تاریخ لوگو و لوگو موشن

تاریخ لوگو و لوگو موشن

لوگو موشن چیست، تعرفه لوگو موشن و تاریخچه آن محور اساسی نوشته پیش روی شماست. امروزه و با همه گیر شدن بحثی به نام رسانه‌های تصویری و همچنین تاثیرگذار بودن تبلیغات به صورت ویدئویی، موشن گرافیک‌ها هم رونق فراوانی در بازار‌های تبلیغاتی پیدا کرده‌اند.

قدر و اهمیت و البته قدرت موشن گرافیک در امر برندسازی و تبلیغات بر هیچ کسی پوشیده و مستور نیست. اگر که می‌خواهید در این زمینه داده و اطلاعات بیشتری دریافت کنید، پیشنهاد می‌شود این مقاله که پیرامون همین موضوع نوشته شده و به تاریخ لوگو و لوگو موشن و همچنین ساخت لوگو موشن و همین طور طراحی لوگو موشن می‌پردازد را تا انتها مطالعه کرده و خواندن هیچ یک از قسمت‌های آن را از دست ندهید.

نخستین بار چه زمانی از لوگو استفاده شد؟

پیش از اینکه بخواهیم درباره این سوال که لوگو موشن چیست و تاریخچه استفاده از آن به چه زمانی بر می‌گردد شاید مناسب باشد که قدری درباره خود لوگو و یا همان نشان تجاری صحبت کنیم و ببینیم تاریخچه استفاده از این امر مهم در جهان و دنیای بازاریابی مربوط به چه زمانی است.

شاید تاکنون تصور می‌کردید که نشان تجاری و یا همان لوگو یک ابزار مدرن و نوین در جهان بازاریابی است. ولی با قدری تحقیق خواهید ‌فهمید که خود لوگو هم به اندازه بازاریابی، عمر داشته ‌است. نخستین بار در عصر رونسانس از مفهوم نشان تجاری و یا همان لوگو استفاده شد. البته آن روزی که مردم و صاحبان کسب و کار و ابزار تولید، نمادهایی از سنگ و چوب می‌تراشیدند تا نام خودشان را ماندگار کنند اصلا نمی‌دانستند دنیای تصویر و لوگو موشن چیست؛ ولی اقدامات آن‌ها در آن سال‌های بسیار دور پایه گذار برند و نشان تجاری شد.

بعدها و از سال ۱۸۷۶ کسب و کارهای گوناگون برای خودشان آرم و لوگو طراحی کردند و انتخاب کردند که در دنیای اطراف خود با چه نشانی شناخته شوند.

البته انقلاب دیجیتالی نیم قرن اخیر که تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، صاحبان کسب و کار را هم بر آن داشت تا به سمت جلوه‌هایی زیباتر و اثر گذارتر بروند و اینجا بود که روند طراحی لوگوهای زیبا به سمت طراحی لوگو موشن و موارد این چنینی رفت. همه گیرتر شدن یک سوال در بین صاحبان ابزار تولید یعنی « لوگو موشن چیست ؟» باعث شد صنعت طراحی و البته ساخت لوگو موشن هم بیش از پیش رونق بگیرد تا به وضعیت امروز برسد. این روزها در کنار مسئله مهم طراحی و ساخت لوگو موشن یک مسئله مهم دیگر در این زمینه، تعرفه لوگو موشن برای سفارش ساخت آن است. در ادامه این مطلب سعی داریم در این زمینه نکات بیشتری را با شما در میان بگذاریم پس مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

لوگو موشن چیست ؟

شاید اکنون که حرف از طراحی لوگو موشن و ساخت لوگو موشن به میان آمده، اول پاسخ به این سوال مهم باشد که خود لوگو موشن چیست ؟

ابتدا باید تعریفی از لوگو داشته باشیم. لوگو قلب برند است. لوگو همان چیزی است که نشان‌گر شخصیت و هویت یک برند و یا یک کالا است. علاوه براین، لوگو نقشی بسیار مهم در موضوع استراتژی مهم برندسازی، شرکت دارد. لوگویی که طراحی آن قوی باشد، خودش به تنهایی داستان برندش را به بهترین نحو شرح داده و بیان کرده و در عین حال می‌تواند زمینه ساز ارتباط بیشتر مخاطب با آن برند و کالا باشد.

جال اگر بخواهیم بیشتر به پاسخ سوال مهم لوگو موشن چیست نزدیک شویم باید به این موضوع توجه کنید که در دنیای تکنولوژی و عصر دیجیتال که سراسیمه و بدون توقف با سرعت زیاد پیش می‌رود، دیگر دوره طراحی‌‌های ایستا و چاپ‌های دو بعدی سرآمده و همین هم باعث شده مهم‌ تر از طراحی خود لوگو، طراحی لوگو موشن اهمیت داشته باشد.

اینجاست که مانایی و جاودانگی و البته هویت و شخصیتی که پیش از این صرفا لوگو برای شرکت شما ایجاد می‌کرد، حالا در گرو طراحی لوگو موشن و ساخت لوگو موشن قرار گرفته است. شاید شما بخواهید با یک انیمیشن ساده و کوتاه کار را در بیاورید و آن را لوگو موشن خود قرار دهید و شاید یک طراحی لوگو موشن همراه با پیچیدگی را در نظر بگیرید. اینها دیگر به سلیقه شما و طراح تان بستگی دارد تا ساخت لوگو موشن مطابق ذوق و هنر منظور شده انجام شود.

آیا لوگو موشن در برند سازی تاثیرگذار است؟

بعد از آنکه درباره تاریخچه لوگو و لوگو موشن با شما صحبت کردیم و به این سوال مهم پاسخ دادیم که لوگو موشن چیست حالا قصد داریم پرسش مهم دیگری را پاسخ دهیم. پرسشی که شاید به اندازه لوگو موشن چیست مهم باشد.

در باب تاثیر گذاری لوگو موشن باید بدانید که بسیاری از محققان و کارشناسان معتقد هستند که امروزه تاثیری که ویدیوها و تصاویر متحرک در ماندگاری و مانایی عناوین در ذهن دارند بسیار زیاد است. شاید طراحی لوگو موشن و ساخت لوگو موشن طوری باشد که فقط ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول بکشد ولی همین مقدار هم بسیار بسیار از یک تصویر ثابت اثرگذاری بیشتری دارد. جالب است بدانید تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد نشان دادن فقط یک دقیقه از یک ویدیو می‌تواند به اندازه ۱.۸ میلیون کلمه ارزش آفرینی داشته باشد.

پس حالا دیگر بحث سر اینکه لوگو موشن چیست و تاثیرگذاری استفاده از آن چقدر است نیست و باید به این پرداخت که ساخت لوگو موشن و تعرفه لوگو موشن به چه صورت است.

چگونه یک لوگو موشن خوب داشته باشیم؟

حالا که دریافتید لوگو موشن چیست و با اهمیت کارکرد آن آشنا شدید شاید مهم ترین سوالی که در ذهن شما شکل گرفته این باشد که یکی از بهترین مراجع برای طراحی لوگو موشن خوب کجاست و تعرفه لوگو موشن چقدر است؟ ما در سطور پایانی می‌خواهیم استودیویی که در امر طراحی لوگو موشن و ساخت لوگو موشن فعالیت دارد را به شما معرفی کنیم. شما با مراجعه با سایت استودیو هافتون و تماس با کارشناسان خبره و با تجربه آن می‌توانید ضمن آگاهی از تعرفه لوگو موشن نسبت به سفارش طراحی لوگو موشن و البته ساخت لوگو موشن اقدام کنید و ازمشاوره‌های سودمند آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

 

 

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
ژینا
امتیاز :
     

مقاله در خور توجه و جالبی بود اطلاعاتی خوبی راجع به لوگو و لوگو موشن ارائه داده بود مرسی