معرفی ۳ کتاب الهام بخش درباره دوستی

یکی از تجربه‌های خوب ما آدم‌ها معاشرت با افرادی است که ارزش زندگی را به مراتب بیشتر می‌کنند و چه بهتر که آنها را دوستان زندگی‌مان انتخاب کنیم. اما دوستی راه و رسمی دارد که در بسیاری مواقع آموختنی است و این نوشته سعی دارد با معرفی چند کـتاب خوب در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی کند.

آیین دوست یابی

وقتی به دنبال یادگیری درباره رفتارهای اجتماعی باشید، کتـاب آیین دوست یابی معمولا از اولین کـتاب‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌شود. کـتابی در زمینه تاثیرگذاری بر آدم‌ها و نحوه دوست‌ شدن با آدم‌های مختلفی که در زندگی با آنها روبرو می‌شویم.

دیل کارنگی، از آن نویسنده‌های قدیمی و البته پیشگام در حوزه خودشناسی و مهارت‌های اجتماعی محسوب می‌شود و البته که به جز این نوشته، کتـاب‌های دیگری مانند «آیین زندگی»، «لینکلن ناشناخته»، «هنر تکلم عمومی» و چندین کتـاب دیگر در حوزه مهارت اجتماعی را در کارنامه درخشان خود دارد. همچنین در زمان حیات خود، موسسه‌ای در زمینه رهبری و مهارت‌های اجتماعی تاسیس کرد که هنوز هم در کشورهای مختلف، آموزش‌های او را تدریس می‌کنند.

اما اگر کمی بیشتر از خود کـتاب می‌خواهید بدانید، پیشنهاد می‌کنیم خلاصه صوتی و یا متنی کـتاب را از دنیای اینترنت جستجو کرده و معمولا به شکل رایگان دریافت کنید. آیین دوست یابی دیل کارنگی، در ۶ بخش مختلف تنظیم شده است و در آن به موارد مهمی مانند روش‌های تاثیرگذاری، راه‌های کسب محبوبیت و راه‌های همراه کردن دیگران با خود به صورت مفصل و با متنی ساده و روان پرداخته است. در پایان نیز روابط زندگی زناشویی را مورد بررسی قرارداده و برای حل مشکلات طرفین، راه‌حل‌های مختلفی ارائه کرده است.

تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نسخه از آیین دوست یابی به فروش رفته است و نظرات بسیار خوبی را از خوانندگان دریافت کرده است. بنابراین اگر مایل با آموختن در حوزه دوست یابی هستید، پیشنهاد می‌کنیم خرید کتاب صوتی آیین دوست یابی را از اولویت‌های ابتدایی خود قرار دهید و یا با خواندن نسخه فیزیکی و یا الکترونیکی کتـاب، دنیای متفاوتی از دوستی را تجربه کنید.

رمان دوست نابغه من

اگر دوست دارید در حال و هوای یک رمان جذاب، روایت دو دختر بچه را از دوستی بخوانید، کـتاب دوست نابعه من، اثر النا فرانته را پیشنهاد می‌کنیم. روایت یک دوستی دیرینه که سرآغاز آن در دوران شیرین و عزیز بچگی کلید می‌خورد و تا میانه‌های میانسالی ادامه پیدا می‌کند. به راستی چنین دوستی‌هایی باید رازهای مهمی برای گفتن داشته باشند تا دلایل عمر درازشان را بهتر درک کنیم.

بنابراین با این مقدمه، پیشنهاد می‌کنیم اگر حس و حال خواندن داستان را دارید و در عین حال به دنبال کـتاب آموزنده‌ای در حوزه دوست یابی هستید، خرید کتاب دوست نابغه من را به شیوه الکترونیکی و یا نسخه فیزیکی در لیست کتـاب‌های خود قرار دهید.

اما برای اینکه کمی با فضای داستان بیشتر آشنا شوید، می‌خواهیم کمی از فضای داستان صحبت کنیم: داستان مربوط به کشور زیبای ایتالیاست. زمانی که دو دختر بچه در دوران مدرسه، دوستی پاک و صمیمانه‌ای را آغاز می‌کنند، اما تفاوت سطح زندگی آنها، تجربه‌های متفاوتی را برای آنها رقم می‌زند. فراز و نشیب‌های این دوستی تا دوره میانسالی این دو دختر ادامه پیدا می‌کند، اما اتفاقات غیرمنتظره‌ای روند این دوستی و نوع نگاه آنها را تغییر خواهد داد.

تانگ فو، روش برخورد با افراد دشوار

کـتاب تانگ فو روش برخورد با افراد دشوار

اگر خود را از آن دسته افراد بدقلق و دشوار برای ارتباط می‌دانید و یا چنین افرادی در اطرافتان هستند، خواندن کـتاب روش برخورد با افراد دشوار را توصیه می‌کنیم. اگر فکر می‌کنید که ممکن است گذرتان به چنین افرادی برنخورد، باید بگوییم باید کمی درباره طرز فکرتان تغییر ایجاد کنید. این افراد را ممکن است در دوران مدرسه، محل کار و یا به طور اتفاقی در کوچه و خیابان مشاهده کنید و جدای از آن، مجبور به هم صحبتی باشید.

بنابراین در این کتـاب، روش‌هایی را خواهید آموخت که مانند هنر رزمی، راه‌های ارتباطی با این افراد را بررسی می‌کند. اعتماد به نفس نقطه کلیدی در این نوع ارتباط است و روش‌های لازم برای بالا بردن آن را در این کـتاب خواهید خواند. همچنین روش‌های گوش دادن فعال، همراه کردن این نوع افراد با خود، انتخاب راه مبارزه کلامی (البته نرم) را یاد خواهید گرفت.

اگر به صورت جزئی‌تر بخواهیم بگوییم، سم هورن، نویسنده کـتاب تانگ فو (روش برخورد با افراد دشوار) را در پنج بخش بسیار مفید و کاربردی تنظیم کرده است و راه‌های تبدیل خشم و عصبانیت به همدلی و مهارت‌های گفتگو را به خوبی توضیح داده است. پیشنهاد می‌کنیم در حین خواندن کـتاب، موقعیت‌های مختلفی که در کـتاب وجود دارد را در ذهن تصور کنید و آموزش‌‌های ارائه شده را به خوبی مرور کنید تا نحوه برخورد با چنین افرادی را به خوبی یاد بگیرد.

برای تهیه کتـاب تانگ فو نیز می‌توانید به روش‌های مختلفی از جمله خرید فیزیکی کـتاب تا خرید نسخه الکترونیکی آن اقدام کنید.

سخن پایانی

مهارت ارتباط اجتماعی از آن موضوعات مهم در زندگی ما انسان‌ها، به عنوان موجودات اجتماعی محسوب می‌شود، حتی اگر خود را فردی درونگرا بدانیم. ما در همه مراحل زندگی باید بتوانیم ارتباط سازنده‌ای با اطرافیان برقرار کنیم و در این راه یادگیری مهارت‌های اجتماعی در موقعیت‌های مختلف، بسیار کمک کننده خواهد بود و بی‌شک، کـتاب‌ها یکی از منابع دست اول برای آموختن در این حوزه وسیع هستند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها