اصول مهم موفقیت در بازاریابی پیامکی با استفاده از پنل اس ام اس

میزان استفاده ی روزمره ی  سکب و کارهای بزرگ و کوچک از پنل پیامکی و تعداد پیامک های تبلیغاتی که روزانه ارسال می شوند، مهمترین نشانه ی میزان بازدهی و تأثیرگذاری بازاریابی پیامکی است. علاوه بر این، پیامک با نرخ خوانده شدن حدود ۹۸ درصدی، بالاترین میزان تعامل را در میان روش های تبلیغاتی دارد. طبق آمارها گفته می شود که بیش از ۹۰% پیامک ها تنها ظرف سه دقیقه ی اول پس از دریافت خوانده می شوند.

مهم ترین دلیل برای استفاده از سامانه پیامکی این است که مشتریان شما می خواهند که شما از این روش تبلیغاتی استفاده کنید. بیش از نیمی از مخاطبان تبلیغات های مختلف اظهار داشته اند که به پیامک تبلیغاتی بیش از سایر روش های تبلیغات اهمیت می دهند. اکثر آن ها می گویند که ترجیه می دهند هشدارهای وضعیت سفارش، تأییدیه های رزرو و یادآوری های قرار ملاقات را از طریق پیامک دریافت کنند.

حال مسئله ی اصلی برای کسب و کارها این است که وقتی یک روش تبلیغاتی به این شکل همه گیر می شود، برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی با استفاده از اس ام اس تبلیغاتی چگونه باید عمل کرد؟ چگونه می توان در یک کمپین پیامک تبلیغاتی به نتیجه ی مطلوب رسید؟ در ادامه موارد ضروری بازاریابی پیامکی را مرور خواهیم کرد و به بهترین روش ها و نمونه هایی که برندهای بزرگ و برجسته برای جذب و تبدیل مخاطب به مشتری انجام داده اند اشاره خواهیم کرد.

 

بازاریابی پیامکی چیست؟

بیایید با یک تعریف ساده با بازاریابی پیامکی شروع کنیم. بازاریابی پیامکی یا به عبارتی ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، راهکاری برای ارسال محتواهای کوتاه و تأثیرگذار با استفاده از پنل اس ام اس به دستگاه های تلفن همراه است. کسب و کارها با استفاده از امکانات مختلف موجود در سامانه پیامکی اقدام به بازاریابی و جذب مشتری از طریق پیامک متنی می کنند.

 

پیامک تبلیغاتی باید مختصر، مفید و به اندازه باشد

سؤالی که ذهن عده ی زیادی از کاربران پنل پیامکی را درگیر می کند این است که ارسال چه تعداد از پیامک مناسب است؟ پاسخ دقیقی برای این سؤال وجود ندارد چرا که همه چیز بستگی به شرایط مختلفی مانند نوع کسب و کار، هدف تبلیغات و زمان و … خواهد داشت. اما به طور کلی توصیه می شود در ابتدای مسیر با ۴ یا ۵ پیام در ماه شروع کنید و به آهستگی تعداد پیامک تبلیغاتی های خود را به ۱۰ اس ام اس در ماه برسانید.

در نظر داشته باشید ارسال بیش از حد پیام در صورتی که ارزش واقعی به همراه نداشته باشد برای شما نتیجه بخش نخواهد بود. بنابراین بهتر است تا با برنامه ریزی پیامک های خود را برای اقشار مختلف جامعه که در لیست مخاطبان شما قرار می گیرند ارسال نمایید.

وقتی بحث طول پیامک تبلیغاتی مطرح می شود، باید بدانید پیامک تبلیغاتی مانند نامش (پیام کوتاه) باید در کوتاه ترین حالت ممکن بیشترین اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار دهد. هرچند هر پیام کوتاه در زبان فارسی معادل ۷۰ حرف است، اما تجربه ثابت کرده پیامک هر چه کوتاه تر باشد، خواندن آن برای مخاطب راحت تر است، در نتیجه احتمال این که مخاطب اصل مطلب ( مورد تبلیغات ) را بخواند بیشتر است.

 

زمانبندی مهم است

وقتی نوبت به زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی می رسد، باید به عادت های روزمره مخاطبان خود فکر کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا به قشر خاصی پیامک ارسال کنید(بر اساس شغل و یا سن) با خود بیاندیشید که چه زمانی احتمالاً آن ها برای تلفن همراه خود وقت می گذارند؟

به طور کلی روزهای اول و آخر هفته معمولاً بازدهی بیشتری نسبت به سایر زمان ها دارند. بهتر است از ارسال پیامک در زمان هایی مثل ۸ صبح و ۴ عصر که افراد در مسیر محل کار خود قرار دارند اجتناب کنید. چرا که احتمالاً آن ها در حال رانندگی هستند و قادر به خواندن اس ام اس تبلیغاتی شما نیستند.

به طور کلی ساعات استاندراد برای ارسال پیامک انبوه، از ۱۰ صبح الی ۸ عصر است که معمولاً بازاریابان در این ساعت ها پیامک خود را ارسال می کنند.

 

از امکانات مختلف سامانه پیامکی استفاده کنید

قابلیت هایی در سامانه پیامکی برای ارسال اس ام اس در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند از طریق این قابلیت ها پیامک های خود را به تفکیک برای مخاطبان مختلف ارسال کنند. در ادامه به برخی از مهمترین این امکانات اشاره می کنیم :

  • ارسال پیامک به تفکیک شهر و استان
  • ارسال پیامک به تفکیک پیش شماره
  • ارسال پیامک تبلیغاتی به تفکیک منطقه و کد پستی
  • ارسال پیامک به مشاغل و اصناف
  • ارسال پیامک سن و جنسیت
  • ارسال پیامک به دکل bts ایرانسل
  • ارسال پیام صوتی
  • خط اختصاصی رایگان

این ها تنها بخشی از امکاناتی است که در سامانه پیامکی پیام رسان برای کاربران در نظر گرفته شده است. پنل پیامکی پیام رسان با بیش از ۱۰ سال سابقه و ۲۸۰,۰۰۰ کاربر فعال، همواره با ارزانترین تعرفه پیام کوتاه آماده خدمت رسانی به کاربران عزیز می باشد. برای ثبت نام رایگان و فوری در سامانه پیامکی همین الان عدد ۱۱۱ را به شماره ۵۰۰۰۲۰۶۰ پیامک کنید تا کارشناسان حرفه ای پیام رسان نیز جهت ارائه مشاوره و آموزش های لازم با شما تماس حاصل نمایند.

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها