ارتباط عمل لیزیک با جراحی بینی

ارتباط عمل لیزیک با جراحی بینی

اکثر افرادی که تمایل به عمل لیزیک و یا جراحی بینی دارند قبل از انجام آن ها حتما این سوال برایشان پیش می آید که ارتباط عمل لیزیک با جراحی بینی چیست؟ آیا این دو عمل با یکدیگر مرتبط هستند؟ و شاید در برخی مواقع نگران این باشند که آیا هریک از این عمل ها دیگری را تحت تاثیر قرار می دهد یا نه؟

بهترین کار این است که در مورد هر دو عمل هم عمل لیزیک و هم جراحی بینی با متخصص خود مشورت نمود و اطلاعاتی را بدست آورد. سپس بر اساس آن اطلاعات و اولویت ها اقدام نمود. در ادامه به بررسی برخی سوالات در مورد این دو عمل می پردازیم تا ارتباط عمل لیزیک با جراحی بینی برای کسانی که مایل به عمل آن ها هستند ملموس تر باشد.

در این مقاله با مطرح کردن چندین سوال پر تکرار و دغدغه آور و بیان پاسخ های معقول به این پرسش ها سعی در راهنمایی علاقه مندان به عمل لیزیک و جراحی بینی را داریم.

بهترین فاصله زمانی بین دو عمل چقدر است؟

انجام هر نوع عمل نیازمند گذراندن دوره نقاهت می باشد و مراقبت های خود را دارد. به همین دلیل افرادی که مصمم به انجام دادن عمل لیزیک و یا جراحی بینی هستند حتما این نکته را مد نظر قرار دهند. دادن فاصله زمانی تا ۳ ماهه بین این دو عمل، فرصت مناسبی را برای بهبودی هر کدام را برای شخص به خوبی فراهم می نماید. و خطرات و عوارض بعد از عمل نیز در این فاصله ی زمانی به حداقل و یا به صفر می رسد.

به هر حال بهترین کار این است که چنانچه عمل لیزیک انجام داده اید و مایل به جراحی بینی هم می باشید این فاصله ی زمانی دو تا سه ماهه را به دقت رعایت نمایید. همچنین مشاوره با پزشک در خصوص زمان انجام جراحی بینی بعد از عمل لیزیک نباید فراموش گردد. چرا که بهترین مشاوره را پزشک خواهد داد.

لیزیک

لیزیک و ارتباطش با عمل بینی

استفاده از عینک مشکل همه افرادی می باشد که جراحی بینی انجام داده اند چرا که وزنی که فرم عینک بر روی بینی عمل شده وارد می کند احتمال بر هم زدن فرم بینی را دارد بر همین اساس فرد قبل از انجام عمل بینی می بایست به برطرف کردن آن اقدام کند که عمل لیزیک راه حل آن است. ولی در این میان سوالی که برای اکثر افراد ممکن است پیش بیاید این است که اولویت با کدام است؟

اولویت با کدام است لیزیک یا جراحی بینی؟

بهترین کار این است که کسی که عینک استفاده می کند و تمایل به جراحی بینی دارد ابتدا عمل لیزیک انجام دهد تا بعد از جراحی بینی مشکلی در استفاده از عینک نداشته باشد.

استفاده از عینک بعد از عمل بینی

در هر صورت استفاده از عینک بلافاصله بعد از عمل بینی برای چندین ماه می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد. چرا که در عمل بینی به خصوص اگر در ناحیه پل بینی صورت گرفته باشد، مسلما توسط عینک تحت فشار خواهد بود به همین دلیل نباید عینک تا ۳ ماه استفاده شود چه طبی چه آفتابی.

اگر در هر صورت فرد ملزم به استفاده از عینک می باشد به دلیل نبود دید کافی، بهتر است از عینک هایی که فاقد پل هستند استفاده کند تا فشاری بر بینی وارد نگردد. به همین علت فردی اگر تمایل به انجام هر دو عمل را دارد بهتر است قبل از بینی، عمل لیزیک را انجام دهد تا به مشکلی بر نخورد.

مطالب مرتبط : جهت مطالعه مطلب لیپوماتیک به صفحه جراحی پیکر تراشی ما مراجعه نمایید…

جراحی بینی چه تاثیری بر روی چشم و عمل لیزیک دارد؟

آیا عمل کردن بینی می تواند بر روی عمل لیزیک و چشم تاثیر سوء بگذارد؟ این پرسش اکثر کسانی است که قبل از عمل بینی، عمل لیزیک را گذرانده اند می باشد. اما واقعیت این است که چنین اثر منفی نمی تواند اتفاق بیفتد.

واقعیت این است که عمل کردن بینی برای کسی که بر روی چشمانش لیزیک شده است مشکلی برای چشم ها و در خلال آن در بینایی اش نمی تواند سبب شود چرا که بروز یکسری علائم پس از عمل بینی مربوط می شود به جراحی بینی که بسیار نرمال می باشد.

علائمی که ممکن است موجب نگرانی در فرد شود می توان به کبودی ها و تورم در قسمت زیر چشم ها اشاره کرد که هیچ ارتباطی با چشم ها ندارد. این کبودی زیر چشم امکان دارد بر اثر آسیب به مویرگ های ریزی پدیدار گردد که در جراحی بینی به دلیل جدا شدن پوست بینی از غضروف و استخوان روی می دهد. این نشانه های ظاهری دیده شده در پوست اطراف چشم دلیل بر وارد آمدن فشار به چشم ها نیست. از طرفی خون مردگی در اطراف بینی و همچنین قرمزی داخل چشم ها در طول مدت نقاهت نیز خیلی زود از بین خواهد رفت.

نگرانی دیگری که برخی افراد دارند بروز آسیب به قرنیه چشم و کاهش دید و نابینایی فرد است که عمل لیزیک بر روی آن انجام می گیرد می باشد که این مورد کاملا رد شده است.

اگر عمل لیزیک قبل از جراحی بینی باشد چه مواردی باید رعایت شود؟

لیزیک عملی است که در یک زمان بسیار کوتاه در حدود نهایتا ۳۰ دقیقه تمام می شود. اما بعد از عمل امکان دارد چشم ها کمی درد داشته باشند و خیلی جزئی نیز سوزش داشته باشند که تا یک هفته همه این علائم برطرف می شوند.

از آنجایی که مدت استراحت این عمل در حدود سه ماه می باشد عاقلانه است دست کم تا ۸ هفته بعد از لیزیک، جراحی بینی را به تعویق انداخت. چرا که عمل لیزیک مراقبت های مخصوص به خود را دارد مانند محدودیت های قرار گیری در نور خورشید و استفاده از قطره و عینک مخصوص که تا اتمام این دوره بایستی همه آنها به خوبی رعایت گردد. در خصوص زمان عمل بینی بعد از لیزیک نیز حتما باید با دکتر خود مشورت نمود و راهنمایی لازم را دریافت نمود.

با توضیحاتی که داده شد نسبت به هردو عمل؛ لیزیک و جراحی بینی تا حدودی به ارتباط عمل لیزیک با جراحی بینی آشنا شدیم.جهت دریافت مشاوره به سایت کلینیک زیبایی چهره نگار به نشانی https://clinicchehrenegar.ir  مراجعه نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها