بهترین مسیرهای کوهنوردی در تهران

شاید خیلی­ از ساکنین شهر تهران از کوه­های مرتفع اطراف آن بخاطر اینکه مانع خروج هوای آلوده از این شهر می­شوند، شاکی باشند، اما این کوه­ها و مسیرهای پیاده­روی و کوهنوری اطراف آنها، برای تهرانی­های عاشق طبیعت، تبدیل به یک فرصت خیلی خوب برای دور شدن از هیاهو و شلوغی داخل شهر شده است. در مناطق شمالی شهر تهران، مسیرهای متعددی برای پیاده­روی و کوهنوری طبیعت­دوستان وجود دارد که شاید خیلی از افرادی که به این شهر سفر می­کنند، از آن ناآگاه باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از این مسیرهای کوهنوری شمالی شهر تهران را برای شما معرفی کنیم تا اگر به این شهر سفر کردید، برنامه آخر هفته طبیعت­گردی برای خودتان تنظیم کنید.

مسیر کوهنوردی دارآباد

دارآباد یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی شهر تهران است که مسیر کوهنوری آن مورد توجه طبیعت دوستان نیز می­باشد. مسیر کوهنوری دارآباد نسبتا شیب تندی دارد، اما وقتی به ارتفاعات بالاتر می­روید، چشم­انداز فوق­العاده شهر تهران، خستگی راه را از تن­تان بیرون می­آورد. در طی مسیر کوهنوری دارآباد، کمتر دکانی برای فروش آب یا خوراکی­های دیگر وجود دارد، پس اگر قصد داشتید که در میان راه استراحتی کنید و چیزی نوش جان کنید، حتما از همان ابتدا بخرید و با خود بالا ببرید. در طی مسیر کوهنوردی، با چشمه­ها و آبشارهای کوچکی روبرو خواهید شد که وجودتان را صفا می­دهد.

مسیر کوهنوری کلکچال

مسیر کلکچال یکی دیگر از مسیرهای کوهنوری پرطرفدار تهرانی­هاست که معمولا جمعه­ها حسابی شلوغ می­شود. برای قدم گذاشتن در این مسیر کوهنوری، باید خودتان را به پارک جمشیدیه تهران برسانید و از آنجا حرکت خود را آغاز کنید. برای رفتن به پارک جمشیدیه، اگر اتومبیل شخصی نداشتید، بهتر است خود را به میدان تجریش رسانده و از آنجا با سوار شدن در تاکسی­های نیاوران، در نزدیکی پارک جمشیدیه پیاده شوید. ارتفاع قله کلکچال ۳۳۴۰ متر است، پس اگر قصد صعود به این قله را داشتید، حسابی خودتان را مجهز کنید.

مسیر کوهنوردی دربند

دربند، یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوا و خنک شمالی تهران و در ضلع شمالی میدان تجریش است که هم بخاطر وجود مسیر پیاده­روی و کوهنوردی و هم بخاطر وجود رستوران­ها و کافی­شاپ­های فراوان در ابتدای مسیر آن، بسیار پرطرفدار است. از میدان تجریش به سمت میدان سربند، تاکسی و ون وجود دارد و می­توانید خیلی راحت خود را به آنجا برسانید. برای افتادن در مسیر کوهنوردی، هم می­توانید از همان ابتدای میدان سربند، مسیر را پیش بگیرید و بالا بروید و هم می­توانید با تله­سیژ بالا بروید و از ارتفاع بالاتری مسیر خود را آغاز کنید.

رزرو هتل در تهران

اگر قصد رزرو هتل­های تهران را داشتید، باید در ابتدا وارد سایت اسنپ تریپ شوید. بعد از اینکه شهر تهران را در قسمت هتل جستجو کردید و تاریخ ورود و خروج خود از هتل را مشخص کردید، اسنپ تریپ هتل­های مختلفی مانند هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل هما تهران را به شما پیشنهاد می­دهد و شما می­توانید با مقایسه هتل­ها با همدیگر، بررسی اطلاعات مربوط به هر هتل و سنجیدن قیمت آن نسبت به بودجه شخصی خود برای سفر، رزرو خود را نهایی نموده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام دهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها