تجربه ای جدید از سفر به مازندران

شاید غرب استان مازندران جذاب ترین قسمت این استان باشد به لطف جنگل های سرسربز، بوی رطوبت، سواحل بی نظیر و جاهای دیدنی بسیار، اما همین موضوع باعث شده تا مسافرانی که حوصله خطرات و ترافیک هایی جاده چالوس را ندارند و همچنین نمیخواهند در دوران سفر خود به شهرهای شمال، در ترافیک های سنگین مرکز شهر قرار گیرند، به سمت شرق مازندران با استفاده از جاده های هراز و فیروزکوه می روند تا ترافیک بسیار کمتری را تجربه کرده و همچنین از تمام جاهای دیدنی، سواحل بی نظیر و طبیعت سبز شمال لذت ببرند.

 

 

محمودآباد؛ شهری بی نظیر برای عاشقان دریای شمال

در میان شهرهایی که تمام ورودی های ساحل را بسته اند و تنها یک ورودی قرار دادند تا از مسافران هزینه دریافت کنند، محمودآباد یکی از شهرهای شمالی‌ ست که راه های زیادی برای رفتن به ساحل دارد. از مسیرهای خاکی که ماشین های سنگین و آفرودی به سختی می توانند از آن عبور کنند تا مسیرهای آسفالته. محمودآباد شاید جاهای دیدنی جذابی مانند شهرهای غربی مازندران نداشته باشد اما آبشار آب پری، روستا و آبگرم لاویج جزء بهترین جاهایی هستند که در این شهر باید دید. آبشار آب پری آبشاری خاص است چراکه از لا به لای سنگ ها و صخره ها عبور می کند که صحنه زیبایی را به وجود می آورد و روستای لاویج هم دهکده ای خوش آب و هوا و دنجی در جنگل میلیون ها ساله هیرکانی است که چشمه کشپل یکی از بی نظیرترین جاهای منطقه محسوب می شود.

همچنین یکی دیگر از حسن های محمودآباد، خلوتی شهر است که به لطف این موضوع، مسافران برای اجاره ویلا در محمودآباد می توانند به راحتی بهترین ویلای مورد نظر خود را از لوکس ویلا تهیه کنند.

 

 

فریدونکنار؛ شهر پادشاهان اساطیری ایران

در سمت شرق محمودآباد، شهری زیبا و تاریخی با نام فریدونکنار قرار دارد که تپه های هزار ساله شهر، جزء قدیمی ترین آثار تاریخی استان مازندران به حساب می آیند. اما شاید برایتان سوال به وجود آید که چرا نام این منطقه، فریدونکنار گذاشته شده است؟ در فرهنگ محلی ها، کلمه کنار به معنای غریبه یا مهاجر است که در گذشته، اطراف شهرها و روستاها زندگی می کردند و همچنین، فریدون نام نبیره جمشید جم، یکی از پادشاهان اساطیری ایران است.

برای اقامت در فریدونکنار و اجاره ویلا، ویلاهای ساحلی بسیاری وجود دارد که فاصله بسیار کمی تا دریا داشته و با میانگین ۵ دقیقه پیاده روی می توان به ساحل دسترسی داشت. همچنین اگر هم قصد دارید تا هزینه کمتری برای اجاره ویلا در فریدونکنار بپردازید، سوئیت های بی نظیری در این شهر وجود دارد که امکانات و شرایط بسیار مناسبی دارند.

 

 

بابلسر؛ شهری با بادهای معروف

چرا شهری با بادهای معروف؟ بابلسر جزء معدود شهرهای شمالی کشور است که معتدل ترین آب و هوا را دارد. بادهای زیادی در بابلسر می وزد که برخی از معروف ترین آن ها شامل: کوسری وا، گله واستریک، صورت وز، دشت وا، استرآبادی وا، خزری بادسام، دشت واستریک و آفتاب شو هستند و در نظر داشته باشید کلمه وا در زبان مازندرانی به معنای باد است.

در گذشته که بابلسر تازه ساخته شده بود، مشهد سبز نام داشت چون هم به مشهد نزدیک بود، هم امامزاده ابراهیم در این شهر قرار داشت و به معنی مشهد سبز بود اما پس از مدتی نامش به مشهد سر تغییر داده شد. بابلسر شهری مملو از جاهای دیدنی، تاریخی و تفریحات هیجان انگیز است. پل معلق یکی از معروف ترین پل های شهر به حساب می آید که در سال ۱۳۱۳ بر روی رود بابلرود ساخته شده است و همچنین در میان مردم با نام اولین پل ماشین رو نیز یاد می شود. شما میتوانید برای اجاره ویلا در بابلسر با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا به سایت لوکس ویلا مراجعه کنید.

روستای گالشکلا در یک کیلومتری بابلسر قرار دارد که به لطف مزارع سرسبز، چشم انداز زیبا، طبیعت بکر و آب و هوای بی نظیر به بهشت دامداران معروف است. همچنین یکی از تفریحات مردم در بابلسر، کمپ زدن و اتراق در طبیعت زیبای گالشکلا به همراه دیدن حیوانات مختلف می باشد. اما معروف ترین منطقه تفریحی بابلسر، خزرشهر است. خزرشهر به دو بخش خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی تقسیم می شود که منطقه جنوبی به سمت جنگل بوده و منطقه شمال دارای ساحل اختصاصی به همراه ساحل اختصاصی بانوان می باشد در واقع خزرشهر شهرک مسکونی و تفریحی در بابلسر به حساب می آید که از سوئیت تا ویلاهای لوکس و تریبلکس در آن ساخه شده و تعداد زیادی از ویلاها نیز به مسافران اجاره داده می شود.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها