تاریخچه پیدایش عینک آفتابی و طبی

تاریخچه بوجود آمدن عینک های طبی و آفتابی داستانی جذاب و همچنین طولانی دارد، مهم ترین نکته در رابطه با تاریخچه پیدایش عینک این است که  بدانید تحول بزرگی در زندگی بشر ایجاد کرده است، اما امروزه دیدن افرادی که عینک به چشم دارند به قدری طبیعی است که به سختی میتوان دنیایی را تصور کرده که در آن مردم عینک به چشم وجود نداشتند.

عینک‌ ها ابزاری هستند که بینایی را بهبود می‌بخشند و با تجویز پزشک خریداری می‌شوند. علاوه بر این عینک امروزه به یکی از اکسسوری‌های زیبایی در دنیای مد و فشن بدل شده است و برخی از آن‌ها نه برای تصحیح بینایی بلکه برای زیبایی استفاده می‌شوند، متخصصان بسیاری نیز هم در حوزه‌ی پزشکی و بینایی و بینایی سنجی هم در حوزه‌ی زیبایی‌ شناسی وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند که از هر نظر بهترین انتخاب را داشته باشند، اپتیک پاسارگاد ایران به عنوان یکی از این مراکز در تهران مشغول به کار میباشد و در ادامه مطالب جالبی را درباره تاریخچه عینک در اختیار شما قرار خواهد داد.

ساخت اولین عینک های در تاریخ بشر

متاسفانه اولین مخترع عینک یعنی کسی که اولین بار این وسیله کاربردی را ساخت و به منظور دیده بهتر مورد استفاده قرار داد تا کنون شناخته نشده است، اما رومیان اولین کسانی بودند که به قابلیت شیشه در بهبود بینایی در هنگام خواندن پی بردند، درواقع آن‌ها با شیشه‌هایی بزرگ ‌نما دایره‌هایی کوچک می‌ساختند و برای دید بهتر از و دیدن اشیا به صورت واضح تر از آن ‌استفاده می‌ کردند، آنـچه در تاریخ از پیدایش و خلق شدن عینک ها یاد شده است، نشان می ‌دهد که اولین عینکی که قابلیت بر چشم زدن داشت در قرن ۱۳ام در ایتالیا ظهور کرد؛ لنزهای شیشه‌ای برآمده‌ی اولیه داخل فریم‌های چوبی یا چرمی قرار می‌گرفتند.

پیشرفت‌هایی در تاریخ پیدایش عینک

پس از ساخت فریم ‌های عینک که پشت گوش قرار می‌گرفت، پیشرفت در ساخت و طراحی عینک سرعت پیدا کرد، بنجامین فرانکلین تطبیق‌پذیری عینک را با اختراع “لنزهای دوکانونی” اضافه کرد. این عینک به افرادی که هم دوربین و هم نزدیک بین بودند این امکان را فراهم میکرد که بدون تعویض عینک و تنها با استفاده از یک عینک بینایی خود را بهبود ببخشند. او برای اولین بار این کار را با تقسیم این دو لنز از وسط و قرار دادنشان در یک فریم انجام داد.

انتخاب فریم عینک بعد از پیدایش عینک

در گذشته فریم های عینک همگی به یک مدل ساخته میشدند و تنوعی که امروزه شاهده آن هستیم قابل رویت نبود؛ به عبارت دیگر امروزه و دردنیای مدرن فریم های عینک انواع مختلفی دارند و در مدل های گرد، قلبی، بیضی، مربعی و … وجود داشته و همچنین یکسری از آنها نیز دارای اشکال هندسی متفاوت تری هستند و حتی هرکدام میتوانند کاربرد خاص خود را داشته باشند، مثلا یکسری از فریها برای ورزش های خاصی تعبیه شده اند و یکسری دیگر برای محیط های مختلف مناسب اند و همه افراد در سراسر دنیا میتوانند مطابق با سلیقه خود فریم مورد علاقه برای عینک را انتخاب کنند و دیگر مثل گذشته با محدودیتی رو به رو نیستند.

تاریخچه بوجود آمدن عینک های آفتابی

نرو امپراتور روم تنها کسی نبوده است که در دوران باستان از عینک آفتابی استفاده می کرده، در چـین نیز افراد از کوارتز دودی به عنوان سدی برای جلوگیری از رسیدن نور مستقیم خورشید به چشم هایشان استفاده می کرده اند، در سال ۱۷۵۲ میلادی به نام James Ayscough  تحقیقاتی را بر روی لنزهای رنگی و قرار دادن آن ها بر روی فریم عینک انجام داد،  تحقیقات وی نشان داد که رنگ های آبی و سبز تاثیر منفی ای در تشخیص اشیا و بینایی افراد ندارد و بهترین رنگی است که می توان از آن به عنوان شیشه عینک آفتابی استفاده کرد.

هنگامی که در قرن بیستم بیماری محک سفلیس در میان جامعه فراگیر شد، بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه نمودند که از عینک هایی استفاده کنند که شیشه های آنان قهوه ای است چرا که مبتلایان به بیماری سفلیس در برابر نور خورشید بسیار حساس بودند و به مرور استفاده از عینک آفتابی در میان مردم رواج پیدا نمود.

زمان پیدایش عینک آفتابی پلاریزه

همچنین در سال های ۱۹۰۰ میلادی استفاده از عینک آفتابی در میان آمریکاییان رواج زیادی پیدا کرد و در این سال ها هنرپیشگان برای اینکه در اماکن عمومی شناخته نشوند از عینک آفتابی استفاده نمودند.  علاقه عمومی نسبت به پوشیدن عینک آفتابی تا جایی ادامه یافت که در سال ۱۹۳۸ تعداد ۲۰ میلیون عینک آفتابی در آمریکا به فروش رسید که در نوع بسیار جالب توجه بود و Sam Foster به عنوان بزرگترین تولید کننده عینک های آفتابی شناخته می شد. همچنین عینک های پولارایز در سال ۱۹۳۶ توسط  Edwin H. Land اختراع گردید.

عینک آفتابی پلاریزه

قرن بیستم را می‌توان قرن رواج “عینک‌های آفتابی” نیز نامید، با وجود این که عینک‌آفتابی برای اولین بار در چـین و در قرن دوازدهم، نه برای بهبود دید بلکه برای محافظت در برابر نور خورشید، ابداع شده بود. همچنین از این عینک‌ها در دادگاه‌ها نیز استفاده می‌شد تا اینکه کسی حالت آن‌ها را به هنگام حرف زدن متوجه نشود.

اکنون زمانی فرا رسیده بود که انسان به جای این که از داشتن عینک خجالت زده باشد واقعا از داشتن آن احساس غرور کند. عینک های بزرگ مدور و عینک های پنسی در قرن بیستم نیز مورد استفاده قرار گرفتند. در دهه ی سی تاکید زیادی بر روی مدل عینک می شد و انواع مختلفی از فریم های عینک در دسترس بودند؛ در ۱۹۳۸، Rosenthal نوشت که عینک های پنسی هنوز توسط پیرزنان و پیرمردان مورد استفاده قرار می گیرد و توسط عده ی کمی در ایالات متحده به کار برده می شود.

انتخاب عینک طبی برای خرید

باتوجه به توضیحات گفته شده درباره پیدایش و تاریخچه عینک های طبی در صورت تمایل میتوانید از عینک های برند فروشگاه اینترنتی عینک اپتیک پاسارگاد ایران دیدن کرده و عینک طبی مورد نظر خود را انتخاب کنید، عینک های طبی فروشگاه پاسرگاد در انواع مدل های عینک طبی اسپرت، عینک طبی کاور دار و عینک طبی مارک برای شما عزیزان تهیه شده است؛ شما می‌توانید از میان انواع مختلف عینک طبی جدید، مدل‌های شیک که قیمت مناسب دارند را انتخاب و خریداری کنید. https://pasargadoptic.ir/

 

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها