روند خرید از گذشته تا به امروز

اگر کمی به گذشته های نه چندان دور فکر کنیم، متوجه می شویم روند خرید کردن راحتی الان را نداشته است. در حالی که شرایط حال طوری است که به محض بیرون رفتن از منزل با مراکز خرید و مغازه های مختلف روبرو می شویم. اما باز هم در چنین شرایط افرادی هستند، که وقتی برای خرید کردن ندارند. در این میان اینترنت به کمک آنها آمده تا به راحتی با یک کلیک و جستجوی ساده خرید خود را انجام دهند. در واقع برخی از فروشگاه برای راحتی مشتریان و امکان ارائه خدمات در سراسر کشور و حتی جهان شرایط خرید اینترنتی را مهیا ساخته اند.

 خرید کردن نسبت به گذشته چه تغییری پیدا کرده؟

مردم گذشته های دور هر تلاشی می کردند و دست به هر کاری می زدند تا نیازهای ابتدایی خود را برطرف کنند. اما در آخر هیچ گاه به دستاوردهای خود راضی نمی شدند و می فهمیدند که نمی توانند به تنهایی هر آنچه که نیازشان است، فراهم کنند. یکجانشینی، پیدایش زندگی اجتماعی، تخصصی شدن کارها و مازاد تولید، همگی زمینه ای شدند تا انسان ها تصمیم به تعویض کالا با کالا بگیرند. در ابتدا مبادله کالا با کالا بدون ارزش گذاری انجام می شد که با مشکلات زیادی روبرو بود. بعدها برای ارزش گذاری بهتر از کالاهای واسطه ای استفاده کردند. کالاهای واسطه معمولا شیئی بود که در منطقه مورد استفاده فراوانی داشت. اما ذخیره کالای واسطه ای هم بعدها به دلیل غیرقابل تقسیم بودن و یا حجم زیاد و ارزش کم آن غیرممکن شد. در این میان دو فلز باارزش طلا و نقره کشف شد که به عنوان پول در خرید کالا استفاده شد. با گذشت زمان از طلا و نقره برای ضرب سکه استفاده گشت که باعث رونق اقتصادی و افزایش داد و ستدهای مردمی شد و کم کم پیدایش پول های کاغذی را موجب شد. در این بین بازارها نیز شکل گرفتند و مردم هر آنچه که نیاز داشتند، از بازار تهیه می کردند.  سپس بازارهای قدیمی به مغازه ها و پاساژهای امروزی تبدیل شدند که فراوانی کالا و راحتی خرید نسبت به گذشته های دور کاملا مشخص است.

اما حالا با وجود مشغله های زیاد روزانه انسان ها حتی حاضر نیستند زمان زیادی را صرف گشتن در مراکز و فروشگاه ها کنند! بنابراین ابداع دیگری تحت عنوان خرید اینترنتی یا خرید آنلاین را از انسان شاهد هستیم.

اما حالا اینترنت یک خرید ایمن و راحت را فراهم کرده!

با وجود اینترنت دیگر شما نگرانی و دغدغه های خرید کردن در گذشته را نخواهید داشت و مزیت هایی برای شما فراهم می کند که در ادامه با همدیگر می خوانیم.

۱.به راحتی می توانید قیمت ها را مقایسه کنید.

زمانی که حرف از خرید اینترنتی می شود شما با یک جستجو در مورد قیمت کالا مورد نظرتان در سایت های مختلف اطلاع کسب می کنید.  بدون این که نیاز باشد به فروشگاه های حضوری بروید و وقت زیادی را برای گشتن در فروشگاه های حضوری بگذرانید. اما با روشن کردن اینترنت خود می توانید در فروشگاه های کل دنیا سر بزنید. در واقع با فروشگاه های کل جهان در ارتباط هستید بدون این که نیاز باشد برای رفتن به فروشگاه های دیگر شهرها مسافتی را طی کنید.

۲.از پیشنهادات ویژه فروشگاه ها باخبر می شوید.

نحوه اطلاع رسانی در فضای اینترنت به گونه ای است که شما در سریع ترین زمان نسبت به فعالیت های فروشگاه با خبر می شوید. مواقعی مانند جشنواره‌های چهار فصل، تخفیفات ویژه، جایزه های هیجان انگیز می توانید بهترین خرید را انجام بدهید. مثلاً یکی از سایت هایی که شرایط ویژه برای مشتریان فراهم کرده سایت مبیت هست. به گونه ای که با کسب امتیاز در سیستم امتیازدهی آن می توانید  در زمان خرید از آنها تخفیف خوبی بگیرید و یا به ارزش امتیازی که دارید، کالای مورد علاقه تان را خرید کنید. با مراجعه به سایت شان متوجه تخفیف‌های خوبی که قرار داده اند، می‌شوید.

۳.فروشگاه های اینترنتی دیگر محدودیت فروشگاه های حضوری را ندارند.

اگر تا به حال خرید آنلاین انجام داده باشید، متوجه شده اید که به چه راحتی انجام می شود. در حقیقت هر زمانی که دلتان بخواهد وارد فروشگاه شده و کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و در یک دقیقه خرید شما  به پایان می رسد.

۴.به راحتی به نظرات مصرف کننده دسترسی دارید.

اگر در هنگام خرید اینترنتی دچار تردید شدید و نسبت به کیفیت آن مطمئن نبودید، خوب است از نظرات خریدار کمک بگیرید و ببینید مشتریانی که محصول را خریداری کردند، آیا رضایت داشتند یا نه؟

۵. چند روز بعد کالا را درب منزل تحویل می گیرید.

قسمت لذت بخش خرید اینترنتی زمان تحویل آن هست. چرا که بدون هیچ دغدغه ای کالایی که دوست داشتید بخرید را برایتان تا درب منزل می رساند. این یعنی راحت ترین نوع خرید کردن.

نکات مهم در خرید آنلاین را فراموش نکنید.

در کنار این همه مزایا نکات مهمی در هنگام خرید آنلاین وجود دارد که نباید فراموش نکنید.

همانطور که می دانید، درگاه پرداخت اینترنتی با خرید حضوری فرق دارد و شما باید به صورت آنلاین پرداخت کنید. برای این کار باید با در نظر گرفتن نکات زیر یک سایت مطمئن را انتخاب کنید.

تامین امنیت درگاه بانکی

یک سایت زمانی می تواند اطلاعات شما را ایمن نگه دارد که تحت پروتکل ssl  امنیت سایت را تامین کند. این یعنی تمام اطلاعات شما توسط سازمان امنیت نگهداری می شود و امکان دسترسی افراد سودجو به چنین سایتی امکان پذیر نیست.


نماد الکترونیکی فروشگاه نشان اعتبار است.

اولین کاری که برای تشخیص اعتبار فروشگاه اینترنتی باید انجام داد، توجه به نماد الکترونیکی است. معمولا این نماد در صفحه اول قرار دارد تا شما در زمان ورودتان به سایت متوجه آن شوید.

پشتیبانی همه جانبه و همیشگی سایت

چه فروشگاه حضوری و چه سایت آنلاین زمانی می‌تواند فعالیت خود را به عنوان بهترین قلمداد کند که با مشتریان خود یک رابطه خوبی داشته و بتواند همیشه پاسخگو آنها باشد. در این مواقع شما می‌توانید نسبت به ارسال محصول در خرید آنلاین خیلی سریع مطلع شوید.

کلام آخر

این روزها خرید تنها دغدغه ای که دارد کلیک یک دکمه ساده است. آخرین دستیافته بشر در حوزه خرید  که خرید اینترنتی باشد، می تواند شما را در زندگی چند مرحله جلوتر قرار دهد. در صورتی که جز افراد پر مشغله هستید و حوصله شلوغی های شهر را ندارید، خوب است خرید اینترنتی را امتحان کنید.

منبع : رویال کد

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها