درمان تیروئید با عسل، روش های طبیعی برای درمان تیروئید

امروزه محققان دریافته اند که درمان تیروئید با عسل امکان پذیر است و ما در این مقاله به شما دستورالعمل های لازم را خواهیم گفت. غده تیروئید یکی از غدد مهم بدن انسان است و آن را به عنوان یکی از مهم ترین غدد درون ریز می دانند که در داخل بدن انسان در جلوی نای قرار می گیرد. فرد نمی تواند غده تیروئید را با چشم یا حتی با احساس پیدا کند. غده تیروئید هورمون تیروکسین تولید می کند و این هورمون برای تنظیم متابولیسم در بدن هر انسانی از طریق تحریک سلول های بدن انسان به منظور تولید پروتئین در جهت افزایش مصرف اکسیژن در آن ها عمل می کند.

علت بروز تیروئید

عدم فعالیت در غده تیروئید یک اختلال محسوب می شود. این بیماری در زنان بیشتر از مردان شایع است؛ زیرا آمارها نشان می دهد که تقریبا ۶ تا ۱۰% زنان در سراسر جهان را درگیر می کند و خطر ابتلا به این بیماری با بالا رفتن سن افزایش می یابد. همچنین این آمار به ما می گوید ۲۵% از زنان بالای ۶۵ سال به طور کلی این بیماری را داشته اند اما شناخته شده است که این بیماری مردان را نیز مبتلا کرده اما بدن آن ها را کمتر از زنان تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری ناشی از کمبود ترشحات یا هورمون های تولید شده توسط غده تیروئید است؛ زیرا مقدار کمی هورمون به بدن ترشح می کند و این مشکل منجر به کاهش متابولیسم در بدن می شود.

این مشکل دو دلیل دارد که دانشمندان می گویند وجود مشکلی در غده تیروئید است و علتی دیگری که وجود دارد مربوط به غده هیپوفیز در مغز است که هورمون تیروتروپین را ترشح می کند. این هورمون به سمت غده تیروئید هدایت می شود.

علائم مربوط به کم کاری تیروئید

علائم بسیاری وجود دارد که از کم کاری غده تیروئید ناشی می شود و این علائم نیز با توجه به شدت ناشی از کمبود هورمون ها تکثیر می شوند. اما مشخص است که عفونت منجر به پدید آمدن علائم این بیماری می شود؛ بنابراین در ابتدای این بیماری متوجه می شویم که علائم بسیار ساده هستند مانند علائم خستگی که بر بدن تاثیر می گذارد یا افزایش می یابد.

بسیاری از علائم اختلال در غده تیروئید به شرح زیر است:

  • عرق زیاد
  • احساس سرمای شدید
  • یبوست
  • پوست خشک
  • افزایش وزن
  • تورم صورت
  • گرفتگی صدا
  • افزایش کلسترول در خون
  • دردهای عضلانی
  • تورم مفاصل
  • قاعدگی شدید
  • قاعدگی نامنظم
  • ریزش مو
  • کاهش ضربان قلب
  • احساس افسردگی
  • کاهش حافظه

نحوه درمان غده تیروئید با عسل

روش های زیاد و محصولات طبیعی زیادی وجود دارد که به تقویت غده تیروئید و بهبود عملکرد آن کمک می کند و از جمله این محصولات عسل است؛ زیرا متوجه می شویم که بیماران کم کاری تیروئید از بی نظمی در بدن خود به دلیل افزایش اشتها و وزن شکایت دارند و این منجر به خوردن زیاد غذا می شود. به همین دلیل است که قندهای طبیعی مانند عسل خام بهتر از قندهای مصنوعی هستند. عسل دارای فواید بسیاری است که به عنوان یک کمک درمان در زمینه مشکلات مربوط به تیروئید کمک می کند؛ زیرا حاوی مقادیر بالایی از مونوساکاریدها، فروکتوز و گلوکز و همچنین ضد عفونی کننده و ضد باکتری است.

اگرچه عسل از نظر طبیعی بودن بی خطر تلقی می گردد اما با این وجود بهتر است به مقدار کم مصرف شود تا از مزایای عسل برای غده تیروئید بهترین بهره را برده باشید و ما به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از مصرف عسل با دوزهای مناسب با پزشک متخصص خود مشورت کنید، چون از آنجایی که حاوی درصد بالایی از قند فروکتوز است ممکن است بر عملکرد انسولین تأثیر منفی بگذارد.

درمان تیروئید با عسل در نتیجه مزایای زیر حاصل می شود:

امکان استفاده از عسل به عنوان شیرین کننده برای افرادی که از اختلالات سطح قندخون ناشی از کم کاری تیروئید رنج می برند امکان پذیر است. عسل حاوی قندهای مختلفی است، ازجمله: فروکتوز و گلوکز، همراه با ۲۵ مونوساکارید دیگر که این باعث می شود در بیماران دیابتی مبتلا به کم کاری تیروئید بهترین عملکرد را داشته باشد. همچنین مطالعات دیگری نشان داده است که عسل باعث افزایش ترشح انسولین، کاهش چربی خون و کاهش هموسیستئین می شود.(هموسیستئین که ممکن است قندخون بالا را کاهش دهد). شایان ذکر می باشد که لازم است قبل از استفاده عسل به عنوان دارو با پزشک مشورت کنید؛ زیرا جایگزین داروهای شیمیایی نیست بلکه یک کمک درمان محسوب می شود.

مصرف عسل و درمان تیروئید کم کار

برای افرادی که دچار غده تیروئید کم کار می شوند و معمولا مشخص است از مشکلاتی که در دیابت نامنظم ظاهر می شود رنج می برند. دلیل این مشکل، اشتهایی است که در این افراد افزایش می یابد و در نتیجه آن ها مقادیر زیادی کربوهیدرات و شکر فرآوردی شده مصرف می کنند. بنابراین شیرین کننده طبیعی مانند عسل خام بهترین گزینه در بین شیرین کننده ها محسوب می شود که به سلامتی صدمه ای نمی زند؛ زیرا حاوی درصد بسیار زیادی قند فروکتوز می باشد که در نتیجه بر عملکرد انسولین در بدن انسان تاثیر می گذارد.

همچنین عسل طبیعی علاوه بر فروکتوز حاوی قندی به نام گلوکز، مقدار کمی پروتئین و اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین می باشد. مطالعات اخیر نشان داده که عسل یکی از محبوب ترین شیرین کننده های طبیعی است که به شکل خوبی به بدن برای مقابله با بیماری ها کمک می کند. بنابراین عسل با توجه به اینکه سرشار از خاصیت آنتی اکسدانی است به کاهش کلسترول در خون کمک کرده و فعالیت غده تیروئید را به حالت نرمال باز می گرداند. با این تفاسیر پیشنهاد می کنیم که برای درمان کم کاری غده تیروئید هر از چند گاهی عسل را با دوز مناسب مصرف نمایید. در هنگام خرید عسل حتما به طبیعی بودن آن دقت کنید تا خطری متوجه شما نگردد.

مصرف عسل و درمان تیروئید پرکار

برای فعالیت زیاد تیروئید دلایل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به پرکار بودن غده تیروئید شود، اما بیماری گریوز یکی از شایع ترین این دلایل است و این یک بیماری خود ایمنی می باشد که آنتی بادی ها را تحریک می کند تا مقادیر زیادی هورمون تیروئید تولید کنند و این در زنان نیز بیشتر از مردان است. در مورد مردان، که یک بیماری ژنتیکی است و دلایل دیگری که منجر به افزایش فعالیت تیروئید می شود، از جمله: افزایش سطح ید، التهاب غده تیروئید که می تواند باعث آزاد شدن تترا یدوتیرونین و تری یدوتیرونین از غده تیروئید شود.

پرکاری تیروئید به عنوان تولید بیش از حد هورمون های این غده شناخته می شود و فعالیت بیش از حد آن می تواند منجر به تسریع قابل توجهی در روند متابولیسم در بدن شده که منجر به کاهش ناگهانی وزن، ضربان سریع قلب یا نامنظم شدن آن، تعریق، عصبی شدن یا تحریک پذیری می شود. گزینه های درمانی زیادی برای درمان پرکاری تیروئید وجود دارد؛ زیرا پزشکان از داروهای بدون نسخه و ید رادیواکتیو برای کاهش سرعت تولید هورمون های تیروئید استفاده می کنند. درمان فعالیت تیروئید با عسل یکی از ایمن ترین داروهای طبیعی برای درمان پرکاری تیروئید است.

هشدار

 این داروهای خانگی را هیچ گاه بدون تجویز پزشک نباید جایگزین داروهای شیمیایی کرد، بلکه عسل به عنوان یک کمک درمان به داروهای شیمیایی در روند بهبودی شما کمک خواهد کرد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها