قوانین کنسلی رزرو هتل؛ بایدها و نبایدهایی که لازم است بدانید

همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. گاهی علیرغم میل شدید به سفری که از مدت ها پیش برایش برنامه ریزی کرده ایم، مجبور می شویم از آن چشم پوشی کنیم. کنسل کردن بلیط هواپیما یا قطار یا حتی رزرو هتل هم می تواند بخشی از این اتفاق باشد.اگر اطلاعات کافی در مورد فرایند لغو رزرو اقامتگاه نداشته باشیم، این امر می تواند تا حد زیادی ما را دچار تشویش و اضطراب کند. اما دانستن و آگاهی به قوانین کنسلی هتل حتما باعث می شود در هر شرایطی اوضاع تحت کنترل شما باشد. پس پیشنهاد می کنیم مطلب حاضر را در جااینجاس از دست ندهید.

نکات مهم کنسلی رزرو هتل کدامند؟

  • هیچ قانون یا سیاست واحدی در قبال لغو رزرو اقامتگاه وجود ندارد. هر هتلی سیاست و اصول خاص خود را در این زمینه دارد،
  • شرایط کنسل کردن با توجه به نوع هتل(اعم از دو ستاره یا پنج ستاره)، نوع اتاق یک هتل و بازه زمانی سفر متفاوت است،
  • قبل از اینکه اقدام به انتخاب و رزرو اقامتگاه مورد نظر خود کنید، حتما قوانین هتل را در خصوص کنسلی و استرداد مبلغ را بخوانید،
  • دقت کنید که در برخی هتل ها حتی تغییر تاریخ رزرو هم به معنای کنسلی است و مشمول جریمه می شود،
  • در روزهای شلوغ و پیک سفر، امکان کنسلی رزرو وجود ندارد.

بگذارید این نکته را با مقایسه دو هتل پنج ستاره در دو شهر مختلف برایتان روشن کنیم: هتل ترنج کیش و هتل استقلال تهران. همانطور که می بینید این دو هتل قوانین کاملا متفاوتی در قبال رزرو اتاق های خود در پیش گرفته اند. همین موضوع را می توان در مورد دیگر اقامتگاه ها نیز مشاهده کرد.

حتما بخوانید:

با قوانین و مقررات هتل ها آشنا شوید

آشنایی با انواع اتاق ها و اصطلاحات مربوط به هتل

با حقوق مسافران در هتل آشنا شوید

چرا در نوروز و روزهای شلوغ امکان کنسلی هتل وجود ندارد؟

اگر اهل سفرهای هوایی باشید، حتما با عبارت بلیط چارتر آشنا هستید. خوب باید بگوییم که در دنیای هتلداری هم مشابه چنین چیزی البته با نامی متفاوت وجود دارد: اتاق گارانتی شده.

اتاق گارانتی شده و ارتباط آن با موضوع لغو رزرواسیون چیست؟

اتاق گارانتی شده(Guaranteed Room)  یعنی پیش خرید تعدادی از اتاق های یک هتل که توسط که شخص یا آژانس مسافرتی گارانتی کننده صورت می گیرد. در واقع آژانس مسافرتی طی قراردادی تعدادی از اتاق های هتل را مثلا یک ماه قبل پیش خرید می کند. معمولا این کار در روزهای شلوغ مثل ایام عید صورت می گیرد. در این صورت اتاق ها، از نظر هتل فروخته شده محسوب شده و آژانس هم پول آنها را پرداخت می کند. نکته دیگر این است که حتی قیمت گذاری روی این اتاق ها هم نه به عهده هتل که بر عهده آژانس است. به همین دلیل است که این نوع اتاق ها عملا امکان کنسلی ندارند و لغو رزرو آنها مساوی است با ضرر صد در صدی آژانس ها!

کارمزد کنسلی چیست؟

ممکن است بارها با این عبارت در عنوان یک سایت رزرو اینترنتی هتل برخورد کرده باشید. در حقیقت کارمزد کنسلی مبلغی است که هم هتل و هم سایت بابت لغو رزرو از مهمان دریافت می کنند. به این صورت که وقتی شما اقدام به کنسل کردن اقامتگاه تان می کنید، هتل درصدی از مبلغ را به عنوان جریمه از پرداخت شما کسر می کند. در این میان برخی سایت ها هم اقدام به دریافت درصدی به عنوان کارمزد می کنند. البته توصیه ما به شما این است که به سراغ سایت های رزرو هتل بدون کارمزد کنسلی مانند جااینجاس بروید.

سیاست های کنسلی هتل در جهان چگونه است؟

سیاست کنسلی هتل(Hotel Cancellation Policies) در دیگر نقاط جهان هم چندان متفاوت نیست. این سیاست ها هم با توجه به قیمت هتل و تاریخ چک این متغیر هستند.

سیاست لغو تا یک تاریخ معین

این نوع قانون به مسافران امکان می دهد تا فرا رسیدن یک تاریخ معین امکان لغو را بدون هیچ گونه جریمه ای داشته باشند. در صورت عبور از این موعد مشخص سه نوع سیاست در پیش گرفته خواهد شد:

  • دریافت مبلغی به عنوان جریمه
  • دریافت کل مبلغ رزرو
  • دریافت جریمه معادل قیمت یک شب اقامت

چگونه در جااینجاس هتل خود را کنسل کنم؟

کاربرانی که اقدام به رزرو آنلاین هتل از طریق این سایت کرده اند، می توانند در سایت درخواست لغو رزرو خود را صادر نماید. در این شرایط و با توجه به شرایط کنسلی اعلام شده توسط هتل به این درخواست ترتیب اثر داده و سپس جریمه کنسلی و نحوه استرداد به اطلاع کاربر رسانده خواهد شد. نکته مهم این است که شرایط و قوانین کنسلی به هیچ عنوان در اختیار جااینجاس نمی باشد. سایت شرایط لغو هتل را  به کاربر اعلام کرده و بر اساس آن مراحل لغو رزرو انجام خواهد شد. لازم به تاکید است که در رزوهای شلوغ و ایام پیک،  با توجه به اطلاع رسانی قبلی؛ به هیچ عنوان رزرو در جااینجاس کنسل نمی گردد و امکان استرداد مبلغ به کاربر هم وجود ندارد.

منبع: سایت رزرو هتل جااینجاس

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها