چگونه می توان اخبار انتخابات ۱۴۰۰ را دنبال کرد؟

انتخابات ریاست جمهوری ایران، که در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود، یک لحظه تعیین کننده خواهد بود. هیجان انتخابات و رقابت افراد و کاندیدهای مختلف برای به دست آوردن این پست از ماه ها قبل آغاز می شود. ما به عنوان رای دهنده وظیفه داریم آگاهانه ترین تصمیمات ممکن را درباره مقامات منتخب خود بگیریم.

علاوه بر این در همین روز، در کشور ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار می شود و مردم برای انتخاب شورای شهر و روستای خود رای خواهند داد. در این دوره حسن روحانی با توجه به دو دوره پیاپی رئیس جمهوری قادر به شرکت در انتخابات نخواهد بود. با شروع همه این تغییرات سیاسی، اکنون زمان غفلت نیست و باید برای انتخاب افراد اصلح در انتخابات به جمع آوری اطلاعات کافی بپردازیم.

بهترین منابع پیگیری اخبار نامزدهای انتخابات

تا قبل از شروع زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری که روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهد بود، شایعات متعددی درباره افراد خواهان ثبت نام در انتخابات مطرح می شود. شبکه های اجتماعی یکی از محل هایی است که کاربران اخبار خود را از آن دریافت می کنند اما اخبار غیرواقعی منتشر شده در این فضا باعث عدم اعتماد کاربران به بسیاری از اخبار آن شده است. سایت های خبری بزرگ که اخبار انتخابات را پوشش می دهند یکی از منابع معتبر پیگیری اخبار این رویداد مهم به شمار می روند.

انتخابات ریاست جمهوری
انتخابات ریاست جمهوری

سایت انتخابات ایران یکی از سایت هایی است که به صورت تخصصی به بررسی اخبار انتخابات ۱۴۰۰ می پردازد. پوشش اخبار نامزدهای احتمالی، روند شکل گیری ائتلاف ها و کاندیدهای احزاب مختلف در انتخابات و روند تبلیغاتی نامزدها از جمله اخبار لحظه به لحظه ای هستند که می توانید از انتخابات سال ۱۴۰۰ در سایت انتخابات ایران به دست آوردید. برای ورود به این سایت اینجا کلیک کنید.

نظرسنجی انتخابات ۱۴۰۰

وزارت کشور ، کمیته مسئول برگزاری انتخابات و هر ارگان دیگری که مجاز به برقراری ارتباط رسمی در طول رقابت های انتخاباتی است، همراه با نظرسنجی ها هستند. آنها امکان به حداقل رساندن شایعات و احراز صلاحیت ارقام ادعا شده توسط هر نامزد را فراهم می کنند. با این وجود روزنامه نگاران باید هنگام استفاده از این نوع منابع مراقبت کنند. سایت انتخابات ایران با رویکردی فراجناحی در بازه های مختلف نسبت به برگزاری نظرسنجی اقدام خواهد کرد.

در چند ماه آینده به طور مداوم لیست نامزدها و همراهان آن هابه روز می شود، بنابراین مهم است که با عناوین و اطلاعات مربوط به این نامزدها همراه باشید. به همان اندازه مهم است که مهارت های سواد رسانه ای خود را با بررسی مقالات برای بررسی با دقت بالا، توجه به حزب گرایی یا سوگیری از منابع خبری، خواندن و تماشای اخبار از چندین رسانه بی طرف، و انجام تحقیقات عمیق تر در صورت لزوم، تقویت کنید.

نامزدهای احتمالی انتخابات
نامزدهای احتمالی انتخابات

سایر رسانه ها با احتیاط استفاده شوند

شبکه های اجتماعی وبلاگ ها و به طور کلی اینترنت، که به طور مداوم اطلاعات زیاد و غیرقابل کنترلی در آن دیده می شود نباید نادیده گرفته شوند، اما باید با احتیاط از آنها استفاده شود ، و هر گونه اخبار انتخاباتی که از این منابع دریافت می شود، باید دو یا سه بار بررسی شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها