بیوگرافی سید مهدی میرداماد

از گذشته تا کنون مداحی نقش بسیار مهمی در فرهنگ مذهبی کشور ما و سایر کشورهای مسلمان داشته است. مداحی‌ها عموما در مراسم‌های مذهبی و بیشتر در ایام محرم و صفر ، ماه رمضان ، ایام فاطمیه و شهادت پیامبر اکرم و ائمه انجام می‌شود. مداحی را می‌توان به یکی از پربارترین مراسم‌های مذهبی تبدیل کرد، اگر به مضامین اشعار و مرثیه‌هایی که خوانده می‌شود، دقت کافی شود. سید مهدی میرداماد یکی از مداحان بزرگ کشور است که مضامینی که انتخاب می‌کند از جمله پرمفهوم ترین‌هاست. در این نوشته قصد داریم تا مروری کوتاه بر بیوگرافی سید مهدی میرداماد داشته باشیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کودکی و نوجوانی

سید مهدی میرداماد که اگر به دنبال دانلود مداحی جدید باشید، حتما نام او را حتما  شنیده اید، در برج اسفند سال ۱۳۵۷ خورشیدی در اهواز به دنیا آمده است. هنگامی که او کودکی بیش نبود جنگ ایران و عراق شروع شده و این باعث شد که خانواده او به شهر قم مهاجرت کنند. پدر او دبیر بود و پس از مهاجرت به قم در یکی از مدارس مشغول به کار شد.

دوران تحصیل او هم با بمباران های غیر منصفانه عراق همراه بود. با این حال به گفته خود این مداح ، آن دوران از زیباترین دوره های زندگی او بوده است.

او از همان دوران کودکی با حضور در جلسات قرآنی و روضه های بانوان که احتمالا با مادر خود در آن‌ها حضور پیدا می‌کرد متوجه شد که به فعالیت در حوزه مداحی علاقه دارد. این شد که با حضور بیشتر در گروه های سرود و هیئت های مدرسه با تشویق های بیشتری هم مواجه شد.

در دوره دبیرستان او توانست با اجتماع بیشتر ارتباط برقرار کرده و فعالیت‌های بیشتری در این زمینه انجام دهد .

تحصیلات در حوزه

کمی بعد مهدی میرداماد تصمیم گرفت تا تحصیلات خود را در زمینه حوزه و طلبگی انجام دهد. او در سال ۸۱ از تحصیل در حوزه منصرف شده و به سربازی رفت. این موضوع تعجب بسیاری از اطرافیان او را برانگیخت.

او پس از مدتی در زمینه بیمه مشغول به کار شد. به گفته خود او این موضوع باعث شد که تا حدی خیالش راحت شود.

او همچنین در اوایل جوانی علاقه زیادی به بازیگری داشت که با مخالفت مادرش برای فعالیت در این حوزه مواجه شد.

او سال‌ها است که ازدواج کرده و صاحب دو دختر به نام های ریحانه سادات و زینب سادات و یک پسر به نام علیرضا است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها