طراحی و دکوراسیون منزل به سبک مدرن و اشتباهات رایج در آن

همین طور که میدونین سبک کلی دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی  به دو قسمت مدرن و کلاسیک تقسیم میشن که ما در اینجا دکوراسیون مدرن رو براتون توضیح میدیم .
سبک دکوراسیون مدرن چیه ؟
به سبکی از دکوراسیون گفته میشه که مبتنی بر نوگرایی و وسایل جدید است که به تازگی مد شده اند . سبک مدرن ، یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است که در اواسط قرن بیستم رواج پیدا کرده . سبک مدرن آرامش ، شیک بودن و و راحتی رو با هم داره توی این سبک به سادگی و کاربردی بودن بیشتر اهمیت داده میشه در این سبک از طرح های ساده و با خطوط صاف استفاده می کنند .

دکوراسیون مدرن

نور در دکوراسیون مدرن

در دکوراسیون مدرن از نور طبیعی بیشترین استفاده را کنید . سبک مدرن بین طبیعت و آن چیزی که به دست انسان ساخته شده ارتباط برقرار می کنه و به همین خاطر شما در خانه های مدرن شاهد پنجره های بزرگ ، درب های کشویی و نورگیرها هستید .

استفاده از مجسمه های هنری و اکسسوری آری یا خیر ؟

اکسسوری ها عناصری هستن که نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی و چشم گیری فضا دارند ولی جز وسایل و چیزای ضروری خونه نیستن و در واقع تکمیل کننده و مکمل دکوراسیون هستن . مبلمان و فضای اتاق نشیمن بدون وسایل دکوری و اکسسوری بی روح و دلگیر است در واقع این اکسسوری است که به فضا روح و جان می دهد و احساس زنده بودن ایجاد می کند . مجسمه ها یکی از عناصر اکسسوری هستن که در همه ی دکوراسیونها استفاده میشن ، مجسمه ها فضا را از حالت بی روح بودن خارج میکنن و به دکوراسیون جذابیت میبخشن . در دکوراسیون های مدرن سعی کنید بیشتر از مجسمه های فلزی استفاده کنید . این مدل مجسمه ها در عین سادگی جذابیت خاص خود را دارند .

اکسسوری در دکوراسیون

مبلمان در سبک مدرن چطوری باشه ؟

همونطور که گفتیم یکی از خصوصیات اصلی سبک مدرن سادگی هستش پس برای مبلمان از مدل هایی با خطوط صاف و مستقیم استفاده کنید به طوری که هیچگونه خطوط منحنی و جزئیات اضافی نداشته باشن . در اینجا قیمت و خرید آنلاین جدیدترین مبلمان راحتی و استیل را ببینید . مبل های راحتی بیشترین استفاده را در سبک مدرن دارند . مبل های راحتی هم ظاهر شیک و ساده ای دارن و هم اینکه برای استراحت کردن و نشستن بهتون آرامش میدن و خستگی رو از تنتون درمیارن .از پارکت ها و کفپوش های چوبی در کنار لوازم و مبلمان با رنگ های ساده و خنثی استفاده کنید . برای سبک مدرن از سرامیک با ابعاد بزرگ و رنگ سفید بیشتر استفاده میشه . امروزه کف پوش‌ های صنعتی و جدید وارد بازار شده است که مخصوص سبک مدرن هستن . هم چنین مصالح لوکس و گران ‌قیمت نیز در اولویت بعدی قرار دارند . در ادامه تعدادی از اشتباهاتی که معمولا در دکوراسیون مدرن مرتکب میشویم را برخواهیم شمرد. اشتباهاتی که با وجود صرف هزینه و خرید وسایل دلخواه برای خانه در نهایت منجر به نارضایتی ما از فضای منزل میشه . در اینجا به ۵ نکته اشاره میکنیم که در نظر نگرفتن آنها باعث میشه دکوراسیون خونمون زیبا به نظر نیاد .

۱ – نداشتن یک سبک کلی مناسب

در بسیاری از خانه ها جای خالی یک سبک مناسب کلی به چشم میخورد . و در یک فضای کوچک از چندین سبک مختلف در کنار هم استفاده میشود که کاملا نادرست است . مثلا هنگام خرید مبل دیگر به سبک کلی منزل توجه نمیشود و سبک کلاسیک انتخاب میشود و هنگام خرید میز ناهار خوری سبک مدرن . برای خانه های زیر ۱۲۰ متر بهترین سبکی که میتوان در نظر گرفت سبک مدرن دکوراسیون است .

۲ – ترس از رنگهای غیر متداول

در بیشتر خانه های ما ایرانیها بصورت متداول از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای استفاده میشه . در صورتی که بهتره که یک پالت رنگ تشکیل شده با حدود ۵ رنگ در نظر بگیریم که از رنگهای شاد و خنثی تشکیل شده باشه . و وسایل منزل رو از بین این رنگها انتخاب کرده و با هم ست کنیم .

۳ – هماهنگ بودن بیش از اندازه وسایل منزل

نباید همه یا بیشتر وسایل منزل رو با هم ست کرد چون همرنگ و یک شکل بودن محیط به میزان زیاد جذابیت رو کم میکنه و باعث دلزدگی میشه . مثلا نباید میز تلویزیون ، میز ناهار خوری و مبلمان و آینه کنسول را با یک طرح انتخاب کرد . بلکه میتوان با رعایت اصول در ست کردن چند وسیله با هم زیبایی و تنوع بهتری را ایجاد کرد . در اینجا میتوانید جدیدترین مدلهای میز ناهار خوری چوبی با قیمت راببینید . تصویر زیر حکایت از یک دکوراسیون بیش از اندازه یک رنگ و هماهنگ دارد .

دکوراسیون داخلی یک رنگ

۴ – نصب تابلوها در ارتفاع بالا

تابلوها رونباید خیلی در ارتفاع بالا نصب کرد بلکه باید آنها از لحاظ ارتفاع در سطح دید افراد باشند . یعنی حدودا ۱/۵ متر از سطح زمین . این باعث میشه که تابلوها خیلی بهتر بنظر برسند و این زیبایی در کلیت زیبایی منزل بسیار موثر است .

۵ – استفاده بیش از حد از وسایل دکوری

از وسایل دکوری نباید بیش از اندازه استفاده کرد و بهتر است از وسایل شیک و زیبا استفاده کرد بطوری که آن وسیله بتواند نظر بیننده راجلب کند نه اینکه در میان انبوهی از وسایل تزیینی گم شود . و تنها افرادی با دقت بالا به آن وسیله توجه نمایند .

خرید وسایل دکوراسیون

اگر قصد خرید حضوری و دیدن وسایل دکوراسیون از نزدیک را دارید می توانید به بازارهای بزرگ وسایل دکوراسیون مراجعه کنید . اما کسانی که وقت و امکان خرید حضوری را ندارند مراجعه به سایت های فروش معتبر اینترنتی در زمینه مبلمان و دکوراسیون مانند دی ایران با آدرس اینترنتی DayIran.Com که دارای نماد اعتماد بوده و انواع محصولات دکوراسیونی را تولید و به فروش میرساند توصیه می شود .

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها