فیلم و سریال هایی که علاقمندان به تاریخ کره باید ببینند!

سینمای کـره جنوبی در بیست سال گذشته رشد بسیار خوبی در جذب مخاطب داشته است. خلق قهرمان‌هایی همچون جـومونگ، یانگوم و دونگی باعث شد صنعت سریال‌سازی در کـره جنوبی به سرعت در جهان محبوب شود و تقریبا تمامی ملت‌ها در جغرافیای پهناور جهان را درگیر خود کند. صادرات محصولات تصویری کـره‌ای اعم از فـیلم و سریال چنان رونق گرفت که به یکی از برترین فناوری‌ها در این کشور بدل شد.

کشور ایران هم از همان سال‌های ابتدایی رونق این صنعت از مشتریان پر و پا قرص سریال‌ها و فـیلم‌های کـره‌ای بوده است. هنوز هم پخش مجدد سریال جـومونگ از تلویزیون طرفداران خاص خودش را دارد و همین باعث شده است رقبت سازندگان برای جلب نظر بازار گسترده ایران بیشتر شود.

فیلیمو به عنوان بزرگترین VOD کشور سریال‌ها و فیـلم‌های جذاب و متنوعی از محصولات کشور کـره جنوبی را در دسترس علاقمندان قرار داده است. سریال‌ها و فیـلم‌هایی که مخاطبان بسیار زیادی دارد و در ادامه به برخی از آن‌ها که موضوعات تاریخی دارد اشاره می‌کنیم.

سریال «عاشقان ماه»

داستان سریال «عاشقان ماه» حول محور شاه چهارم گوریـو شاه کوانگ جونگ و برادرانش می چرخد. ایو دختری است که در زمان یک ماه گرفتگی در تاریخ به عقب باز میگردد و شاهزادگان را مورد تاثیر قرار می دهد و ….

سریال عاشقان ماه در فیلیمو

سریال «عاشقان ماه» به کارگردانی کیم کیو تائه در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این سریال محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است. در این سریال لی جون کی، آی یو، کانگ ها-نئول , هونگ جونگ-هیون به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال «هوارانگ»

سریال «هـوارانگ» در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این سریال محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است.

جیسو بعد از فوت شاه قدرت را در پادشاهی سـیلا را بر عهده می گیرد و سعی می کند پسرش را از دست قاتلین و کسانی که در فکر قدرت هستند نجات دهد.در این بین جیسو سعی می کند تعدادی از جوانان نخبه دور هم جمع کند و گروهی به نام هـوارانگ تشکیل دهند که شاید آنها خودشان آگاه نباشد که قدرت کشور در آینده از این گروه خارج می شود…

شاید برایتان جالب باشد: تماشای آنلاین فیلم کره ای در فیلیمو

فـیلم «۱۹۸۷: هنگامی که آن روز فرا برسد»

فیـلم «۱۹۸۷: هنگامی که آن روز فرا برسد» به کارگردانی جانگ جون هوان در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این فیـلم محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است. در این فیـلم کیم یون سوک، ها جانگ وو، کیم تائه ری، پارک هی سون , لی هی جون به هنرمندی پرداخته‌اند.

در سال ۱۹۸۷، کـره جنوبی توسط یک دولت نظامی اداره می شود، یک دانشجوی کالج طی بازجویی پلیس شکنجه و کشته می شود. مقامات دولتی برای سرپوش گذاشتن به مرگ سریع عمل می کنند و بدن را می سوزانند. علی رغم تلاش مستمر برای سکوت همه کسانی که در این پرونده حضور دارند، حقیقت پخش می شود و…

فیـلم «رویای ممنوعه»

«رویای ممنوعه» فیلمی تاریخی محصول سال ۲۰۱۹ و کشور کـره جنوبی است. این فـیلم در جشنواره های مختلفی نامزد شد. این فیـلم که براساس داستان واقعیست درباره سـجونگ کبیر، بزرگترین حاکم چـوسان است. او با استفاده از قدرتش رفاه ملی و قدرت نظامی اش را بیشتر کرد، اما مشکلات زیادی سر راهش قرار داشت…

فیـلم رویای ممنوعه به کارگردانی هر جین هوو در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیـلم محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است. در این فیـلم مین سیک چویی، هان سوک کیو , پارک سانگ هون به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال «وقایع نگاری آرتدال»

سریال «وقایع نگاری آرتدال» به کارگردانی کیم وون سوک در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است. در این سریال سـونگ جونگ کی، کیم جی وون، جانگ دانگ گان، کیم اوک بین , جو سونـگ ها به هنرمندی پرداخته‌اند.

ماجرای این سریال درباره ی یک سرزمین افسانه ای به نام آرت و ساکنان شهر باستانی آرتدال ​​و مناطق اطراف آن می باشد. یون سئوم با سرنوشت نابودی آرتادل به دنیا می آید، اما مادرش او را نجات می دهد. اینک او بعد از گذراندن سختی های زیاد، سال ها بعد برای تحقق سرنوشت خود به آرتدال بازمی گردد و قصد دارد اولین پادشاه آرتدال شود و…

فیـلم «سوندال: مردی که رودخانه را فروخت»

فیلـم «سوندال: مردی که رودخانه را فروخت» به کارگردانی دائه مین پارک در سال ۲۰۱۶ توسط کشور کـره جنوبی در ژانر تاریخی مذهبی ساخته شده است. سـئونگ هو یو و جائه هیون جو در آن حضور دارند. بر اساس شخصیت محبوب کیم سئون دال از داستان کـره ای که آب رودخانه ددونگ را میفروشد.

فـیلم «سوندال: مردی که رودخانه را فروخت» به کارگردانی پارک دی مین در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این فـیلم محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است. در این فـیلم یو سـئونگ هو، چو جائه هیون، سوک هو جـون، کیم مین هیوک , کیم مین سئوک به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیـلم «شمشیرزن»

فیـلم «شمشیرزن» به کارگردانی جائه هون چول در سال ۲۰۲۰ توسط کشور کـره جنوبی در ژنر تاریخی مذهبی ساخته شده است. جانگ هیوک در این فـیلم حضور دارد. “سه شمشیرباز مختلف به دلایل خاص خود با یکدیگر ملاقات می کنند.” ته یول سی ساله شمشیربازی بعد از از دست دادن یکی از چشمهایش برای یافتن تنها دخترش بیرون می رود. مین سـئونگ هو ، بهترین شمشیرباز سلسله جوزون پس از درک ماهیت گذرا و فانی قدرت، یک زندگی ساده و معمولی را انتخاب می کند. گوروتای بهترین شمشیرباز در سلسله کویینگ آرزو دارد که حتی در سلسله جوسئـون نیز به بهترین تبدیل شود.

فیلـم شمشیرزن به کارگردانی چوی جی هون در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است. این فیـلم محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است. در این فیـلم جانگ هیوک، جونگ مان شیک، آنجلینا سرگئیونا، جانگ هیون سونـگ، جی سونـگ هاین , چوی جین هایوک به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال جانگ یونگ شیل

«جـانگ یونـگ شیـل»، سریالی تلویزیونی در ژانر تاریخی-مذهبی، بیوگرافی و درام و محصول سال ۲۰۱۶ کشور کـره جنوبی است. این سریال با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی تلویزیونی، موفق شد برنده جایزه «بهترین بازیگر مرد» شود. در این سریال که بر پایه زندگی «جانـگ یونـگ شیـل» محقق، مخترع و دانشمند سلسله چوسـان ساخته شده، بازیگرانی چون «سونـگ ایل گوک»، «کیم یونگ چول»، «کیم سانگ کیونگ» و «پارک سان یونگ» به هنرنمایی پرداخته اند. این سریال، داستان زندگی «جـانگ یونـگ شـیل»، دانشمند و مخترع معروف را در دوران سلسله چوسـان به تصویر می کشد که در سطح اجتماعی پایینی متولد می شود. پادشـاه سـجونگ متوجه توانایی های او شده و او را به قصر می آورد و به او فرصتی می دهد تا توانایی های خود را نشان دهد…

سریال جانـگ یونـگ شـیل به کارگردانی کیم یونگ جو در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این سریال محصول کشور کـره جنوبی و در ژانر تاریخی است. در این سریال سونـگ دو کوک، کیم سانگ یونگ، کیم یونگ چول، سئون یونگ پارک، گیو ری پارک، هان جـی جونگ، جونگ هان یونگ , جونگ یون سئوک به هنرمندی پرداخته‌اند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها