مقایسه قیمت خانه در ایران و ترکیه

قیمت خرید خانه در شهرهای مختلف ایران و ترکیه چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری ملک طی سالهای اخیر مردم کشور تمایل بسیار زیادی به خرید خانه در کشور ترکیه، از خود نشان داده اند. اما علت این مسئله چیست؟ بسیاری از مردم تصور می کنند که قیمت خانه در کشورهای همسایه ایران گران تر از ایران است.

در حالی که این مسئله کاملا عکس بوده و حتی می توانیم بگوییم قیمت مسکن در کشور ترکیه و دیگر کشور های همسایه ایران، ارزان تر نیز می باشد.

البته همانطور که قیمت خرید خانه در هر یک از شهرهای ایران بسته به شرایط خاص متفاوت است، در کشور ترکیه نیز چنین مسئله ای وجود دارد. مثلا برای خرید خانه در استانبول، نسبت به خرید خانه در شهرهای دیگر ترکیه همچون ازمیر یا آنکارا، باید قیمت متفاوتی پرداخت.

تفاوت قیمت خانه در ایران و ترکیه

تفاوت قیمت خرید خانه در ایران و ترکیه

به گفته ملک هفت اگر بخواهید در بهترین منطقه شهر استانبول ترکیه خانه ای خریدار نمایید، بسته به متراژ خانه، باید مبلغی معادل ۱ میلیون و ۱۰۰ تا ۵۰۰ لیر بپردازید. در حالی که خرید چنین خانه ای در بهترین محله تهران، بیش از ۴ تا ۵ برابر این قیمت، سرمایه لازم دارد.

در طی سالهای اخیر شاهد این مسئله بوده ایم که قیمت خرید خانهدر ایران، به شدت رشد داشته است.

علت این امر عدم ثبات اقتصادی کشور است. در حالی که قیمت خرید خانه در ترکیه به دلیل ثبات اقتصادی، سالهاست یکسان باقی مانده است.

حتی می توانیم به صراحت بیان نماییم که قیمت خانه در مناطق مختلف ترکیه نیز یکسان و برابر باقی مانده است.

خرید آپارتمان در تهران با متراژ ۱۲۵ متری، شاید مبلغی معادل ۲ میلیارد و ششصد هزار تومان سرمایه نیاز داشته باشد. در حالی که برای خرید آپارتمان مناسب با همین متراژ در کشور ترکیه، مخصوصا در بهترین محله شهر استانبول، تنها کافیست مبلغی معادل ۱ میلیون و سیصد هزار لیر بپردازید.

قیمت خرید خانه در شهرهای مختلف ایران به چه صورت است؟

ملک هفت اظهار دارد بدون تردید قیمت خرید خانه در کرج، با خرید خانه در اصفهان متفاوت است. همانطور که میدانیم شهر کرج به دلیل نزدیک بودن به تهران، از موقعیت مناسبی برخوردار است.

از این رو افرادی که قصد دارند در این شهرستان اقدام به خرید مسکن نمایند، باید هزینه بالایی بپردازند.

در حالی که اصفهان شهر تاریخی ایران است و افراد زیادی علاقه مند به زندگی در این شهر هستند. اما از آنجایی که نسبت به شهرهای نزدیک به تهران موقعیت بهتری ندارد، به طبع قیمت خانه در این شهرها نیز کمتر است. البته طبق آخرین شواهد، قیمت خرید مسکن در شهرستان ها در حال طی کردن شیب تند افزایش قیمت است.

طبق آمار منتشر شده توسط وزارت راه و شهرسازی کشور، متوسط قیمت مسکن در سال گذشته که بیشتر مربوط به خرید خانه در مشهد و اصفهان بوده است، معادل هر متر ۴ میلیون تومان اعلام شده است. در حالی که در این بازه زمانی در تهران قیمت مسکن هر متر، به بیش از ۱۳ میلیون تومان رسیده بوده است.

پس با این تفاسیر باید بگوییم تفاوت قیمت خرید مسکن در گرانترین شهرهای ایران با تهران به بیش از ۹ میلیون تومان رسیده است.

خرید خانه در ایران بهتر است یا ترکیه

تفاوت قیمت خرید خانه در رشت با شهرهای جنوبی در چیست؟

برخی بر این باورند که قیمت خرید مسکن در شهرهای شمالی نسبت به شهرهای جنوبی بالاتر است، درحالی که قیمت خانه در شهرهای جنوبی همچون کیش، قشم و دیگر شهرهای توریستی حتی از شهرهای شمالی همچون رشت، مازندران و … نیز می تواند بیشتر باشد.

افرادی که تصمیم به خرید خانه در کیش می گیرند، باید به این مسئله توجه کنند که موقعیت شهر مورد نظر آنها، می تواند تاثیر بسیار زیادی در تفاوت قیمت خانه ایجاد کند.

مثلا به هیچ عنوان نمی توانیم بگوییم که قیمت خرید خانه در پرند، با قیمت خانه در بهترین منطقه اصفهان برابر است.

زیرا هر دوی این شهرها از شرایط و موقعیت خاصی برخوردار هستند، که همین امر منجر به تفاوت قیمت خانه در این شهرها می شود.

شرایط جدید خرید خانه در ترکیه برای ایرانیان

تاثیر وام در قدرت خرید مسکن چقدر است؟

همه مردم کشور قدرت خرید مسکن مناسب را ندارند. از این رو همیشه با این مسئله درگیر هستند که چگونه می توانند مسکنی مناسب برای سکونت خود خریداری کنند. سکونت در خانه های اجاره ای، سالانه هزینه بسیار زیادی را از هر خانواده به خود اختصاص می دهند.

در حالی که اگر هر خانواده برای سکونت خانه ای داشته باشد، دیگر هزینه های سنگین اجاره خانه، هیچ کس را آزار نخواهد داد.

به همین دلیل یک روش عالی و مناسب توسط دولت برای این افراد در نظر گرفته شده است. اخذ وام مسکن با شرایط خاص، می تواند راهکاری مناسب برای خرید خانه به شمار رود.

امروزه خرید خانه با وام بسیار رونق یافته است. زیرا دریافت وام قدرت خرید مسکن را افزایش میدهد. البته لازم به ذکر است که تاثیر وام در قدرت خرید مسکن، بیشتر بر روی خانه های شهرستان تاثیر گذار بوده است. زیرا قدرت خرید در شهرستان از طریق دریافت وام به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

در حالی که این مسئله در شهر تهران تنها ۱۵ درصد تاثیر گذار بوده است. زیرا در تهران به همان میزان که قیمت وام برای خرید مسکن افزایش می یابد، قیمت مسکن نیز روند صعودی داشته و باید بگوییم هزینه وام برای خرید مسکن در تهران، حتی به کمتر از حد نصاب رسید است.

در حالی که این هزینه در دیگر شهرهای ایران، سهم بالایی را به خود اختصاص داده است.

آیا می توان برای خرید مسکن در ترکیه وام دریافت کرد؟

با نگاهی به مقالات ملک هفت درمیابیم که خرید مسکن در ترکیه از طریق دریافت وام بانکی ممکن است.

تنها کافیست از شرایط دریافت وام بانکی در این کشور مطلع شوید تا برای خرید خانه در ترکیه وام دریافت کنید. در صورتی که تمامی شرایط لازم برای دریافت وام بانکی در کشور ترکیه داشته باشید، می توانید بیش از ۷۵ درصد از ارزش ملک را توسط بانک، تسهیلات دریافت نمایید.

به خاطر داشته باشید که بازپرداخت وام در کشور ترکیه ۱۰ ساله است و باید در طول این مدت تمامی تسهیلات وام را پرداخت نمایید. حداکثر مبلغی که می توانید در ترکیه برای خرید خانه وام دریافت کنید، معادل ۶۰ درصد از ارزش کل ملک در این کشور میباشد. پس با این حساب به راحتی هم در ایران و هم در ترکیه می توان با دریافت وام، صاحب خانه شد.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها