زیر و بم‌های رنو تالیسمان

خودرو تالیسمان در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد و از همان ابتدای ورود توانست توجهات کارشناسان و خریداران را به خود جلب کند. به همین دلیل شرکت خودروسازی فرانسوی رنو نیز با توجه به محبوبیت این خودرو، هر ساله آپدیت‌های جدیدی را برای آن عرضه کرده است. در ادامه قرار است به طور کامل این خودروی فرانسوی موجود را بررسی کرده و به مزایا و معایبش بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی داخلی و بدنه تالیسمان

خودروهای رنو همیشه ظاهر نسبتاً خشمگینی داشته‌اند. خودروی رنو تالیسمان ای از این امر مستثنی نبوده است. این خودرو دارای چراغ‌های کشیده و ظاهری لوکس و اسپرت است. صندوق‌عقب آن نیز کمی به سمت داخل خمیدگی دارد و باعث شده که قسمت بالایی صندوق برجسته‌تر به نظر برسد. ایران خودرو جزئیات ظریف زیادی در طراحی خود دارد. خطوط مورب و منحنی نمای جلوی خودرو طراحی جالب و چشمگیری را ایجاد کرده است. ارتفاع خودرو از سطح جاده نیز در حد میانه قرار دارد و سوار و پیاده شدن از آن برای افراد سالمند و معلول دشوار نیست. نمای داخلی کابین خودروی تالیسمان بسیار لوکس است. صندلی‌های چرمی آن نمایی گران‌قیمت به داخل کابین بخشیده‌اند و البته روکش چرم روی فرمان خودرو نیز زیبایی خاصی به آن افزوده است. در مورد طراحی داشبورد آن نیز شاید بتوان گفت که به اندازه نمای بیرونی خودرو لوکس نیست.

مشخصات فنی و مزایای خودرو رنو تالیسمان

خودروی رنو تالیسمان دارای موتوری با حجم ۱۶۱۸ سی‌سی است. موتور آن دارای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است که باعث شده خودرو قدرت پیش‌رانش بالایی داشته باشد. جعبه‌دنده این خودرو نیز هفت سرعت است و همچنین دارای دو کلاچ می‌باشد. شرکت فرانسوی رنو در طراحی تالیسمان سنگ تمام گذاشته و توانسته که بیشینه سرعت آن را به ۲۲۵ کیلومتر در ساعت برساند. این بیشینه سرعت ناشی از وجود یک موتور پرقدرت با توان ۱۹۰ اسب بخار  است. جالب است بدانید که ماشین تالیسمان می‌تواند تنها در مدت ۷ ثانیه از سرعت صفر تا صد کیلومتر را طی کند.

ازجمله مزایای این خودرو می‌توان به مصرف سوخت آن اشاره کرد. خودرو تالیسمان در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. علاوه بر این سه حالت رانندگی مختلف اسپرت، اکو و کامفورت در این خودرو تعبیه شده است. شما همچنین می‌توانید صندلی‌های خودرو را به صورت برقی تنظیم کنید.

خودرو تالیسمان دارای امکانات رفاهی متعددی مانند سیزده اسپیکر است. دوربین دنده‌عقب، سیستم نمایشگر مرکزی،سیستم تهویه مطبوع خودکار،حسگر باران،ماساژور صندلی، سانروف و بلوتوث ازجمله امکانات این خودرو هستند. علاوه بر این کیسه‌های هوای پرده‌ای و کناری برای سرنشینان جلوی خودرو تعبیه شده‌اند. در صورتی که داخل خودروی رنو تالیسمان احساس خستگی داشته باشید می‌توانید از ماساژور صندلی استفاده کنید. امکان برقراری تماس صوتی از دیگر نظریه‌های خودرو تالیسمان هستند که باعث برتری آن نسبت به رقبایش شده‌اند.

در مورد ایمنی این خودرو باید گفت که دارای گواهی ۵ ستاره ایمنی از استاندارد و ایمنی اروپا می‌باشد. امکانات متعدد مانند ترمزدستی برقی، کیسه‌های هوایی متعدد در ترمز abs موتور پرقدرت در کنار بدنه محکم باعث شده که خودروی رنو تالیسمان را یک خودروی کاملاً امن در سطح استانداردهای جهانی به حساب بیاوریم.

معایب رنو تالیسمان

زمانی که سوار خودرو شویم از آن مجاز به طراحی داخلی دل‌نشین آن خواهید شد. صندلی‌های جلوی راحت هستند طراحی آن‌ها با استفاده از روکش‌های چرمی بسیار چشمگیر است و البته طراحی داشبورد نیز در عین سادگی بسیار جذاب است. با این حال اگر فرصت کرده و برای امتحان هم که شده در صندلی عقب بنشینید متوجه مشکل کم بودن فضا خواهید شد.با اینکه خودروی رنو تالیسمان دارای ۵ صندلی است، اما احتمالاً آن‌قدر که شما از نشستن در این خودرو لذت می‌برید سرنشینان عقبی به همان اندازه با شما مخالف خواهند بود.

از طرف دیگر زمانی که با یک موتور نسبتاً پرقدرت مواجه باشیم، از یک خودروساز با سابقه انتظار می‌رود که طراحی کابین و عایق‌بندی آن را به نحوی انجام دهد که صدای موتور به داخل کابین راه پیدا نکند. اما متأسفانه یکی از نقاط ضعف خودروی رنو تالیسمان صدای بالای آن و عدم عایق‌بندی مناسب برای صداهای بیرون از خودرو است. این سر و صدا خصوصاً در سفر‌های جاده‌ای بیشتر هم می‌شود. هنگامی که در جاده‌های غیر استاندارد ایران رانندگی می‌کنید خودروی رنو تالیسمان می‌تواند بسیار پر صدا و البته پر از لرزش باشد. متأسفانه تجربه رانندگی با خودروی تالیسمان تجربه‌ای چندان نرم و راحت نیست.

به علاوه در مواردی نیز دیده‌شده است که سیستم ترمز این خودرو چندان مطمئن نیست. البته این امر در سرعت‌های معمول رخ نمی‌دهد و معمولاً توصیه می‌شود که برای سرعت‌های بیش از ۱۲۰ کیلومتر احتیاط کافی داشته باشید تا بتوانید اطمینان کنید که خودرو همچنان تحت کنترل شماست.

یک نکته مهم دیگر که ممکن است در برخی از موارد در هنگام خرید به آن توجه نشود جای نامناسب صفحه‌نمایش است. اگر قصد خرید خودروی رنو تالیسمان را دارید بهتر است در زمان آزمودن رانندگی نگاهی هم به صفحه‌نمایش آن بیاندازید. چرا که ممکن است در حین رانندگی جایگاه نامناسب این صفحه‌نمایش باعث حواس‌پرتی شما شود.

آیا مزایای تالیسمان به معایبش می‌چربد؟

زمانی که قصد خرید داشته باشید ممکن است مطالعه معایب رنو ‌تالیسمان شما را نسبت به خود را ناامید کند. با این حال باید توجه داشته باشید که هر خودرویی در این بازه قیمتی می‌تواند نقاط قوت و ضعف را توأمان داشته باشد. اگر این خودروی مطرح فرانسوی را با رقبای خود مانند کیا اپتیما مقایسه کنید متوجه می‌شوید که مزایای چشمگیری نسبت آن دارد. موتور پرقدرت، ایمنی نسبتاً بالا، وجود سیستم‌های اتوماتیک برای راحتی راننده در هنگام رانندگی مانند تنظیم برقی صندلی‌ها و امکان تنظیم سیستم تهویه به صورت خودکار و دستی باعث شده که خود را یک محصول با امکانات و لوکس به حساب بیاوریم. این خودرو مدل مختلف رانندگی دارد و البته تعداد زیادی سنسور نیست در آن تعبیه شده تا رانندگی هوشمندترین را تجربه کنید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خودروی رنو تالیسمان ارزش هزینه‌ای که بابت آن متحمل می‌شوید را دارد. طراحی ظاهری به روز و خوش تیتان است باعث شده که تا سالیان آینده همچنان این خودروها در لیست خودروهای پرفروش در سراسر دنیا باقی بماند.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
zahra

در خرید اقساطی, خریدار موظف است بخش کمی از هزینه ی کل را بپردازد و مابقی هزینه را طی اقساط مختلف https://qestabad.com/ با فواصل زمانی مشخص پرداخت نماید.