بررسی گوشی ردمی ۹ تی

Xiaomi Redmi Note 9T و مدل دیگر آن یعنی Redmi Note 9T به عنوان جدیدترین گوشی‌های سری Redmi شیائومی در سطح جهانی تا به امروز می‌باشد. این گوشی برای اولین بار در ژانویه سال ۲۰۲۱ به بازار جهانی معرفی شد که اگر بخواهیم به طور خلاصه، در رابطه با مشخصات آن، یک ارزیابی از گوشی داشته باشیم، باید گفت مدل Xiaomi Redmi Note 9T یک مدل میان‌رده جدید و قابل قبول در بین محصولات این برند شناخته می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی ویژگی‌ها و مشخصات این مدل بپردازیم.

معرفی گوشی Xiaomi Redmi Note 9T

شیائومی یکی از پرکارترین تولیدکنندگان گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه است که با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توان بزرگ‌ترین رقیب این برند را خود برند شیائومی در نظر گرفت. یکی از این گوشی‌های مقرون به صرفه اما قدرتمند، گوشی Redmi Note 9T است که از نظر ویژگی‌ها و مشخصات‌، ردمی نوت ۹ تی، بیشتر از گوشی‌های برند موتورولا‌، نوکیا یا اوپو، با گوشی‌های دیگر این برند مانند Xiaomi Mi 10T Lite و Poco X3 NFC رقابت می‌کند.

خرید  Redmi Note 9T  را می‌توان جزو پیشنهادهای بسیار مناسب برای خرید گوشی‌های مقرون به صرفه از مجموعه تلفن‌های هوشمند Redmi شیائومی در نظر گرفت. با ارائه این گوشی، تاکنون ۹ نسل از گوشی‌های مدل Redmi از برند شیائومی در بازار عرضه شدند.

مشخصات  ۹tXiaomi Redmi note

مشخصات گوشی ردمی نوت ۹ تی عبارت است از:

  • تکنولوژی شبکه تلفن: پشتیبانی از نسل‌های مختلف شبکه ارتباطی از جمله GSM, HSPA, LTE و نسل ۵G
  • زمان معرفی: ۸ ژانویه سال ۲۰۲۱
  • ابعاد و وزن: ۱۶۱.۲*۷۷.۳*۹.۱ میلی‌متر با وزن ۱۹۹ گرم
  • پشتبانی از دو سیم‌کارت نانو
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی با تراکم پیکسلی ۳۹۵ PPI و محافظ Corning Gorilla Glass 5 بهره می‌برد.
  • پلتفرم: این گوشی دارای سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 است که تراشه به کار رفته در این تلفن همراه از نوع MediaTek MT6853 Dimensity 800U 5G (7 nm) بوده و به صورت یک پردازنده هشت هسته‌ای (۲×۲.۴ GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55) به همراه GPU با مدل Mail-G57 MC3 در دستگاه استفاده شده است.
  • حافظه: حافظه داخلی این دستگاه در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با رام ۴ گیگابایت ارائه شده است.
  • دوربین: دوربین اصلی گوشی شامل یک دوربین اصلی سه‌گانه ۴۸+۲+۲ با قابلیت فیـلم‌برداری ۴K با نرخ فریم ۳۰fps می‌باشد. همچنین دوربین سلفی به کار گرفته شده، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است.
  • سایر ویژگی‌ها: پوشش ضدآب، حسگرهای به کار رفته شامل اثر انگشت، شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ و همچنین قطب نما می‌باشد.
  • باتری: باتری این نوع دستگاه دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که برای آن شارژ سریع ۱۸ واتی در نظر گرفته شده است که در طول ۳۰ دقیقه، می‌تواند تا ۳۳ درصد از ظرفیت باتری را پر کند.
  • رنگ‌بندی ارائه شده: بنفش سپیده دم و سیاه گرگ و میشی

بررسی ارگونومی و طراحی Xiaomi Redmi Note 9T

در ادامه بررسی و معرفی گوشی Redmi Note 9T ، بهتر است به طراحی این گوشی بپردازیم که در این رابطه می‌توان گفت Redmi Note 9T همانند سایر گوشی‌های خانواده خود، از طراحی مشابه و ساده‌ای برخوردار است اما مهم‌ترین چیزی که می‌تواند چشم شما را در طراحی آن به خود جلب کند، باکس دوربین‌ دایره ای شکل گوشی می‌باشد که همانند مدل Poco X3 طراحی شده است.

همان‌طور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم، این مدل یعنی گوشی Redmi Note 9T 5g، در طراحی خود از پوشش محافظ در برابر آب بهره می‌برد. همچنین به عنوان نکته آخر در این قسمت باید گفت این گوشی توانسته است نظر کاربران را به عنوان یک گوشی خوش دست جلب کند و با توجه به ابعاد آن، شما حس یک گوشی در سطح «خوب» اما «کامپکت یا متراکم» را خواهید داشت و نگه‌داشتن آن لذت بخش خواهد بود.

بررسی دوربین Redmi Note 9T

همان‌طور که در بخش مشخصات گفتیم، دوربین این گوشی به صورت یک دوربین سه‌گانه ۴۸+۲+۲ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای سلفی در نظر گرفته شده است. با توجه به این مشخصات اما باید گفت شما به کمک این دوربین، نباید انتظار عکس‌های باکیفیت بسیار بالا و خفن را داشته باشید ولی با این حال، کیفیت قابل قبولی برای عکس‌های ثبت شده دریافت خواهید کرد.

شدت رنگ‌های ثبت شده کمی بیشتر از واقعیت و در عین حال درخشان‌تر می‌باشد. ذکر این نکته مهم است که در بررسی‌های انجام شده، ممکن است در هنگام فوکوس کمی لرزش را احساس کنید. دوربین ماکرو می‌تواند برای ثبت تصاویری در فواصل نزدیک به شما کمک کند و در حالت کلی، دوربین گوشی Redmi Note 9t 5g در روشنایی روز قادر به ثبت عکس‌های بسیار مناسبی خواهد بود.

عملکرد گوشی Redmi Note 9T

به طور خلاصه در مورد عملکرد گوشی Xiaomi Redmi Note 9T می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارت‌اند از:

  • تراشه MediaTek Dimensity 800U با عملکرد بسیار خوب
  • اجرای مناسب برنامه‌ها و بازی‌ها
  • سازگار با نسل پنجم ۵G

در داخل Redmi Note 9T یک چیپست MediaTek Dimensity 800U قرار دارد که گرچه پردازنده‌ای مقرون به صرفه برای تلفن‌های هوشمند است، اما از یک پردازش بسیار چشمگیر برخوردار می‌باشد. در یک تست بنچمارک، گوشی Redmi Note 9T نمره multi-core 1799 را به دست آورد که برای یک گوشی با چنین قیمتی، نمره خوبی حساب می‌شود. با این نمره، می‌توان گفت از نظر عملکردی، این گوشی مدل‌های موتورولا Edge و Google Pixel 5 را شکست می‌دهد (با اینکه هر دو هزینه قابل توجه و بیشتر از Note 9T دارند).

این اعداد ثبت شده در بنچمارک، تنها در حالت نرم‌افزاری خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید با تست کارکرد Xiaomi Redmi Note 9T، آن را در حالت واقعی نیز حس کنید. در واقع با Redmi Note 9T، شما می‌توانید به خوبی از عهده اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها برآیید. به عنوان مثال بازی PUBG فقط با چند تیک در گرافیک‌های بالا، اجرا می‌شود و سایر بازی‌های بزرگ به سرعت بارگیری می‌شوند. ویژگی دیگر این گوشی، قابلیت پیش‌نمایش سریع آن است که برنامه ها را با تأخیر اندکی راه اندازی کرده و می‌بندد.

همچنین باید گفت، مدل MediaTek Dimensity 800U دارای مودم ۵G است؛ بنابراین این تلفن از ارتباطات شبکه نسل بعدی (۵G) که در کشورهای پیشرفته در حال اجرایی شدن است، پشتیبانی می‌کند (این اولین تلفن Redmi است که این قابلیت را دارد، اگرچه مطمئناً اولین تلفن ۵G ارزان قیمت شیائومی نیست). سرعت اینترنت در حالت ۵G، بسته به مکان و ارائه دهنده شما متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی عملکرد بسیار خوبی در اتصال به اینترنت در این حالت از سوی گوشی برقرار می‌شود و مشکل خاصی دیده نمی‌شود.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی باید گفت، گوشی Redmi Note 9T می‌تواند برای کسانی که:

  • به دنبال یک گوشی ارزان قیمت اما با امکان پشتیبانی از ۵G هستند، گزینه بسیار مناسبی باشد.
  • کسانی که یک گوشی قابل قبول از نظر عملکرد و قیمت مناسب می‌خواهند (این مدل به عنوان سریع‌ترین گوشی در سری ردمی است).
  • کسانی که به دنبال یک گوشی با ثبت اثر انگشت در کناره و بدنه گوشی هستند.

مناسب باشد. همچنین اگر:

  • با کاور کردن گوشی به وسیله یک محافظ مشکل دارید.
  • به تصویربرداری قدرتمندتری نیاز داشته و توقع بالاتری از عکس‌ها دارید.

پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک تلفن همراه قوی‌تر از این مدل باشید. قیمت Redmi Note 9T ۱۸۹ دلار می‌باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها