قطعات اصلی موبایل را از کجا بخریم

چنانچه در زمینه تعمیرات موبایل فعالیت می‌کنید، نیاز به خرید قطعات موبایل در برندها و مدل‌های گوناگون دارید تا بتوانید موبایل آسیب دیده مشتری را تعمیر کرده و از قطعاتی با کیفیت استفاده نمایید. برای این امر هم نیاز دارید که به مرکزی مراجعه کنید که بتواند بهترین و اصلی‌ترین قطعات موبایل را به شما ارائه دهد برای خرید قطعات یدکی موبایل از قبیل باتری، قاب و شاسی، فلت پاور، برد شارژ، دوربین گوشی و همچنین خشاب سیم کارت و .. را برای موبایل‌هایی از برندهای مختلف مانند آیفون، سامسونگ، هوآوی و شیائومی و ..  می توانید به فروشگاه اینترنتی ابزارک موبایل مراجعه کنید. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید نکاتی را در خصوص تأمین و خرید قطعات موبایل با شما در میان خواهیم گذاشت و در انتها نیز فروشگاه ابزارک موبایل را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید قطعات مورد نیاز و ابزارهای مختلف در حوزه تعمیر موبایل را از این فروشگاه خریداری نمایید.

قطعات موبایل به چه قطعاتی گفته می‌شود؟

موبایل دستگاهی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعات مختلفی تولید شده که این قطعات شامل باتری، صفحات بُرد، قاب و شیشه صفحه و همچنین خشاب سیم کارت و قطعات دوربین و .. می‌شود. بروز هر گونه مشکل در این قطعات که می‌تواند ناشی از ضربه، آب خوردگی و یا افزایش نوسان برق و … باشد، ممکن است آسیب‌های جدی به موبایل وارد نماید و کارکرد آن را مختل نماید. در این زمان است که شما نیاز دارید برای تعمیر و یا تعویض قطعات موبایل به یکی از مراکز معتبر در این حوزه مراجعه کنید و با خرید قطعات موبایل مورد نیاز، مشکل پیش آمده را برطرف نمایید زیرا هر یک از برندهای گوشی تلفن همراه ممکن است از ساختاری متفاوت برخوردار باشند و طبیعتاً تعمیر آن کار افراد نابلد نخواهد بود و نیاز است تا این امور توسط تکنسین‌های مجرب انجام شود. ما در ادامه قصد داریم درباره مشکلاتی صحبت کنیم که ممکن است برای خشاب سیم کارت در برندهای مختلف پیش آید.

خشاب سیم کارت چه قطعه‌ای است؟

هنگامی که گوشی موبایل را خریداری می‌کنید فروشنده سیم کارت شما را داخل خشابی که برای این مورد طراحی شده می‌اندازد و ممکن است شما تا مدت‌ها نیاز به باز کردن خشاب سیمکارت و درآوردن سیمکارت نداشته باشید. این قطعه به گونه‌ای طراحی شده که جای قرار دادن یک سیسم کارت و یا قرار گرفتن دو سیم کارت برای گوشی‌های دو سیم کارته دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است و به جهت آن که جایگاه مخصوص خود را دارد دچار آسیب چندانی نمی‌شود.

البته نوعی از خشاب سیم کارت نیز طراحی شده که محلی نیز برای قرارگیری کارت حافظه نیز روی آن تعبیه شده است که از بین برندهای موبایل به برند سامسونگ و شیائومی که دارای این نوع طراحی می‌باشند.

خشاب سیم کارت ممکن است دچار چه مشکلاتی شود؟

ما در ادامه این بخش به مشکلاتی که ممکن است برای خشاب سیم کارت به وجود آید و نیاز به تعویض پیدا نماید اشاره خواهیم کرد.

شکستن و یا کج شدن خشاب: چنانچه این مشکلات برای خشاب سیم کارت شما پدید آید لازم است نسبت به خرید آن متناسب با نوع گوشی تلفن همراه اقدام کرده و آن را تعویض نمایید. البته گاهی می‌توان با چسب زدن کاری کرد که دوباره بتوان از آن استفاده کرد اما اگر این امر به درستی انجام نشود می‌تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد. این مشکل نیز ممکن است با فشار آوردن به خشاب هنگام بیرون کشیدن و یا داخل بردن پیش آید.

جلوگیری از آنتن دهی موبایل: از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای خشاب سیمکارت به وجود آید و نیاز به تعویض داشته باشد این است که شما متوجه شوید آنتن دهی موبایل شما با مشکل مواجه شده و نمی‌توانید تماسی بگیرید و یا پیامی ارسال نمایید. در این صورت تکنسین موبایل ممکن است تشخیص دهد که مشکل از خشاب سیم کارت است که نمی‌تواند به خوبی سیم کارت را درون خود نگهدارد. در این شرایط بهتر است به مرکز خرید قطعات موبایل مراجعه کنید و با خرید خشاب سیم کارت و مموری گوشی خود آن را تعویض نمایید.

اینکه تأکید می‌کنیم لازم است خشاب مناسب با مدل گوشی موبایل شما باشد ممکن است این پرسش را در ذهن شما ایجاد نماید که آیا خشاب سیمکارت هر یک از برندهای موبایل با هم متفاوت است؟ ما در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

خشاب سیم کارت آیفون

خشاب سیم کارت اصلی آیفون به صورتی طراحی شده که لازم است خشاب با استفاده از یک سوزن بیرون آورده شود. نحوه قرارگیری سیم کارت‌ها در این خشاب به این صورت است که سیم کارت شماره یک در پایین خشاب و سیم کارت شماره دو در جهت مخالف و روی خشاب سیم کارت قرار می‌گیرد.

خشاب سیم کارت سامسونگ

برای گوشی‌های موبایل برند سامسونگ خشاب سیمکارت در مدل‌های متنوعی طراحی شده است. بسته به این مورد که گوشی تک سیمکارت باشد یا دو سیم کارت و یا محلی برای قرارگیری کارت حافظه نیز برای آن طراحی شده باشد، این خشاب مدل‌های متفاوتی خواهد داشت.

خشاب سیم کارت هواوی

برای گوشی‌های برند هوآوی نیز خشابی مانند خشاب سیمکارت گوشی‌های سامسونگ طراحی شده است. به عنوان مثال می‌توان از یک سیمکارت و یک کارت حافظه و یا به جای استفاده از کارت حافظه از یک سیمکارت دیگر استفاده کرد.

خشاب سیم کارت شیائومی

برای گوشی‌های شیائومی نیز نوع طراحی خشاب سیمکارت به گوشی‌های سامسونگ شباهت دارد و با بیرون کشیدن آن خواهید دید که دو جایگاه برای قرارگیری دو سیم کارت و یک جایگاه نیز برای قرارگیری مموری کارت طراحی شده است. خشاب سیم کارت گوشی‌های شیائومی را نیز می‌توان به کمک یک سوزن رها کرد و بیرون کشید.

خشاب سیم کارت ال جی

محل قرارگیری سیم کارت در گوشی‌های ال جی نیز بسته به این که گوشی دو سیم کارته باشد و یا تک سیمکارت طراحی متفاوتی دارد. در بعضی از مدل‌های ال جی، این خشاب از جنس پلاستیک تولید شده و در برخی مدل‌های دیگر فلزی می‌باشد و معمولا سیم کارت‌ها به صورت دوقلو در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که برای رها کردن ضامن خشاب گوشی‌های ال جی نیز لازم است از سوزن مخصوص استفاده نمایید.

با توجه به آنـچه در مورد مدل خشاب سیم کارت در خصوص گوشی‌های مختلف گفتیم پس پاسخ سوالی که پیشتر در مورد تفاوت طراحی خشاب سیمکارت در مورد گوشی‌های مختلف مطرح کرده بودیم بله می‌باشد و لازم است چنانچه خشاب سیمکارت گوشی شما با مشکل مواجه شد حتما به مرکز خرید قطعات موبایل مراجعه کرده و خشاب مناسب را خریداری نمایید.

فروشگاه ابزارک موبایل

اگر برای خرید قطعات موبایل به دنبال مرکزی هستید که بتواند قطعات اصلی و اورجینال را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان در اختیارتان قرار دهد، فروشگاه ابزارک موبایل به آدرس الکترونیکی www.abzarakmobile.com یکی از فروشگاه‌های اینترنتی در این حوزه است که ما خرید از این مجموعه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

علاوه بر خرید قطعات موبایل، تکنسین‌های فروشگاه ابزارک موبایل می‌توانند شما را در خصوص خرید قطعات و یا ابزارهای مورد نیاز در زمینه تعمیرات موبایل نیز راهنمایی نمایند و محصولات و قطعات موبایل با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها