۶ فاکتور مهم در هزینه‌های سالن عقد و باغ تالار

بسیاری از عروس و دامادها به خصوص در این سا‌ل‌های اخیر که فشارهای اقتصادی تا حد زیادی گریبان‌گیر این دسته از جوانان است، پیش از برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی در باغ تالار یا چشن کوچک در یک سالن عقد  علاقمند به برنامه‌ریزی دقیق برای هزینه‌های آینده خود هستند.

باید در نظر داشت که مدیریت هزینه‌های عقد و باغ تالار می‌تواند تا حد زیادی به عروس و داماد کمک کند تا در آغاز زندگی مشترک خود بتوانند با فراغ بازتری به سمت مسائل مختلف و گوناگون بروند.

در حقیقت می‌توان گفت آن دسته از عروس و دامادها و زوج‌های جوان که در ابتدای مقاله به آن ها اشاره شد، سعی می‌کنند تا با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود تا حد زیادی در هزینه‌های آغاز زندگی مشترک خود صرفه‌جویی کنند.

هزینه های سالن عقد و باغ تالار و صرفه‌جویی در شروع زندگی مشترک آن ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و در حقیقت می‌توان گفت می‌تواند یکی از پایه‌های محکم زندگی آن ها را به خوبی شامل شود که در ادامه مقاله به انواع این هزینه‌ها بیشتر خواهیم پرداخت.

عروس و داماد و به کلی زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند که هزینه‌های مراسم عقد و سالن عقد بر اساس شاخصه‌های مختلفی تعیین می‌شوند و دقیقا بر همین اساس است که باغ تالار متفاوت و مختلف هزینه‌های کاملا گوناگون و متغیری نسبت با یکدیگر دارند.

موقعیت مکانی و کیفیت کلی سالن عقد و باغ تالار

همیشه در تعیین قیمت یک خدمت و یا محصول موقعیت مکانی نهاد ارائه دهنده مورد توجه بوده و تاثیر بسیا زیادی در تعیین قیمت نهایی آن خدمت و یا محصول داشته است. باغ تالار و سالن عقد ها و محضر ازدواج های مختلف و گوناگون نیز به دلیل تفاوت‌هایی که در موقیت مکانی با یکدیگر دارند از نظر قیمتی قطعا با هم تفاوت‌های زیادی نیز خواهند داشت.

باغ تالار محضر عقد

موضوع دیگری که عروس و داماد و زوج‌های جوان باید در برنامه‌ریزی برای رزرو یک سالن عقد و در کل مدیریت هزینه عقد خود به آن توجه زیادی داشته باشند، کیفیت سالن عقد مورد نظر آن ها است که همین امر می‌تواند به کلی هزینه‌ها را از نظر قیمت جابه‌جا  کند.

در واقع کیفیت یک سالن و باغ به طور کلی می‌توان در زیبایی دکوراسیون، غذاها و دسرهای سالن عقد، پرسنل پذیرایی از میهمانان، تشریفات سفارشی و… این قبیل موضوعات دسته بندی کرد که متناسب با آن ها هر چقدر خدمات بهتری ارائه کند در نتیجه سالن عقد از کیفیت بالاتری برخوردار است و همین موضوع می‌تواند باعث افزایش قیمت و هزینه‌های عقد و سالن عقد عروس و داماد و زوج‌های جوان بشود.

دکوراسیون مجلل و اکسسوری‌های خاص باغ و سالن

موضوع دیگری که عروس دامادها باید به آن توجه داشته باشند دکوراسیون سالن عقد مورد نظر آنها است ک می‌تواند در هزینه‌های عقد آن ها تا حد قابل توجهی تاثیرگذار باشد. زیرا سالن عقد های زیادی در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند که در طراحی سالن‌های خود از دکوراسیون‌های معمولی و ساده‌ای استفاده کرده‌اند و به همین دلیل هزینه رزرو آن ها به مراتب پایین‌تر خواهد بود.

در مقابل نیز سالن عقد ها و محضر ازدواج‌ های خاصی هستند که برای طراحی و دیزاین سالن‌های خود از دکوراسیون‌های کاملا لوکس و مجللی بهره برده‌اند. این دکوراسیون‌ها معمولا شامل اکسسوری‌های خاص و کمیاب و همچنین وسایل تزئینی کاملا گران قیمت می‌شود که علاوه بر زیبایی فضای بسیار زیاد سالن عقد باعث افزایش قیمت آن نیز برای رزرو خواهد شد.

عروس و داماد باید متناسب با بودجه‌ای که برای برگزاری مراسم عقد و هزینه‌های عقد و رزرو سالن عقد در نظر دارند تصمیم به انتخاب یکی از دو نوع سالن عقد ها  و محضر ازدواج های نام برده بگیرند و از میان آ ن ها با توجه به علاقه خود یکی را برگزینند.

کیفیت غذاها و تنوع منوی باغ تالار به نسبت سالن عقد

بسیاری از سالن عقد ها برای منوی غذای خود اصلی‌ترین غذاها را انتخاب و منوی ساده و کلی را به عروس و دامادها ارائه‌  می‌کنند که همین امر می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما بشود.

اما سالن عقدهایی هستند که منوی کاملا سفارشی سازی شده و همچنین با تنوع غذایی بسیار زیادی را به زوجین ارائه می‌دهند که در حقیقت کیفیت بالای غذای آن ها و همینطور تنوع منوی آن ها باعث می‌شود تا عروس و داماد مجبور به تقبل هزینه بیشتری برای رزرو این نوع مجموعه‌ها باشند.

یک پیشنهاد جذاب: برای خاص بودن در مراسم عقد و عروسی خود یک کارت دعوت عروسی هوشمند و آنلاین بسازید و برای مهمانان خود به اشتراک بگذارید

سالن عقد باغ عروسی

خدمات تشریفاتی سالن عقد و محضر ازدواج

بسیاری از عروس و دامادها علاقه دارند تا مراسم عقدی با نهایت تشریفات ممکن داشته باشند و همین موضوع در نهایت باعث افزایش هزینه‌های عقد آن ها می‌شود. هر سالن عقد و محضر ازدواجی متناسب با کیفیت مجموعه خود تشریفاتی را برای میهمانان خود در نظر می‌گیرند.

تشریفات برای برگزاری مراسم عقد موارد زیادی را شامل می‌شود که در نهایت همه آن ها می‌توانند تاثیرات زیادی به روی مجموع هزینه‌های عقد عروس و داماد و زوج‌های جوان بگذارند. این موارد را می‌توان گل آرایی‌های متنوع و خاص، شمع آرایی‌های ویژه، موسیقی زنده و همچنین خدمات خاص و ویژه برای پذیرایی از میهمانان، آتش بازی‌های گوناگون و متنوع و… دانست که هر کدام برای عروس و داماد قطعا هزینه‌هایی جدا در پی خواهد داشت.

البته ناگفته نماند در مجموع تشریفات برای هر مجموعه‌ای اعم سالن عقد ها و محضرهای ازدواج هزینه‌های بیشتری برای عروس و داماد بوجود می‌آورد و گاها ممکن است سالن عقدی با این که هزینه کلی برای خدمات تشریفاتی از زوج‌های جوان دریافت می‌کند با این اوصاف هزینه‌های دیگری را نیز برای شخصی سازی تشریفات برای آن ها منظور کند.

هزینه عاقد در مراسم عقد

عروس و دامادهای زیادی هستند که برای برگزاری مراسم عقد محضر خود در یک سالن عقد یک عاقد را به مجموعه به عنوان میهمان دعوت می‌کنند و هزینه اضافی را در این خصوص به سالن عقد و یا محضر ازدواج نمی‌پردازند.

اما با این حال سالن عقد های زیادی نیز و یا می‌توان گفت تقریبا تمامی سالن عقد های شهر تهران این این امکان را برای عروس و دامادها و زوج‌های جوان در نظر گرفته‌اند و از طرف خود مجموعه برای آ ن ها عاقدی را از قبل به این منظور دعوت می‌کنند.

سفره عقد و هزینه‌های اضافی آن در سالن عقد

هرچه بر اقلامی که درون سر عقد قرار می گیرد، افزوده شود، قیمت سفره عقد نیز بالاتر می رود. به طور عمده و اصولی، اجزای سفره عقد شامل یک جفت شمعدان، قرآن مجید، نقل و سکه، فندق گردو و بادام، تخم مرغ، خنچه نان و اسپند، کله قند، عسل و شیرینی می شود که هر کدام به عنوان نمادی هستند که درون سفره جلوه گری می نمایند. اما درون سفره های عقد موارد دیگری مانند گل، جا حلقه، تور و … نیز قرار می گیرد تا زیبایی این سفره را دوچندان کنند.

بدون تردید هرچه میزان گل آرایی و تزیین باغ تالار وسفره بیشتر شود و یا اینکه میزان استفاده از تور در سفره بیشتر شود، قیمت سفره عقد نیز افزایش خواهد یافت. به همین دلیل است که میزان قیمت سفره عقد متغیر خواهد بود و این کاملا بستگی به بودجه و سلیقه افراد خواهد داشت.

برنامه‌ریزی تنها راه صرفه جویی در هزینه های باغ تالار

بسیاری از زوج ها علاوه بر برگزاری یک جشن عروسی و نامزدی ز در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی مناسبی را انجام بدهند، در مجموع هزینه‌های عقد خود را تا حد ممکن مقرون و به صرفه کنند.

به این دسته از عروس دامادها  باید گفت که تنها راه صرفه‌جویی در هزینه‌های عقد و همچنین برگزاری یک مراسم عالی و ایده‌ال از هر جهت صرفا از طریق برنامه‌ریزی صورت پذیر است. در حقیقت برنامه‌ریزی همانطور که در مقاله‌های گذشته بسیار به آ ن پرداخته شده است، بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه‌های عقد و برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی به شمار می‌‌رود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها