سفر به اهواز از جزیره بونه تا ونیز ایران

خوزستان سرزمین کارون و جاذبه های بی مانند گردشگری است. در سفر به اهواز به دیدن جاهایی بروید که باشکوه و منحصربفردند.

چغازنبیل نماد خوزستان

معبد چغازنبیل فقط یک اثر تاریخی نیست، نماد تمدن و زندگی مردم خوزستان در چند هزار سال پیش است. این معبد بزرگ و مرتفع که با آجر ساخته شده، در یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. با گشت و گذار در این مجموعه تاریخی متوجه عظمت ساختمانی می شوید که در گذشته پرستشگاه معروفی بوده است. همیشه بلیط اهواز را یک ماه قبل از تاریخ سفرتان خریداری کنید. اهواز، شهر کارون، روح گرم مردمان جنوبی و شهر پل‌ها و رود مقدس ست. این شهر را با کارون می‌شناسیم پس فرصت کافی برای دیدن چشم‌انداز رود، پل سفید و قدم زدن در کرانه‌اش بگذارید. روی پل هفتم، مکث کنید، طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، زیر پایتان جریان دارد. این رود برای اقلیت دینی منداییان، مقدس است و مناسک آیینی خود را در کارون برگزار می‌کنند.

پل رومی دزفول یادگار ساسـانی

در کمتر جایی از ایران پل ساخته رومیان خواهید دید. دزفول شهر کهن خوزستان یادگارهای زیبایی از دوران ساسـانی دارد که یکی از آنها پل رومی است. این پل زمانی دور توسط اسیران رومی ساخته شده و هنوز با گذر قرنها روی رودخانه دز پا برجا مانده است. پل تاریخی دزفول با دهانه قوسی زیبا، یکی از آثار جاودانه شهر است. علاوه بر این شما می توانید از بافت قدیم دزفول با خانه های سنتی دیدن کنید. همچنین بازار قدیمی دزفول و مسجد جامع از دیگر اماکن گردشگری است که باید ببینید. در فصل تابستان بلیط هواپیما اهواز تهران ارزانتر است. انواع قیمت بلیط هواپیما اهواز به تهران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما اهواز به تهران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما اهواز به تهران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

پل رومی دزفول و رودخانه دز
پل رومی دزفول و رودخانه دز

آرامگاه یعقوب صفاری

یکی از شاهان معروف ایران، یعقوب صفاری است. آرامگاه تاریخی صفاری نیم ساعت با دزفول فاصله دارد. ساختمان قدیمی با گنبد بلند و سبک معماری جنوب، تنها اثر به جا مانده از دوره صفاریان است. در این سفر شما با یکی از سرداران شجاع ایرانی آشنا خواهید شد. با خرید بلیط لحظه آخری اهواز ارزانتر سفر کنید.

جزایر خوزستان

شاید نام جزیره مینو به گوشتان خورده باشد اما از دیگر جزایر خوزستان بی خبر باشید. این جزایر شامل جزیره بونه، جزیره قبر ناخدا و خورموسی است. در جزیره قبر ناخدا کسی زندگی نمی کند جز پرستوهای دریایی بیشماری که فوج فوج در آن پرواز می کنند. این نادرترین جزیره ایران است که فقط پرستو دریایی در آن زیست می کند. برای رسیدن به جزیره قبر ناخدا باید به بندر ماهشهر بروید. فاصله جزیره تا بندر ماهشهر ۷۰ کیلومتر است. شما با اجاره قایق می توانید چند ساعت در این جزیره گردش کنید. برای رسیدن به جزیره بونه هم لازم است از ماهشهر سوار قایق موتوری شوید.

پرستوهای دریایی جزیره قبر ناخدا
پرستوهای دریایی جزیره قبر ناخدا

 

ونیز ایران

آیا در مورد ونیز ایران چیزی شنیده اید؟ روستای صراخیه مانند جزیره ای شناور در تالاب بین المللی شادگان قرار گرفته است. رفت و آمد روستاییان با خشکی از طریق قایق صورت می گیرد. عجیبترین روستای ایران یک ربع تا شهر شادگان فاصله دارد. از زیبایی هایی صراخیه کپرهای گردشگری است که میان نیزارها ساخته شده و برای لذت بردن از هوای دریاچه و استراحت عالی است. غذاهای بومی صراخیه را حتما امتحان کنید و از خرید بافته های حصیری غافل نشوید.

تالاب شادگان و هورالعظیم

تالاب شادگان پدیده طبیعی شگفتی است که باید در سفر به اهواز حتما ببنید. این تالاب زیستگاه انواع پرندگان بومی و مهاجر است. در اواخر زمستان و اوایل بهار، دریاچه بسیار زیباست و قدم زدن، قایق سواری و پرنده نگری لذت خاصی دارد. شما همزمان با دیدن روستای صراخیه می توانید زمانی را هم به گشت و گذار در تالاب اختصاص بدهید. تالاب هور العظیم یک ساعت و نیم با اهواز فاصله دارد. زیباترین صحنه این تالاب گاومیش های بومی است که در میان آب شناورند. انواع پرندگان میان نیزارها منظره ای فراموش نشدنی هور العظیم است که هرگز فراموش نخواهید کرد. این تالاب بزرگ در نقطه مرزی ایران و عراق قرار گرفته و بخش زیادی از آن در خاک این کشور است.

گاومیش های شناور در تالاب هورالعظیم
گاومیش های شناور در تالاب هورالعظیم

 

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده به سایت تریپ مراجعه کنید. شما شانس بلیط چارتر و خرید بلیط هواپیما ارزان را خواهید داشت. همچنین کارشناسان تریپ به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها