جاذبه های دیدنی و پر جستجوی در تورهای ایرانگردی داخلی با مجری مستقیم تور

سفر های داخلی که معروف به تورهای ایرانگردی هستند پر از جاذبه و دیدنی می باشند که نظیرشان در جایی دیگر مشاهده نمی شود. شهرهای بی نظیری همچون مشهد، اصفهان، شیراز، یزد، کرمان، تبریز، سرعین، کیش، چابهار و سایر. یکی از این مقصد های داخلی قشم است.

جزیره قشم واقع در استان هرمزگان و در نزدیکی بندر عباس می باشد که به عنوان یکی از بزرگ ترین جزیره های ایران نیز به حساب می آید. هر ساله مسافران زیادی برای دیدار از جاذبه های آن و خرید های ارزان به این جزیره در قالب تور قشم فارا گشت سفر می کنند. در این مقاله قرار است با همکاری آژانس فارا گشت کـوروش کبیر، سه جاذبه دیدنی و مهم شهر قشم را برای شما شرح دهیم که زیاد توسط مسافران جستجو می شوند.

 

جزایر ناز

جزایر ناز به دلیل تشکیل شدن از دو جزیره، به صورت جزایر بیان می شود و فضای بسیار دل نشین و بکری دارد. جزایر ناز قشم حدود یک کیلومتر با ساحل فاصله دارد و مساحتی بسیار بزرگ و تقریبا سه هکتاری را در بر گرفته است.

ارتفاع صخره های این جزایر نسبتا بلند است و بین ۵ تا ۱۰ متر متغیر می باشد. نکته قابل توجه درباره این جزایر، نداشتن ساحل شنی می باشد. جزر و مد باعث می شود که برای مدتی این جزایر به جزیره قشم متصل شوند که از نکات جالب توجه و بسیار دیدنی این جزایر است.

لازم به ذکر است که شخصی در این جزایر زندگی نمی کند و فقط چند ماهیگیر در سواحل این دو جزیره که بومیان قشم آن جا را دوکرده می نامند، سایه بان درست کردند تا بتوانند استراحت کنند و در آن جا حساب و کـتاب های خود را زیر سایه انجام دهند.

هنگامی که جزر و مد می شود، شما می توانید پیاده روی کنید و تا فاصله حدودا یک متری این سواحل بروید؛ امکان رفتن با خودرو نیز وجود دارد اما به دلیل اشغال جا، از بردن خودرو خودداری کنید، به نفع خودتان می باشد.

بدون شک پیاده روی در کنار جزایر ناز بسیار دل نشین خواهد بود و موجب شادی روح و انرژی گرفتن خواهد شد.

 

جنگل حرا

بدون شک اکثر افرادی که به قشم سفر کردند، به جنگل های حرا نیز رفتند. در این جنگل گیاه های حرا در آب ریشه دارند و از فاصله دور نمایی بسیار دل چسب و دل نشین را رقم زدند.

 

جنگل حرا قشم بر طبق روایاتی که مردم محلی می گویند: این گیاه از اشک چشم آدم روییده ‌است. حرا به افتخار دانشمند معروف ایرانی، بوعلی سینا؛ اسم گذاری شد. این درختچه در سواحل و مرداب‌ های ساحلی مصـر؛ عربستان؛ سواحل جنوب ایران دیده می‌ شود. جنگل حرا در هشت منطقه حفاظت شده بین المللی ایران می‌ روید که در این میان جنگل‌ های همیشه سبز دریایی حرا در حاشیه شمال غربی قشم؛ از زیباترین گردشگاه‌ های خلیج فارس به حساب می‌ آید.

شما به هیچ عنوان با پای پیاده نمی توانید به دل این جنگل ها بزنید زیرا آب زیادی در آن جا وجود دارد و ارتفاع آن نیز به بیش از ۱.۵ متر می رسد. شما می توانید با استفاده از قایق به دل این جنگل ها بزنید و از تماشای گیاهان حرا و حتی حرکت بر روی آب های بسیار زیبای این جنگل لذت ببرید و سفری بسیار خوش و به یاد ماندنی را رقم بزنید.

نکته استثنایی مربوط به گیاهان حرا سازگاری آن ها با بد ترین شرایط محیطی و همچنین آب شور می باشد که همین امر آن را بسیار جذاب می کند و دیدن این گیاهان از نزدیک بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

سعی کنید در فصول خنک تر سال به جنگل های حرا بروید زیرا گرمای هوا فشار بسیار زیادی به شما نخواهد آورد و آن طور که باید از سفر خود به جزیره قشم و دیدن جنگل های حرا، لذت خواهید برد.

 

جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از زیبا ترین جزایر ایران می باشد که فضایی منحصر به فرد و فوق العاده دل چسب دارد. جالب است بدانید سواحل این جزیره به ساحل نقره ای شهرت دارند و هنگام شب بسیار درخشان و براق می باشند.

براق بودن این ساحل باعث شده است تا مردم محلی و در نهایت برخی از ایرانی ها، به ساحل این جزیره، ساحل نقره ای بگویند و آن را با این اسم خطاب کنند.

همان طور که بیان شد، جزیره هنگام یکی از جزیره‌ های معروف و دیدنی ایران در خلیج فارس می باشد. این جزیره با آبادی های کوچک حدود ۵۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و به شکل مخروط ناقصی است  که در جنوب جزیره قشم واقع شده ‌است.

جزیره هنگام از نظر تقسیمات سیاسی استان هرمزگان، جزء شهرستان قشم و به‌ عنوان یکی از دهستان ‌های این شهرستان با مرکزیت روستای ماشی (هنگام جدید) به شمار می ‌رود. هنگام در پارسی باستان به هنگاما و در ارمنی به انگام، به معنی وقت، زمان و گاه است.

جزیره هنگام وسعت چندان زیادی ندارد اما به دلیل داشتن ساحل بسیار زیبا و صخره های  مرتفع، در ایران بسیار شناخته شده است و بدون شک هر شخصی که با قشم فارا گشت سفر می کند، به این جزیره می رود و بعد از تماشای زندگی مردمان بومی این جزیره، به تماشای ساحل نقره ای و دریای آن می پردازند و از این کار لذت بسیار زیادی می برند.

خرچنگ ها و لاکپشت های آبزی نیز در این جزیره فراوان می باشند و از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار هستند؛ در اطراف جزیره هنگام کروکودیل نیز پرورش داده می شود که این خزندگان را نیز می توانید مشاهده کنید.

در اطراف این جزیره صنایع دستی محلی و غذا های محلی فروخته می شود؛ صنایع دستی که هنر دست زنان خوش ذوق بومی جزیره هنگام می باشد، بسیار خاص است و به عنوان سوغاتی یا هدیه می توانید از آن ها استفاده کنید.

غذا هایی که توسط شیر زنان جزیره هنگام طبخ می شود، کاملا سالم و بهداشتی می باشد و بسیار لذیذ و خوشمزه است.

 

دیدار از جاذبه های قشم با تور قشم

قشم دارای جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیار زیادی می باشد و می توان گفت یکی از بهترین جزیره های ایران است که می توان به آن جا سفر کرد. قشم بزرگترین جزیره ایران می باشد و مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز دارد.

با توجه به نزدیک بودن جزیره قشم با شهر بندرعباس، سفر به این جزیره بسیار راحت و سریع خواهد بود؛ هتل های مختلفی هم در جزیره قشم وجود دارند که شما برای هر روزهایی که بخواهید در جزیره بمانید، در آن ها اقامت داشته باشید. مثل هتل ارم، خلیج فارس، ایرمان، رویال و ….

تا این جا به سه مکان دیدنی فوق العاده آشنا شدید، قشم جاهای دیدنی زیادی دارد مثل جزیره هرمز، غارهای خربس، قلعه پرتغالی ها و کلی جاذبه های دیگر. اما این مواردی که با هم مطالعه کردیم (جزایر ناز، جنگل حرا و جزیره هنگام) در مقاله سه جاذبه پر جستجوی قشم که در سایت آژانس مسافرتی فارا گشت کـوروش کبیر درج شده ، بسیارکاملتر و مفصل تر توضیح داده شده اند که پیشنهاد می دهم به آن نگاهی بیاندازید.

برای بازدید از تمام اماکن دیدنی و رزرو تورهای هوایی و زمینی با هواپیما، اتوبوس و قطار در تور ایرانگردی که شامل (تور مشهد، تور چابهار، تور کیش، تور شیراز، تور یزد، تور اصفهان، تور کرمان، تور تبریز و تور سرعین) می شود خوب است که با یک آژانس مسافرتی معتبر و مجری مستقیم تور قشم فارا گشت https://faragasht.com سفر کنید تا با بلیط های چارترو لیدرهای کارآزموده و حرفه ای طبق برنامه ریزی دقیق، مسافرتی به یاد ماندنی داشته باشید. با این روش هم قیمت ارزان تری بابت بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل برای سفر به قشم یا هر شهر دیگری خواهید داشت، با بهترین تور لیدرهای منطقه همراهی می شوید و هم از مسافرت لذت کامل خواهید برد. پس به سایت فارا گشت مراجعه کنید و برنامه ریزی تور را از تهران و از هر شهر دیگری، به مشاوران حرفه ای بسپارید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سلما یزدی
امتیاز :
     

چقدر قشنگ بود. شنیده بودم که قشم زیبایی زیاد داره اما فکر نمیکردم در این حد باشه.
آدم هوس می کنه با این آژانس فارا گشت که اسمش آمده تور قشم را تجربه کنه.
من کیش را چند بار رفتم همیشه بیشتر برای خرید و آفتاب گرفتن ولی گویا دیگه وقتشه که به سفری بروم که جاهای دیدنی و جاذبه طبیعی داشته باشه.
از شما خیلی متشکرم که همیشه با ارائه مطالب خوب و مفید مخاطبانتان را سورپرایز می کنید.
آرزوی موفقیت دارم.