بهترین صبحانه برای زن باردار شامل چه مواد غذایی می باشد

بهترین صبحانه برای زن باردار یکی از مواردی است که همه خانم های باردار و خانواده آن ها در مورد آن نگرانی دارند. به دلیل اهمیت ویژه ای که وعده غذایی صبحانه برای مادران باردار می تواند داشته باشد، انتخاب رژیم غذایی مناسب در این وعده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کسانی که صبحانه خوبی می خورند، از سلامت جسمانی بهتری برخوردار هستند و تعادل وزن در این افراد بیشتر دیده می شود و همچنین طبق تحقیقات انجام گرفته، افرادی که صبحانه مناسبی می خورند احتمال کمتری وجود دارد تا به بیماری هایی مثل دیابت و حملات قلبی مبتلا شوند.

بهترین صبحانه برای زن باردار صبحانه ای است که حاوی مواد غذایی لازم برای فرد باردار در طول وعده غذایی صبح و پس از یک مدت طولانی ” ‘گرسنگی”  در طول شب را فراهم نماید. بدن شما در طول شب خود را تجدید و اصلاح می کند و البته کودک نیز در این دوره بزرگ شده و رشد می کند. خوردن صبحانه سالم متابولیسم را شروع می کند و به شما انرژی لازم برای گذراندن ناهار را می دهد. یک وعده صبحگاهی نیز به این معنی است که بعداً در طول روز می توانید میان وعده کمتری داشته باشید و با جلوگیری از گرسنگی بیش از حد در طول میان وعده ها به شما این اجازه را می دهد تا به سراغ گزینه های نه چندان سالم نروید. بهترین صبحانه برای زن باردار انرژی کافی را برای مادر و کودک فراهم می کند و باعث بیشتر شدن قند خون (و ممانعت از افت قند خون) و افزایش شادابی شما می شود.

بهترین صبحانه برای زن باردار شامل چه مواد غذایی می باشد

بهترین صبحانه برای زن باردار شامل یک وعده صبحگاهی ، یا یک سری از وعده های غذایی کوچک تا ناهار می باشد و بسته به نیاز بدن خود به مواد غذایی مختلف و همچنین میزان انرژی و کالری که باید از صبحانه خود درسافت نمایید، باید غذاهایی را انتخاب کنید که همه مواد مغذی زیر را در خود داشته باشد:

فیبر. غذاهای سرشار از فیبر به کاهش کلسترول ، ثبات قند خون ، احساس سیری بیشتر و جلوگیری از یبوست کمک می کنند. از آنجا که شما باید روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر مصرف کنید ، شروع آن از صبحانه ضروری است. بدنبال موادی باشید که چندین گرم فیبر در هر وعده از جمله جو دوسر در غلات ، دانه های چیا در اسموتی ، اسفناج در املت ، لوبیا در بوریتوها و میوه های پر فیبر داشته باشید تا با ماست ترکیب کنید (مانند تمشک ، توت فرنگی ، زغال اخته و گواوا).

پروتئین هر یک از وعده های غذایی روزانه شما باید حاوی پروتئین باشد (هدف از این کار مصرف ۷۵ گرم در روز است) ، زیرا کودک شما به این آمینو اسیدها برای تقویت و رشد خود نیاز دارد. ماست، پنیر، توفو ، تخم مرغ ، کره بادام زمینی ، املت با پنیر سوئیسی یا چدار و اسموتی های دم کرده همه می توانند گزینه های جذابی برای بهترین صبحانه برای زن باردار باشد. همه لبنیات ها گزینه های خوب و خوشمزه ای برای یک صبحانه مقوی هستند ولی شما حتما باید از پاستوریزه بودن و سالم بودن آن ها مطمئن باشید.

کلسیم. برای کمک به رشد و تقویت استخوان های کودک ، روزانه به حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارید ، بنابراین صبح را با ماست غنی از کلسیم ، پنیر ، آب پرتقال غنی شده ، نان کنجد ، بوریتوی لوبیا ، بادام ، انجیر مخلوط شده با توفو یا اسفناج شروع کنید.

غلات کامل مملو از ویتامین B هستند و این ویتامین یک ماده مغذی حیاتی برای رشد کودک می باشد و شما با خوردن آن ها احساس سیری می کنید. این مواد غذایی همچنین دارای دوزهای سالم فیبر ، آهن و سایر مواد معدنی هستند. دوست داشتن غلات کامل آسان است ، به خصوص برای کسانی که شکم لطیفی دارند ، زیرا کاملاً نرم و سیر کننده هستند. نان های سبوس دار ، غلات (آنهایی که قند کمتری دارند) ، بلغور جو دوسر ، گرانولا و فرنی با جوانه گندم را حتما در بهترین صبحانه برای زن باردار امتحان کنید.

اهن. به عنوان یک مادر باردار ، برای تأمین اکسیژن کودک به حدود دو برابر آهن (۲۷ میلی گرم در روز) نیاز دارید. غذاهای غنی از آهن برای صبحانه شامل میوه های خشک ، بلغور جو دوسر ، اسفناج ، تخم مرغ ، توفو و غلات غنی شده با آهن هستند.

در انتخاب بهترین صبحانه برای زن باردار از چه مواد غذایی باید دوری کنید

در انتخاب رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری، نه فقط در صبحانه بلکه در طول روز نیز از خوردن مواد غذایی زیر اجتناب کنید:

کافئین زیاد و بیش از ۲۰۰ میلی گرم در روز – معادل دو فنجان قهوه دم کرده، برای شما مناسب نیست.  بنابراین ، برای کسانی که حتما باید در اول صبح چایی یا قهوه بنوشند، بهتر است به یک فنجان در صبح قناعت کنند و در صورت نیاز یک فنجان دیگر را برای یک وعده کوچک برای بعد از ظهر یا زمان دیگری از روز نگه دارند. مراقب کافئین پنهان شده در برخی نوشیدنی های دیگر و نوشابه و همچنین برخی از چای ها باشید. در عوض ، لاته های بدون کافی، کاکائو داغ و دمنوش های گیاهی مانند بابونه را انتخاب کنید.

لبنیات غیرپاستوریزه. لیستریا ، سالمونلا و سایر باکتری های مضر را می توان در شیر خام و  سایر لبنیات مورد استفاده در صبحانه مثل کره و خامه و پنیر محلی یافت. قرار گرفتن در معرض لیستریا در حین بارداری، می تواند بسیار خطرناک باشد و به طور بالقوه باعث سقط جنین در اوایل بارداری و زایمان زودرس و عوارض دیگر می شود.

غذاهای قندی. چه باردار باشید یا نباشید، شروع روز تعطیل با غلات پر از قند، نان دارچین، ماست با میوه های شیرین، دونات یا صبحانه های شیرین، قند خون شما را به حد زیادی بالا می برد- و در دوران بارداری مقدار زیاد آن می تواند به دیابت بارداری منجر شود.

تخم مرغ خام. تخم مرغ یک غذای مناسب برای مادران است ، اما فقط در صورتی که کاملا پخته شده باشد، زیرا تخم مرغ های خام و زرده نپخته آن می تواند حاوی سالمونلا باشند. این میکروب می تواند در رشد جنین مشکل ایجاد نماید و همچنین برای سلامتی مادر نیز بسیار مضر می باشد.

منبع: پرسی

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
عرفان

مرسی از تاریخ ما و سایت خبری اموزشی پرسی با مقاله خوب و مفیدی که منتشر کردین