تغییر دکوراسیون داخلی

دکوراسیون محیط منزل و محل کار تاثیر بسزایی در روحیه افراد دارد. در واقع در بسیاری از مکان ها به ویژه محیط های اداری و شرکت ها ، نمای داخلی ساختمان از جمله مهمترین موارد موثر در عملکرد هر شخص می باشد. تنها با ایجاد چند تغییر ساده و صرف کردن هزینه ای معقول ، می توانید محیط اطراف خود را لذت بخش تر کنید. از مهمترین موارد در دکوراسیون داخلی ساختمان می توان به کفپوش ها ، دیوارپوش ها و در نهایت پرده ها اشاره کرد. برای مثال از پرکاربردترین مدل های پرده امروزی می توان به پرده زبرا اشاره کرد. با انتخاب مناسب و هماهنگی بین هر یک از بخش های اشاره شده می توان به یک تناسب ایده آل دست پیدا کرد. در ادامه به توضیح هر یک از موارد تاثیرگذار در دکوراسیون ساختمان خواهیم پرداخت.

کفپوش ها

کفپوش ها از جمله مهمترین موارد تاثیرگذار در نمای محیط ساختمان می باشند. از انواع بسیار متنوعی تشکیل شده اند و هر یک از مدل ها شرایط خاص خود را دارد. از پرکاربردترین کفپوش ها می توان به لمینیت ، کفپوش چوبی و کفپوش هایی با جنس مواد pvc اشاره کرد.

کفپوش های چوبی

کفپوش هایی با جنس چوب طبیعی که به اصطلاح پارکت نیز نامیده می شوند ، از گران ترین نمونه های کفپوش ساختمان به حساب می آیند. پارکت ها از قطعات چوب طبیعی تشکیل شده اند. طول عمر بسیار بالایی دارند. از مزایای آنها می توان به جلوه بسیار زیبا اشاره کرد. بیشتر مناسب منازل می باشند و برای محیط های اداری و پر رفت و آمد توصیه نمی شوند. از معایب آنها نیز می توان به سخت بودن و زمان بر بودن نصب ، همینطور واکنش بسیار بالا در برابر رطوبت اشاره کرد. برای نصب پارکت نیاز به متخصص اینکار می باشد. قطعات چوبی پارکت با استفاده از چسب مخصوص و میخ در کنار هم محکم می شوند. همینطور در صورت ریختن مایعات بر روی آنها نیاز است تا بلافاصله با دستمال سطح پارکت را خشک کنیم.

کفپوش های لمینیت

لمینیت های موجود در بازار در واقع مشابه همان پارکت های چوبی می باشند ، اما با این تفاوت که در کارخانه ها تولید و ساخته می شوند. لمینیت از چند لایه مختلف تشکیل شده است. سطح رویی که از یک لایه محافظ در برابر رطوبت و ضربه تشکیل شده ، لایه طرح لمینت که بصورت چاپی و با استفاده از ماشین های مخصوص ایجاد می شود ، لایه میانی و بخش ضخیم کفپوش که از مواد درجه یک HDF تشکیل شده و در نهایت لایه زیرین که به نوعی نقش محافظ را نیز دارا می باشد. از این کفپوش می توان در منازل و همینطور در مکان های شلوغ مثل شرکت ها و مراکز تجاری استفاده کرد.

لمینیت ها در مقایسه با پارکت های چوبی به مراتب هزینه ای کمتری دارند. قیمت پارکت لمینت به مواردی از جمله برند و کشور تولید کننده ، جنس و کیفیت مواد بکار رفته در کفپوش ، میزان ضخامت ، درجه میزان AC و در نهایت طرح و رنگ آن بستگی دارد. منظور از درجه AC به میزان مقاومت لمینت در برابر اصطکاک می باشد. از ۱ تا ۵ دسته بندی می شود. مقادیر ۴ و ۵ مناسب برای مکان های پرتردد هستند و مقاومت بسیار بالایی دارند و مقدار ۳ مناسب منازل می باشد.

کفپوش های جنس pvc

از دیگر نمونه های کفپوش که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد ، کفپوش پی وی سی می باشد. این محصول از مواد pvc تشکیل شده است. تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارد. همینطور مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و رطوبت از خود نشان می دهد. برای نصب نیاز است تا از چسب مخصوص استفاده شود.

دیوارپوش ها

دیوارپوش ها همانند کفپوش از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. از محبوب ترین آنها می توان به کاغذ دیواری اشاره کرد. می توان گفت که کاغذ های دیواری هیچ گونه محدودیتی در طرح و رنگ ندارند. مزیت آنها زیبایی خیره کننده و جلوه بی نظیری است که پس از نصب به محیط می بخشد. شاید به نظر برخی قیمت بالای این محصول از ویژگی های منفی به حساب آید اما کاغذ های دیواری نیز از قیمت های مختلفی تشکیل شده اند. شما می توانید با صرف هزینه ای معقول و مناسب ، یک طرح زیبا و جذاب را انتخاب کنید.

از دیگر نمونه های دیوارپوش می توان به مدل های چوبی و pvc اشاره کرد. نمونه های چوبی به علت قیمت بالا و هزینه نصب امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرند اما مدل های pvc برای مکان های رسمی مثل بیمارستان ها و ادارات یک گزینه بسیار مناسب به حساب می آیند که قیمت مناسبی را هم دارا می باشند.

انواع پرده ها

پرده ها تاثیر شگفت انگیزی در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند. فقط کافی است قبل از نصب پرده عکسی بگیرید و آن را با عکس پس از نصب مقایسه کنید. به وضوح میزان تفاوت آشکار می شود. با توجه به محیط و موارد استفاده می توان از یک مدل پرده استفاده کرد. مدل های شید ، لوردراپه ، زبرا و انواع پرده کرکره از این جمله می باشند.

متخصص در دکوراسیون داخلی

اکباتان دیزاین با ۳۰ سال سابقه در زمینه دکوراسیون داخلی ساختمان ، آماده پذیرش انواع سفارشات و ارسال به تمام نقاط کشور می باشد. آسایش و رفاه مشتریان هدف اول اکباتان دیزاین به حساب می آید. برای سفارش و اطلاع از جزئیات محصولات می توانید با شماره ۸۸۵۱۹۲۳۸-۰۲۱ تماس بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها