان، رتبه دانشگاه و امکانات شغلی بزرگترین قدم در راه مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.

  • ویزای کاری

یکی از پر مخاطب ترین روش های مهاجرتی که رتبه دوم را بین تمامی مهاجران ایرانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار داشته و یا جویای کار هستند، دارد ویزای کاری می‌باشد.

کشور های آلمان، سوئد، کانادا، استرالیا، هلند و… که در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری قرار دارند، برای افزایش و تخصصی کردن نیروی کار خود، درصورتی که از شرکت معتبری پیشنهاد شغلی داشته باشید به راحتی ویزای کاری با مجوز اقامت را برای شما صادر می کنند.

به یاد داشته باشید که اقامت کاری معمولاً ۳ الی ۵ سال اعتبار داشته و درصورت رعایت شرایط و قوانین می‌توانید اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنید.

 

در نتیجه یادگیری زبان و نقش آن در مهاجرت مهارتی است که هرچه بیشتر به آن بپردازیم راه را در رسیدن به هدف هموارتر و نزدیک‌تر می‌کند. پس زمان را از دست ندهید و حداکثر توان و تمرکز خود را برای کسب بالاترین نمره به‌کار گیرید.

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
tikkaa.ir

کلاس زبان آنلاین تیکا، برای شما در هر جای دنیا در دسترس است. کافیست از میان ۱۴ زبان، زبان مورد نظر تخصص و مهارت موردنظرتان را انتخاب کنید. تیکا در مسیر یادگیری زبان در کنارشماست.
http://www.tikkaa.ir