فروش ابزار دقیق

فروشگاه ابزار سنجش آریا فروشنده انواع مختلف ابزار دقیق از جمله پرشر سوئیچ و فلوسوئیچ بوده و این تجهیزات را با بهترین کیفیت عرضه می کند.

پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ از تجهیزات ابزار دقیق است و دارای انواع مختلفی می باشد. پرشر سوئیچ یا سوئیچ فشار نوعی ابزار دقیق است و برای کنترل وضعیت فشار در یک محیط فرآیندی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید پرشر سوئیچ به صفحه پرشر سوئیچ سر بزنید. پرشر سوئیچ این توانایی را دارد که وضعیت فشار یک فرآیند تولیدی را تحت کنترل خود درآورد. در حقیقت یکی از دلایل کاربرد پرشر سوئیچ این است که زمانی که فشار به طور نامناسب و غیر استاندارد با تغییر مواجه می شود، یک تغییر کلی در وضعیت سیستم به وجود می آید و این تغییر تا زمان کنترل کامل ادامه خواهد داشت. به طور مثال زمانی که در یک پالایشگاه، فشار یک یا چند مخزن به طور ناگهانی زیاد شود، پرشر سوئیچ خیلی سریع افزایش فشار را تشخیص داده و موجب بسته شدن سیستم می شود. این سیستم می تواند به صورت اتومات تغییرات ناشی از فشار را تشخیص داده و همچنین در شرایط بحرانی سیستم را کنترل کند. در نتیجه وقتی فشار محیط از یک مقدار مشخص کمتر یا بیشتر باشد، دستگاه پرشر سوئیچ به فعالیت درآمده و سیستم را کنترل می کند. از ابزار دقیق مانند پرشر سوئیچ در دستگاه های مختلف مانند سیستم های تهویه مطبوع توسعه ماندگار استفاده می شود.

 پرشر سوئیچ در سیستم‌های تصفیه نیز استفاده می شود و تغییرات ناشی از فشار را به موقع پمپاژ می کند. این دستگاه همچنین می تواند به عنوان سیستم فعال کننده آلارم در صورت کاهش فشار در هواپیما به کار برده شود. در حقیقت می توان گفت دستگاه پرشر سوئیچ مثل گیج فشار، با فشار در ارتباط بوده و تحت تاثیر آن است.

به طور کلی می توان گفت پرشر های سوئیچ کاربردهای مختلفی دارند ولی همه آنها برای اندازه گیری تغییر فشار مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهمترین کاربردهای پرشر سوئیچ استفاده از آن در پنل فشار در سیستم های فرآیندی بزرگ می باشد. از دیگر کاربردهای پرشر سوئیچ می توان به استفاده از آن در کمپرسورهای گاز الکترونیکی و همچنین استفاده از آن در سیستم های تصفیه و پمپاژ نمودن به هنگام تغییرات فشاری اشاره کرد. پرشر سوئیچ علاوه بر این به عنوان سیستم فعال کننده آلارم در صورت کاهش فشار در هواپیما نیز به کار برده می شود.

به طور کلی می توان گفت دستگاه پرشر سوئیچ مانند گیج فشار با فشار در ارتباط است و تا حد زیادی تحت تاثیر آن قرار می گیرد. یکی از مهمترین نکات هنگام خرید این دستگاه این است که فشار مورد نظر محیط باید با واحد تشخیص فشار در دستگاه همخوانی داشته باشد. این به این معنا است که تحمل فشارهای بالاتر یا تشخیص فشارهای پایین تر، برای این دستگاه غیر ممکن است.

فلوسوئیچ

فلوسوئیچ یا سوئیچ جریان نوعی ابزار دقیق است و برای نظارت بر جریان هوا، بخار و مایعات استفاده می شود. دستگاه فلو سویچ قادر است تا یک سیگنال را به دستگاهی دیگر مثل پمپ آب ارسال کرده و سپس از این جریان برای روشن و خاموش کردن پمپ استفاده کند. به طور کلی می توان گفت حرکت جسمی گاز، مایع و یا بخار در یک لوله جریان نامیده می شود و این جریان منجر به سوئیچ شدن می شود. فلو سویئچ در بیشتر مواقع برای نگهداری کردن از پمپ ها و خنک کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه فلو سوئیچ مجهز به یک زنگ هشدار است و در مواقعی که جریان خیلی بالا یا خیلی پایین است، این زنگ هشدار به صدا در می آید. زمانی که هیچ جریانی وجود ندارد، فلو سوئیچ می تواند یک جریان را متوقف کند ولی در مواقعی که جریان وجود دارد، موتور دستگاه حرکت می کند و در صورت لزوم با زنگ هشدار اخطار می دهد.

فروش ابزار دقیق

 فلو سوئیچ در موارد زیادی مانند سیستم های گرمایش آب گرم، تهویه مطبوع، تجهیزات خنک کننده، سیستم های آتش سوزی و سیستم های کلرینگ استخر به کار برده می شود. در حقیقت می توان گفت فلو سوئیچ ها به دو نوع سوئیچ جریان هوا و سوئیچ جریان مایع قسمت می شوند. علاوه بر این فلو سوئیچ ها در فرآیندهای مختلف صنعتی و همچنین در صنایع مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. فلو سوئیچ می تواند سیگنال های مختلف را با توجه به نیاز صنایع مختلف، به سایر دستگاه ها گزارش نماید. به این ترتیب و از طریق این گزارش، آنها قادر خواهند بود به موقع خاموش یا روشن شوند. به طور کلی می توان گفت فلو سوئیچ ها عملکرد بسیار خوبی داشته و همچنین مقاومت زیادی در برابر انواع خوردگی دارند. در هنگام خرید یک فلو سوئیچ باید مواردی مثل نوع و نحوه اتصال فلو سوئیچ، رنج آن و همچنین چگالی آن نیز توجه نمود.

فلو سوئیچ دارای انواع مخلتفی بوده و هر کدام از آنها دارای کاربرد مختلفی می باشند. یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در انواع ابزار دقیق فلو سوئیچ هوا است که این دستگاه برای تشخیص تغییر سرعت هوا و گاز در سیستم های مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. فلو سوئیچ هوا در بیشتر مواقع در فرآیندهایی که سرعت آنها بالا و پایین می شود، استفاده می شود. فلو سوئیچ مایع یکی دیگر از انواع فلو سوئیچ بوده و برای برنامه های کاربردی از جمله موتورها، سیگنال ها و تجهیزات الکتریکی به کار برده می شود. علاوه بر این فلو سوئیچ های مایع برای تشخیص دادن جریان عبوری در سیستم های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی که جریان در این سوئیچ قطع شود یا مشکلی در این سیستم ایجاد شود، با به صدا درآوردن زنگ هشدار، اخطار می دهد. یکی دیگر از انواع فلو سوئیچ، فلو سوئیچ دیسکی می باشد. در این فلوسوئیچ نوعی جریان سیال به پره وارد می شود که موجب بالا و پایین رفتن دیسک می شود. این حرکت موجب کاهش یا افزایش قسمت مغناطیسی می شود و به این ترتیب مغناطیس، موجب فعال شدن سوئیچ می شود. عملکرد این فلوسوئیچ تا حد زیادی شبیه به فلو سوئیچ پره ایی می باشد. در فلو سوئیچ پره ایی، با وارد شدن جریان هوا به داخل لوله ها  پره در جهت هوا حرکت می کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها