همه چیز درباره فرانسه که باید بدانید

مطمئناً شما هم بارها با نام کشور فرانسه مواجه شدید؛ چه هنگام گوش دادن اخبار و حرف از سیاست های دولت فرانسه، چه موقع دیدن فوتبال فرانسه یا یکی از تیم های داخلی آن با دیگر تیم ها، یا شاید هنگامی که به فکر دریافت اقامت فرانسه و مهاجرت به این کشور پیشرفته باشید یا حتی هنگامی که پشت میز کافی شاپ، از روی منو، قهوه فرانسه را سفارش می دهید، نام فرانسه بار ها به گوش شما خورده است.

کشور فرانسه و سیاست ها، تولیدات، فرهنگ، هنر و هزاران وجه مختلف آن، مواردی است که ما تقریبا هر روز کم و بیش با آن روبرو می شویم. همه ما یک تصور کلی از این کشور و فرهنگ آن داریم اما تصور ما گاهی منطبق بر اطلاعات واقعی نیست. در این مقاله تلاش ما این است که خیلی مختصر و کوتاه، با کلیاتی درباره کشور فرانسه آشنا شویم.

فرانسه در یک نگاه

کشور فرانسه، در اروپای غربی و در همسایگی کشورهای ایتالیا، اسپانیا، سوییس، آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ و موناکو قرار دارد و افراد زیادی علاقه مند به دریافت اقامت آن هستند و همچنین این کشور با انگلستان هم دارای مرز مشترک آبی است.

فرانسه بعد از روسیه با مساحتی بالغ بر ۵۴۷۰۳۰ کیلومتر (تقریباً یک سوم مساحت ایران) پهناور ترین کشور اروپا است؛ بنابراین می توان گفت در میان کشور های اتحادیه اروپا، فرانسه گسترده ترین کشور است. همچنین فرانسه دارای قلمرو هایی در سواحل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است.

این کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۶۶۱۲۱۰۰۰ است که به این ترتیب بعد از آلمان، به عنوان دومین کشور پر جمعیت اروپا شناخته می شود. زبان مردم این کشور فرانسوی است. بیشترین جمعیت مردم فرانسه را مسیحیان کاتولیک تشکیل می دهند اما مسیحیان پروتستان، یهودیان و مسلمانان زیادی نیز در این کشور زندگی می کنند که از این میان بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور، در شهر ها سکونت دارند. فرانسه کشوری توسعه یافته و صنعتی است و رتبه این کشور در تمامی شاخص های توسعه چشمگیر است. برای مثال امید به زندگی در میان فرانسویان، در مردان ۸۰.۳ سال و در زنان ۸۵.۸ سال است. این کشور سال هاست به شکل جمهوری اداره می شود. فرانسه کشوری است که در تولیدات صنعتی، کشاورزی، علمی، نظامی، گردشگری، فرهنگی و هنری در رتبه بالایی در میان سایر کشور های جهان واقع شده است.

فرانسه کشوری مناسب برای مهاجرت و اقامت

با توجه به رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فرانسه، این کشور بهترین پیشنهاد برای دریافت اقامت میباشد که از طریق راه های مختلفی این امکان وجود دارد، اگر شما دانشجو هستید دریافت اقامت به کمک تحصیل در فرانسه پیشنهاد مناسبی یا اگر قصد دارید به صورت خانوادگی به این کشور بروید اقامت فرانسه از طریق خرید ملک راهکار مناسب تری خواهد بود.

فرانسه کشوری بی نظیر در سطح خود می‌باشد و ایرانیان بسیاری علاقه مند به سفر و دریافت اقامت این کشور را دارند اما باید توجه کنید که باید توسط یک آژانس معتبر اقدام به دریافت اقامت فرانسه را داشته باشید که بهترین آژانس مسکن در ایران که مجوز اتاق بازرگانی فرانسه را دارد (هوم فرانس) می‌باشد.

فرانسه، کشوری به درازای تاریخ

از دوران پیش از تاریخ، نشانه هایی از سکونت انسان های اولیه ای چون نئاندرتال ها در این منطقه وجود دارد. نشانه هایی که عمدتا در غار تاریخی لاسکو به چشم می خورد. در دوران تاریخی نیز شاهد رشد مدنیت در این منطقه هستیم. ساکنان اولیه فرانسه، اقوامی موسوم به گل ها هستند که در زمان ژولیوس سزار و در جنگ با او سرنگون شده و مجبور به تسلیم کشور خود به امپراتوری روم شدند.

پس از شروع دوران قرون وسطا و فرو رفتن اروپا در تاریکی، فرانسه نیز غالبا به شکل فئودالی اداره می شد اما کمی پیش از رنسانس فرانسه آرام آرام تشخص ملی خود را بازیافت و به عنوان یکی از مهمترین و قدرتمندترین کشور های اروپایی شناخته شد. کشوری که سرچشمه بسیاری از تحولات تاریخی مهم در جهان چون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب صنعتی، انقلاب های هنری و ادبی گشت. انقلاب کبیر فرانسه که در اواخر قرن هجدهم میلادی آغاز شد، یکی از بزرگترین انقلاب های سیاسی جهان است. انقلابی که موجب پدید آمدن نظامی جمهوری در این کشور گردید و دیگر کشور های اروپایی و نیز سایر کشور های جهان، با الهام گرفتن از آن، در پی سرنگون کردن نظام های سنتی پادشاهی برآمدند.

فرانسه در قرن ۱۹ و ۲۰ با اتکا بر قدرت نظامی ویژه خود، توانست مستعمرات زیادی در سراسر کشور های جهان و به ویژه آفریقا به دست آورد و به عنوان یکی از بزرگترین کشور های استعمارگر شناخته شود. فرانسه در جنگ جهانی اول و دوم نیز حضوری فعال داشت.

فرانسه، کشوری خوش آب و هوا

کشور فرانسه در کنار اقیانوس بزرگ اطلس و نیز دریای مدیترانه واقع شده و قسمتی از رشته کوه بزرگ آلپ نیز در این کشور قرار دارد. به همین دلیل اقلیم های آب و هوایی متنوع و آب و هوای معتدل و مدیترانه ای با بارش فراوان باران، سهم فرانسوی هاست. آب و هوای معتدل در شمال و شمال شرق فرانسه وجود دارد و آب و هوای مدیترانه ای، سهم بخش های جنوبی این کشور است. همچنین غرب فرانسه دارای آب و هوایی اقیانوسی است که بارش فراوان را برای ساکنان این منطقه به ارمغان آورده است. به دلیل وجود کوه های آلپ، شرق فرانسه از آب و هوایی کوهستانی برخوردار است.

فرانسه، کشوری با اقتصاد پیشرفته

تقریبا تمامی بخش های اقتصادی از صنعت و کشاورزی، در فرانسه پویا و رشد یافته است. وجود باغات بزرگ گل که حاصل آن بهترین مواد اولیه برای کارخانجات عطر سازی است، تاکستان های متعدد و کشت انگور و استحصال شراب در جنوب فرانسه، کشت و تولید گندم فراوان در شمال این کشور و نیز تولید سایر محصولات کشاورزی چون ذرت، غله، زیتون، همگی موجب رشد کشاورزی در این کشور شده است. همچنین در حوزه دامداری در فلات جنوبی فرانسه، رونق چشمگیری وجود دارد.

فرانسه، بهشت گردشگران

طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۳، فرانسه با داشتن بیش از ۸۴ ملیون گردشگر خارجی، به عنوان محبوب ترین کشور گردشگری در جهان شناخته می شود. داشتن جاذبه های طبیعی فراوان در سراسر این کشور، برخورداری از تاریخی با شکوه و آثار متعدد به جا مانده از آن به ویژه در شهر پاریس، پایتخت فرانسه در کنار سیاست های مناسب جذب توریست، موجب شده تا سالانه میلیون ها نفر برای بازدید و سفر به این کشور، وارد فرانسه شوند. از میان جاذبه های گردشگری متعدد فرانسه، میتوان برج ایفل، موزه لوور، کلیسای نوتردام، خیابان شانزه لیزه، کاخ ورسای، کلیسای پانتئون، قبرستان پرلاشز، کاخ تویلری را در تنها در شهر پاریس نام برد اما گردشگران زیادی علاقه مند به خرید املاک در فرانسه نیز هستند چرا که در بلند مدت میتواند راهی مناسب برای دریافت اقامت آن ها باشد که از طریق خرید ملک در فرانسه مانند خرید انواع آپارتمان و ویلا میتوانند حتی اقدام به کسب درآمد کنند، که این روش یک تیر و چند نشان خواهد بود.

نتیجه گیری

همان طور که متوجه شدید کشور فرانسه بهشتی برای گردشگری، سفر و حتی اقامت است که از هر نظر میتواند آرامش خاطر را برای شما و خانوادتان ایجاد کند پس اگر شرایط آن را داشتید حتما باقی زندگی خود را در این کشور زیبا سپری کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها