آموزش سئو وردپرس از صفر تا صد با SEOEDU

آموزش سئو وردپرس از صفر تا صد با SEOEDU

شاید شما هم اصطلاح سئو (SEO) به گوشتان خورده باشد، یا اینکه تبلیغات زیادی برای آموزش سئو در سایت‌های مختلف دیده باشید، طبیعتا این مسئله هر کسی را کنجکاو می‌کند تا بداند که سئو چیست که همه می‌خواهند آن را یاد بگیرند؟
همچنین، اگر جز آن دسته از افرادی باشید که برای توسعه کسب‌وکارتان سایت راه‌اندازی کردید، اما همچنان تعداد بازدید کمی دارید و اوضاع کسب‌وکارتان چندان خوب نیست، شاید یک علامت سوال بزرگ در ذهن‌تان هست که چرا سایتم دیده نمی‌شود؟ چرا با اینکه کلی مطلب مفید روی سایت قرار دادم، باز هم سایتم پیشرفت نمی‌کند؟
جواب این سوال، در نحوه نمایش وب‌سایت‌ها در گوگل هست. یعنی سایتی که بتواند بعد از سرچ یک کلمه، در صفحه اول ظاهر شود، بیشتر دیده می‌شود و شانس بالایی برای ورود کاربران دارد. در واقع اجرای تکنیک‌های سئو هست که باعث موفقیت این دسته سایت‌ها شده است، به همین دلیل هم هست که افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند.
با SEOEDU همراه باشید تا درباره این مسئله بیشتر صحبت کنیم.

اهمیت سئو

اگر در گوگل سرچ کنید، می‌بینید که بعد سرچ یک کلمه، کلی سایت در چندین صفحه به شما نشان می‌دهد.
به نظر شما کاربر به غیر از صفحه اول، صفحات بعدی را می‌بیند؟ خیر! معمولا همه ترجیح می‌دهند در همان صفحه اول، جواب سوالات خود را پیدا کنند.
پس سایت‌هایی که در صفحه اول باشند، کاربر بیشتری دارند و بوووم! اینجاست که نرخ فروش بالاتر می‌رود و‌ روزبه‌روز موفق‌تر می‌شوند.
بودن در صفحه اول گوگل، این‌قدر مهم است که خیلی از افراد برای دیده شدن، به گوگل پول پرداخت می‌کنند. البته گوگل هم شفافیت داشته و این دسته سایت‌هارو در کنار کلمه (Ads) در نتایج نشان می‌دهد.
پس اینکه دیگران بعد از سرچ کلمه کلیدی، بتوانند شما را در گوگل پیدا کنند، کلید موفقیت سایت هست. اگر دیده نشوید، حتی با داشتن بهترین سایت‌، به موفقیت نزدیک نخواهید شد.
اما چرا؟ این سایت‌ها از چه معجونی استفاده کردند که وارد صفحه اول شدند؟  این همان جادوی سئو هست.
در ادامه شما را با سئو آشنا می‌کنیم.

سئو چیست؟

آموزش سئو از 0 تا 100 با وردپرس

سئو (Search Engine Optimization) یا به اختصار (SEO)، به معنای بهینه‌سازی سایت، برای موتورهای جستجو است.
سایت‌ها باید برای گوگل بهینه شوند تا دیده شوند. در واقع، با انجام یک سری اقدامات تخصصی روی سایت، به گوگل می‌گوییم که این سایت می‌تواند جواب سوال کاربران را بدهد و نیازشان برطرف کند. در نتیجه سایت شما توسط گوگل به کاربران بیشتری نمایش نمایش داده می‌شود.
برای شما مثالی می‌زنیم. تصور کنید فروشگاه لوازم خانگی دارید که برای جذب مشتریان و فروش بیشتر اقدام به راه‌اندازی سایت کرده‌اید. حالا اگر بعد سرچ کلمه خرید یخچال توسط کاربران، در صفحه دوم یا سوم باشید، احتمال فروش‌تان بسیار کمتر از رقیب‌تان است که در صفحه اول حضور دارد. چون بالای ۹۰ درصد کاربران، اصلا وارد صفحات دوم به بعد نمی‌شوند. در نتیجه رقیب به خاطر رتبه بالای سایتش، توانسته مشتری شما را جذب کند.

انواع سئو

سئو، از سه بخش اصلی سئو داخلی (On Page)، خارجی (Off Page) و سئو تکنیکال (Technical SEO)، تشکیل شده است.
سئو داخلی یعنی کارهایی که روی سایت خود انجام می‌دهیم، مانند تولید محتوا. سئو خارجی یعنی کار بر روی سایت‌هایی دیگران، مانند لینک‌سازی و سئو تکنیکال، به معنای انجام تنظیماتی است که باید برای عملکرد بهتر ربات‌های گوگل (کراول‌ها) انجام دهید، مانند افزایش سرعت سایت.

SEO به طور کلی شامل چهار مرحله کلیدی است:

مهمترین بخش های سئو سایت

• تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
• تولید محتوا سئو شده و با کیفیت (سئوی داخلی)
• لینک‌سازی (سئو خارجی)
• سئو تکنیکال

۱. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

کلمه کلیدی، همان کلمه‌ای است که مرتبط با حوزه کاری‌تان بوده و کاربران با سرچ این کلمات، شما را در گوگل پیدا می‌کنند.
به عنوان مثال، کسی که که در حوزه فروش لوازم خانگی فعالیت دارد، کلمه‌ی کلیدی او می‌تواند خرید یخچال، خرید لباسشویی و غیره باشد.
شما باید در ابتدا، کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری‌تان را پیدا کنید و با کار کردن روی این کلمات، رتبه سایت را بالا ببرید.
در این مرحله از ابزارهایی مانند (Google trends) و (Keyword planner)، برای جستجو و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده می‌شود.

۲. سئو داخلی

 برای سئو داخلی، شما باید عناصر درون سایت را بهینه کنید. اقداماتی مانند تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی، استفاده از تصاویر با کیفیت و کم حجم، کاربرپسند بودن سایت، توجه به گرافیک سایت، لینک سازی داخلی، گواهینامه امنیتی SSL و غیره، زیرمجموعه سئو داخلی هستند.

۲.۱. سفارش تولید محتوا

تولید محتوای ارزشمند، زیربنای اصلی سئو بوده و تاثیر زیادی روی رتبه سایت دارد. چیزی که برای گوگل اهمیت بالایی دارد، رضایت بالای کاربرانش است. برای همین می‌خواهد سایت‌هایی را به کاربرانش نشان دهد، که مطمئن باشد محتوای آن سایت می‌تواند جواب سوال مخاطب را بدهد.
پس اگر محتوایی که تولید می‌کنید، برای کاربر جذاب باشد و بتواند نیاز کاربران را برطرف کند. گوگل متوجه می‌شود که این سایت ارزشمند بوده و توانسته رضایت مخاطبش را به دست آورد. در نتیجه با رتبه بهتری که به وب‌سایت می‌دهد، شانس دیده شدنش در صفحه اول بالا می‌رود. پس تولید محتوا ارزشمند را دست‌کم نگیرید.

۲.۲. چه محتوایی ارزشمند است؟

محتوا باید در درجه اول باید برای کاربر جذاب باشد. نیاز کاربر را برطرف کند و براساس ویژگی‌ها و پرسونای مخاطب، از فرمت‌های مختلف متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی (پادکست‌ها) در محتوا استفاده شده باشد.

۲.۳. سفارش تولید محتوا انگلیسی

امروزه، اهمیت داشتن درآمد دلاری بر کسی پوشیده نیست. با ظهور اینترنت، بسیاری از کسب‌وکارها توانسته‌اند فارغ از محدودیت‌های جغرافیایی، مخاطبانی جهانی پیدا کنند.
بنابراین، اگر می‌خواهید سایت‌تان در سطح بین المللی رتبه خوبی بگیرد و درآمد ارزی داشته باشید، باید محتوا با کیفیت انگلیسی در سایت قرار دهید.
از بابت تولید محتوا انگلیسی نگران نباشید. شما می‌توانید به یک تیم حرفه‌ای، سفارش تولید محتوا انگلیسی بدهید تا با جذب مشتریان بین‌المللی، به درآمد ارزی برسید.

۳. لینک‌سازی

وقتی وب‌سایت‌های دیگر در محتوای خود، به سایت شما لینک می‌دهند، تاثیر مثبتی روی رتبه‌ی شما می‌گذارند.
زیرا با این کار به گوگل می‌گویند که سایت شما به محتوای آن‌ها مرتبط بوده و آن‌قدر از نظرشان اعتبار بالایی دارد که محتوای شما را به عنوان مرجع محتوای خود معرفی کرده‌اند.
هرچه تعداد لینک‌سازی با کیفیت، بیشتر باشد، اهمیت شما از نظر گوگل بالاتر خواهد بود. اینجاست که سفارش رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر، ارزش بالایی پیدا می‌کند.

۴. سئو تکنیکال

گوگل با کمک ربات‌های خود، صفحات جدید و تغییرات آن‌ها را در شناسایی می‌کند. اگر سایت شما از نظر فنی بهینه نباشد،‌ ربات‌ها، سایت را نمی‌بینند یا دیر متوجه تغییرات می‌شوند. به همین دلیل در نتایج گوگل دیده نمی‌شوید. با انجام سئو تکنیکال، سایت را برای ربات‌های گوگل بهینه می‌کنیم.

اهمیت آموزش سئو

آموزش سئو وردپرس

تا اینجا متوجه شدیم که بهینه‌سازی برای موتور جستجو، چقدر برای پیشرفت سایت مهم است. دومین نکته، اهمیت آموزش سئو به خصوص برای صاحبان کسب‌وکارها است.
شما دو راه برای بهینه‌سازی سایت‌تان دارید، یا این وظیفه را به سئوکار بسپارید یا خودتان این کار را انجام دهید.
اما توصیه ما به شما این است که خودتان سئو را یاد بگیرید و سکان سئو سایت‌تان را به دست بگیرید.
چون طبق تجربه، مشتریان زیادی هستند که با وجود پرداخت هزینه‌های چند میلیونی و صرف زمان زیاد، باز هم سایت‌شان در گوگل حذف شده و بعد از مراجعه به تیم مشاوره سئو SEOEDU متوجه شدند که برخی سئوکاران، با انجام شیوه‌های غیر اصولی و تکنیک‌های کلاه سیاه، سایت را نابود کرده‌اند.
بنابراین، اگر خودتان اصول سئو را با صرف هزینه‌ای کم، یاد بگیرید، می‌توانید به جای ریسک کردن و پرداخت هزینه میلیونی، خودتان به‌ صورت اصولی و مداوم رتبه سایت‌تان را بهبود دهید.
پس، یادگیری سئو امری واجب برای وب‌مستران، مدیران سایت‌ها  و کسب‌وکارهای اینترنتی است.

آموزش سئو وردپرس

طبق آمار (W3Techs)، حدود ۶۴ درصد از سایت‌ها در سطح جهان، از سیستم قدرتمند مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنند. این مسئله نشان‌دهنده اهمیت بالای آموزش سئو وردپرس است.
یکی از ویژگی‌های وردپرس، علاوه بر کاهش هزینه‌های طراحی سایت، سازگاری بالای آن با سئو است. افزونه‌های زیادی در وردپرس، اختصاصا برای سئو طراحی شده‌اند مانند (Yoast)، (Rank math) و (All In One SEO Pack) . از طرفی دوره‌های اختصاصی زیادی برای آموزش سئو وردپرس از صفر تا صد طراحی شده‌اند و پرداخت هزینه برای آموزش سئو وردپرس، بسیار مقرون به صرفه‌تر از سپردن سایت به سئوکار است.
آموزش سئو وردپرس ساده بوده و به پیش‌زمینه خاصی نیاز ندارد. بنابراین، همه می‌توانند این دوره‌ها را آموزش ببینند تا بتوانند خود سایت‌شان را بهینه کنند.

صفر تا صد آموزش سئو با SEOEDU

درست است که بهبود رتبه سایت، کاری تخصصی محسوب می‌شود. اما آموزش سئو، نیاز به پیش‌زمینه خاصی ندارد و برای همه، فارغ از میزان تحصیلات، سن و شغل، قابل یادگیری است. البته به شرطی که در دوره‌ای شرکت کنید که به صورت اصولی و کاربردی، صفر تا صد آموزش سئو را انجام دهد.
تیم SEOEDU در دوره جامع سئو مستر، با پشتیبانی مادام‌العمر در کنار شما بوده و مباحث را با زبانی ساده و قابل درک به شما آموزش می‌دهد. تنها پیش‌نیاز لازم برای موفقیت شما در این دوره، پیگیری و علاقه‌اتان به یادگیری است.
همچنین، اگر در زمینه سفارش تولید محتوا و طراحی سایت نیاز به راهنمایی دارید، برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با تیم SEOEDU تماس بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها