بهترین بازی‌های تاریخی

داستان هواره نقش بسیار پررنگی در جذب مخاطب بازی‌های ویدیویی دارد. در این بین عناوین تاریخی جایگاه ویژه‌ای نزد گیمرها دارند. در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به بازی‌هایی که از این نظر برجسته هستند.

God of War

گاد آف وار عنوانی در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط دیوید جفی در سال ۲۰۰۵ در استودیو سانتا مانیکا برای کنسول پلی استیشن ۲ تولید و تبدیل به یکی از پرچمداران برند پلی استیشن شد. از سری خدای جنگ تا به حال ۷ نسخه تولید و برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است. نسخه نهم از این عنوان محبوب با نام Ragnarok هم اکنون برای پلی استیشن ۵ در دست تولید است. البته شایعاتی در رابطه با انتشار آن برای کنسول نسل هشتمی سونی پلی استیشن ۴ وجود دارد اما تا این لحظه استودیو سازنده آن‌ها را تایید و یا رد نکرده است. داستان مجموعه خدای جنگ در مورد جنگجویی قدرتمند به نام کریتوس است که توسط فرمانده خود فریب خورده و خانواده خود را از بین برده است. او حالا برای انتقام از خدایان یونان برخواسته و قصد دارد تا آنها را از بین ببرد و در نهایت در انجام این کار موفق می‌شود. در آخرین شماره از این بازی که در سال ۲۰۱۸ به صورت اختصاصی برای پلی استیشن ۴ منتشر شده، کریتوس به سرزمین نورس مهاجرت کرده و آن‌جا زندگی جدیدی تشکیل داده. او حالا صاحب فرزندی به نام آتریس شده است و میبایست همراه او با خدایان افسانه‌های شمال دست و پنجه نرم کند. سری خدای جنگ همواره برای نوع مبارزات هیجان انگیز خود به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن شناخته می‌شود و جوایز متعددی را در طول سالیان گذشته کسب کرده. آخرین نسخه از این اثر عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۸ را کسب کرد. داستان کامل سری خدای جنگ را در بازی سنتر مطالعه کنید.

Assassin’s Creed

سری بازی‌های اساسین کرید در سبک اکشن نقش آفرینی ساخته استودیو یوبی سافت است که اولین مرتبه در سال ۲۰۰۷ برای کنسول‌های نسل هفتمی منتشر و در اختیار مخاطبان خود قرار گرفت. داستان بازی روایتی خیالی از نبرد‌هایی بین اساسین‌ها که برای آزادی و صلح مبارزه می‌کنند با تمپلارها است. آخرین نسخه از این بازی یعنی اساسین‌کرید والهالا سال گذشته برای کنسول های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و سایر کنسول های نسل هشتم به بازار عرضه شد. با توجه به اخبار بازی آخرین نسخه عرضه شده امتیازات خوبی را از رسانه‌ها دریافت کرده است. منبع اصلی سری بازی Assassin’s Creed کتابی با نام الموت نوشته ولادمیر بارتول است که به فعالیت‌های حشاشیون که گروهی مبارز بودند می‌پردازد. بازی در دنیایی باز و یا اصطلاحا Open World جریان دارد که به گیمر این امکان را می‌دهد تا در آن آزادانه داستان بازی را به پیش ببرد و همچنین به انجام ماموریت‌های جانبی بپردازد. این عنوان در زمان عرضه به علت جلوه‌های بصری زیبا، گیم‌پلی و خط داستانی فوق‌العاده مورد تحسین منتقدان و علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی قرار گرفت.

Kingdom Come: Deliverance

عنوان Kingdom Come: Deliverance در سبک اکشن نقش آفرینی است و توسط استودیو لهستانی Warhorse  ساخته و شرکت Deep Silver کار نشر آن را برای کامیپوترهای شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان بر عده داشته است. داستان بازی در سال ۱۴۰۳ در میان جنگی در Bohemia روایت می‌شود که نیروهای تحت امر شاه مجارستان به روستایی به نام Skalitz که منابع عظیمی از نقره در آن وجود دارد حمله می‌کنند و آن‌جا را به خاک و خود می‌کشند. یکی از بازمانده‌های این جنایت، شخصی به نام هنری فرزند یک آهنگر است. هنری به جنبش مقاوت که هدف آن مقابله با پادشاه مجارستانی است می‌پیوندد. در این بین هنری به دنبال عدالت در قبال خانواده خود است که توسط سربازان مجارستانی کشته شده‌اند. پس از بررسی بازی توسط منتقدان این عنوان در مجموع امتیازات مثبتی را دریافت کرد و بیشتر رسانه‌ها داستان، توجه به جزئیات و تمرکز بر روی روایتی از یک واقعه تاریخی را مورد ستایش قرار دادند.

 

Total War

توتال وار عنوانی استراتژیک است که توسط استودیو Creative Assembly برای کامپیوترهای شخصی از سال‌ها پیش تولید و عرضه می‌شود. این استودیو با تلفیق سبک استراتژی نوبتی، مدیریت منابع و کنترل تاکتیکی مبارزات، گیم‌پلی جذاب و متفاوتی را برای گیمرهای سبک استراتژی به وجود آورد. اولین نسخه از سری توتال وار با نام Shogun در سال ۲۰۰۰ منتشر و آخرین عنوان از این سری در سال گذشته میلادی با نام Total War Saga: Troy روانه بازار شد. مجموع فروش این سری تا به امروز به بیش از ۲۰ میلیون نسخه رسیده است. داستان آخرین نسخه از این سری یعنی تروا به حدود دوره ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پیش از میلاد و در عصر برنز. هنگامی که قهرمانان بزرگ بر یونان حکومت میکردند باز می‌گردد. در واقعیت اما یونان در آن دوران به دلیل رقابت‌های تجاری و تسلط بر سایر شهرها، به دو قسمت شرق و غرب تقسیم شده بود. شاید آخرین نسخه از این سری در نظر بعضی از هواداران این مجموعه به مانند سایر آثار، موفق عمل نکرده باشد اما توتال وار همواره هواداران خاص خود را دارد.

Age of Empires

از دیگر عناوین مطرح تاریخی می‌توان به سری Age of Empires اشاره کرد که در سبک استراتژی همزمان مخاطب‌های پر و پا قرص خود را دارد. این عنوان توسط استودیو Ensembl  ساخته و و ایکس باکس گیمز وظیفه نشر آن را بر عهده دارد. اولین نسخه از این بازی در سال ۱۹۹۷ به بازار عرضه شده و تا به امروز ۸ نسخه از این سری محبوب در اختیار هواداران این مجموعه قرار گرفته است. داستان بازی با تمرکز بر روی رویدادهایی در مناطقی مانند آفریقا، اروپا، آسیا و نمایش دوران پارینه سنگی تا عصر فلز جریان دارد. از مجموعه Age of Empires تا به حال بیش از ۲۵ میلیون نسخه به فروش رفته و آن را به موفقیتی تجاری برای سازندگان خود تبدیل کرده است. بسیاری از منتقدان بازی‌های ویدیویی یکی از دلایل موفقیت این سری را تم تاریخی آن می‌دانند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها