مزایای مصرف قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی هایی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی دارد. بعضی افراد مصرف آن را مضر می دانند، اما باید بدانید که این نوشیدنی نیز خواصی دارد و در استفاده از آن باید تعادل را رعایت کنید.

فواید مصرف قهوه

افزایش انرژی

یکی از مهم ترین فواید مصرف قهوه خاصیت انرژی زا بودن آن است. زمان هایی که احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید، می توانید ۳ فنجان قهوه بنوشید.

البته زنان باردار باید با احتیاط قهوه و مواد کافئین دار بخورند.

قهوه با بدن چه می کند؟

به دلیل وجود کافئین در قهوه که موجب برطرف شدن خواب آلودگی و افزایش سطح هوشیاری می شود. بهترین زمان برای مصرف قهوه در اوایل روز است که فرد تا شب پر انرژی می ماند.

قهوه مساوی با عمر طولانی

مصرف قهوه به صورت منظم موجب جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری ها و موجب افزایش عمر می شود.

لاغری با قهوه

یکی از راه ها لاغری و تناسب اندام مصرف قهوه است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده مصرف قهوه باعث سوزاندن چربی ها و کالری ها اضافی بدن می شود.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ یکی از بیماری هایی است که حدود ۳۰۰ میلیون نفر در جهان را مبتلا کرده است. در افرادی که قهوه مصرف می کنند ۲۵ تا ۳۰ درصد خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.

مبارزه با افسردگی

بر اساس تحقیقات منتشر شده از دانشگاه هاروارد، افرادی که روزانه ۴ فنجان یا بیشتر قهوه می خورند، ۲۰ درصد کم تر دچار افسردگی می شوند.

جلوگیری از آلزایمر

اکثرا افراد بالای ۶۵ سال به آلزایمر مبتلا می شوند. براساس آمار منتشر شده، کسانی که قهوه مصرف می کنند ۶۵ درصد کم تر به آلزایمر مبتلا می شوند. پس این مزیت قهوه برای بزرگسالان مهم ترین به شمار می رود.

جوان سازی پوست

پوست افراد با بالا رفتن سن شروع به پیر شدن می کند که از ماسک ها صورت استفاده می کنند. ماسک ها صورت دارای کافئین هستند که کافئین ماده اصلی در قهوه به شمار می رود. که در درست کردن این ماسک ها می توان از کافئین استفاده کرد.

استفاده از قهوه نیز موجب سلامتی پوست می شود. کافئین موجود در قهوه موجب افزایش گردش خون در زیر پوست و شادابی پوست می شود. می توانید روغن نارگیل را با دانه ها قهوه ترکیب کنید و روی قسمت هایی که به نظرتان چروک شده است بزنید، بعد از مدتی پوست شروع به ترمیم می کند و مانند روز اول می شود.

تسریع رشد مو

استفاده کردن از قهوه موجب می شود تا مردان رشد مو سریع تری داشته باشند. رشد فولیکول مو موجب افزایش رشد تارها مو می شود.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف دو فنجان قهوه روزانه

۴۶ درصد رشد فولیکول و ۳۷ درصد تارها مو را افزایش می دهد. به همین علت شامپوها ضد ریزش دارای مقداری قهوه است.

هماهنگی عصب و عضلات

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه آمریکا در رابطه با قهوه ثابت شده است که کافئین موجود در قهوه موجب می شود که بین اعصاب و عضلات ارتباط بیشتری برقرار شود و هم چنین استفاده از قهوه باعث می شود که درد عضلات بعد از ورزش ها سنگین کاهش پیدا کند.

محافظت از کبد

از دیگر فواید مهم قهوه پاک کردن سموم از کبد است که موجب کاهش سیروز کبدی می شود. افرادی که روزانه ۴ فنجان قهوه استفاده می کنند، ۸۰ درصد کم تر در معرض این  بیماری قرار می گیرند.

فواید قهوه سبز

یکی از روش ها لاغری استفاده کردن از قهوه سبز می باشد.

عصاره قهوه سبز موجب لاغری می شود اما این عصاره به تنهایی نمی تواند تاثیر گذار باشد، باید در کنار این عامل از رژیم غذایی و ورزش نیز بهره برد.

 بدترین زمان مصرف قهوه ؟

بدترین زمانی که می توانید قهوه استفاده کنید قبل از خواب شبانه است. افرادی که نسبت به کافئین حساس هستند، از ساعت ۴ بعد از ظهر نباید قهوه بخورند و در طول روز نیز کم تر قهوه استفاده کنند، زیرا که در مدت خواب و کیفیت آن تاثیر منفی می گذارد.

کافئین موجب تحریک شدن محرک ها عصبی می شود و خواب از چشمان شما می رباید. اما باید توجه داشته باشید که تاثیر کافئین در بدن هر کسی متفاوت است و بهتر است هنگام خرید قهوه به این نکات توجه نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها