موزیک درمانی ، بهترین روش برای درمان توانبخشی

موزیک درمانی امروزه در بسیاری از جوامع سطح یک دنیا مطرح شده است و همه نیز به منظور درمان و بهبود سلامت جسمی و روحی پرداخته اند. در ایران نیز امروزه دانشمندان و پزشکان زیادی این نوع درمان را به بیماران خود معرفی می کنند تا در توانبخشی از آن بهره گیرند.

به کمک آهنگ ها، مغز بیمار شروع به استفاده از نـورون ها می کند و با این کار فعالیت های جسمی و روحی بشر را تقویت می کند، مه به این مجموعه اقدامات موزیک درمانی گفته می شود. تاریخچه پیدایش این درمان نیز به زمان ارسطو و افلاطون در یـونان باستان بر می گردد؛ در جنگ جهانی اول نیز برای درمان مصدومان استفاده می شد؛ سپس پیشرفت بیشتری به خود گرفت و سرانجام در سال ۱۹۷۱ میلادی اولین انجمن موسیقی درمانی در امریکا شکل گرفت. در ایران نیز این علم از سال ۱۳۴۹ در دانشگاه چندی شاپور اهواز به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرد. لازم به ذکر است که پیش از این نیز در زمان های ابن سینا از این صدا و علوم صدایی برای درمان بهره گرفته می شده است.

موزیک درمانی؛ اقدامی برای توانبخشی

گاهی به علت بیماری های ارتوپدی برخی نمی توانند پس از عمل ها و یا شکستگی ها به مانند گذشته راه روند و یا از دست خود بهره گیرند ولی اگر به موسیقی درمانی نیز بنگرید و از اصول آن بهره گیرید خواهید توانست به راحتی در روند بهبودی تان از آن استفاده کنید. سایت آی ریتم از زمان تاسیس تاکنون در این باره نیز اطلاعاتی را جمع آوری کرده است که برای موسیقی درمانی موزیک های زیادی را برای شما فراهم ساخته است. این موزیک ها شامل موسیقی های بی کلام و ارامبخشی می باشند و گاهی نیز برای هیجان بیشتر از موزیک های شاد ‌‌و پر انرژی نیز بهره جسته است. شما با سرچ کوچکی در اینترنت می توانید این آهنگ ها را از سایت آی ریتم نیز دریافت کنید. سایت آی ریتم را به آدرس ireetm.com دریافت کنید.

بهترین های پزشکی دنیا نیز امروزه از این علوم مهندسی شده صدا استفاده می کنند. ریتم ها ، ملودی ها ، و … این ها باعث ترشح ادرنالین و در نتیجه کنش و واکنش می شوند. هم چنین موسیقی درمانی رابطه مستقیمی با گفتار درمانی نیز دارد و این باعث می شود تا تقویت موزیک درمانی باعث تقویت گفتار درمانی و شنیدار درمانی نیز می شود.

آی ریتم و دانلود موزیک های جدید برای موسیقی درمانی

امروزه سایت های بسیاری هستند ولی بهتر است به گفته ما برای یک بار هم که شده وارد سایت آی ریتم شوید و از این لینک می توانید به صورت مستقیم وارد سایت آی ریتم شوید. این سایت موضوعات فراوانی دارد و تاثیر خیلی خوبی روی روحیه شما نیز می کذارد. می توانید تمامی موزیک های جدید ایرانی و خارجی را چه بی کلام و چه با کلام دریافت کنید. هم چنین آهنگ های فیـلم ها و سریال نیز یافت می شوند. آهنگ هایی که مخصوص موزیک درمانی هستند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها