تاثیر منابع کمک درسی در موفقیت کنکور چیه؟

موفقیت در کنکور صرفا با مطالعه کـتاب‌های درسی میسر نخواهد بود. منابع کمک درسی با کیفیت مانند یک معلم خصوصی دانش‌آموز را برای این آزمون بزرگ آماده خواهند کرد، فقط کافی است مناسب‎ترین آنها را انتخاب کرده و یک برنامه‌ریزی درست و قابل اجرا برای مطالعه داشته باشد. در بازار منابع کمک درسی زیادی وجود دارد. مطمئن باشید لازم نیست همه آنها را خریداری کنید، تهیه چندین منبع کمک آموزشی برای یک درس تنها شما سرگردان کرده و باعث می‎شود زمان و انرژی خود را هدر دهید.

برای این منظور شاید بهتر باشد قبل از خرید منابع کمک آموزشی با افرادی که در این زمینه دانش و تخصص دارند مشورت نمایید، به این ترتیب در مسیر درست قرار خواهید گرفت. همچنین قبل از خرید، حتما به نیاز و هدف خود دقت نمایید. کتـاب‌های کمک آموزشی به شکل‌های مختلف به ارائه مطالب درسی خواهند پرداخت.

 

برای موفقیت در کنکور به چه منابع کمک درسی نیاز دارید؟

اگر می‎خواهید با مطالعه منابع کمک درسی نتیجه بگیرید، در قدم اول به نیاز و سطح علمی خود توجه داشته باشید. برخی از منابع کمک آموزشی نکات و مطالب مهم درسی را آموزش داده و سپس با حل تمرین و مثال‌های مختلف، سعی در انتقال مفهوم به دانش‌آموزان خواهند کرد. برخی دیگر صرفا حاوی پرسش و تست‌های چهار گزینه‌ایی هستند.

بنابراین اگر احساس می‌کنید، مشکلی در یادگیری و فهم مطالب درسی دارید، بهتر است در ابتدا به سراغ آن دسته از کـتاب‌های کمک درسی بروید که مطالب را آموزش می‌دهند. برای اینکه بتوانید از پس تست زدن برآیید، لازم است سطح علمی خود را بالا ببرید. این امر باعث می‌شود تا نکات درسی را به خوبی متوجه شده و هنگام پاسخ به سوالات چهار گزینه‎ایی دچار شک و شبه نشوید. پس از این مرحله لازم است قدرت تست‎زنی خود را افزایش دهید که کـتاب‎های تست در این زمینه به شما کمک خواهند. بسیاری از نکات را می‎توانید با پاسخگویی به آنها به درستی دریابید.

 

آیا برای موفقیت در کنکور در کنار منابع درسی به جزوات درسی نیز نیاز دارید؟

جزوات کمک درسی نیز توسط استادان و معلمانی نگاشته می‎شود که سالها در زمینه تدریس  و طراحی سوال تجربه دارند. آنها درک درستی از اشتباهات رایج دانش‌آموزان داشته و به درستی می‎دانند دانش‌آموزان در یادگیری کدام مطلب بیشترین مشکل را دارند. استفاده از این جزوات در کنار منابع کمک آموزشی معتبر شما را در فهم مطالب درسی کمک خواهند کرد،نمونه این جزوات را می توانید در سایت های کانون قلم چی،گزینه دو و پی سی کنکور ببینید.

 

منابع کمک درسی و جزوات کمک درسی چگونه به شما کمک خواهند کرد؟

در منابع کمک درسی ، نکات و مطالب آموزشی با بیانی ساده و در عین حال موثر، آموزش داده خواهند شد. ارائه مثال‌های گوناگون و بررسی آنها از زوایای مختلف سبب درک بهتر دانش‌آموز می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از این  کتـاب‌ها بیشترین بهره را ببرید، حتما به نوع نگارش آنها دقت داشته باشید. کافی است قسمتی از کـتاب را به طور تصادفی باز کنید و یا به سراغ آموزش مطالبی بروید که در یادگیری و فهم آن دچار مشکل هستید، دقت کنید آیا نوع نگارش کـتاب به شما در یادگیری مطلب مورد نظر کمک می‎کند؟ آیا به اندازه کافی از مثال و نمونه سوال استفاده شده است؟

منابع کمک درسی همیشه سعی می‎کنند، مطالب را از آسان به سخت ارائه دهند. این ویژگی یکی از مهمترین فاکتورهای کـتاب کمک آموزشی برتر است. به این ترتیب ذهن شما به تدریج با جنبه‎های مختلف مطلب آشنا خواهد شد. حل کردن سوالات ساده این تفکر را در شما ایجاد می‌کند که بر روی مطلب مورد نظر تسلط کافی داشته و دیگر نیازی به مطالعه بیشتر در این زمینه نیست. ارائه سوالات سخت نیز شما را ناامید کرده و سبب استرس خواهد شد. در هر صورت شما آمادگی لازم برای شرکت در کنکور را نخواهید داشت. در صورتیکه مطالعه منابع معتبر کمک آموزشی، به تدریج و با کیفیت مطلوب، شما را برای موفقیت در این آزمون آماده خواهند کرد.

 

منابع کمک درسی و جزوات کمک درسی در مرور مطالب به شما کمک خواهند کرد.

یکی دیگر فاکتورهای مهم برای موفقیت در کنکور مرور و یادآوری مطالب است. حتما می‎دانید که در امتحان کنکور صرفا مطالعه کـتاب‌های درسی سال آخر به عنوان منبع معرفی نشده و باید کـتاب‌های سال قبل نیز در برنامه‌ریزی‌های شما وجود داشته باشند. در کـتاب‌های کمک آموزشی سعی می‎شود تا مطالب به طور پیوسته به دانش‌آموز ارائه شود. این امر سبب می‎شود تا نکات آموزشی به درستی مرور شده و در اختیار دانش‌آموز قرار گیرد.

برگرفته از  پی سی کنکور

 

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها