تاریخ استفاده از آتش و اتشدان

تاریخچه آتش و آتشدان

آتش و آتشدان در واقع مهم ترین کشف بشر می‌باشد ، بسیاری از صنایع بدون آتش وجود نداشتند . آتش تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسان ها دارد . وجود آتش تاثیرات زیادی در قسمت های مختلف زندگی انسان داشته است . از صنعت و تکنولوژی گرفته تا پخت و پز و تفریح ، همگی  تحت تاثیر وجود آتش می باشند .
انسانها به صورت ذاتی و غریزی علاقه زیادی به آتش دارند ، و از بودن در کنار آتش لذت می برند . همچنین آتش اصلی ترین وسیله برای پخت و پز و تهیه غذا می باشد .
تهیه غذا بدون استفاده از آتش در بسیاری از موارد غیر ممکن می باشد .

آتشدان ویلاسازه
همچنین آتش به عنوان وسیله ای برای تولید گرما مورد استفاده قرار می گیرد . آتش می تواند گرما بخش منازل ما در فصل سرما باشد .

روشن کردن آتش در فضای باز

به هنگام مسافرت و رفتن به طبیعت ، یکی از تفریحات ما روشن کردن آتش می باشد . این افراد از هر فرصتی برای روشن کردن آتش استفاده می کنند .
روشن کردن آتش در فضای باز تهیه غذا یا تولید گرما باشد . همچنین نشستن در کنار آتش و خیره شدن به شعله های آن ، می تواند بسیار لذت بخش باشد .
زمانی که هوا تاریک می‌شود بدون توجه به گرم بودن یا سرد بودن هوا ، همیشه علاقه داریم تا آتش روشن کنیم . شاید هوا بسیار گرم باشد ولی از لذت آتش نمی توان گذشت .
معمولاً زمانی که به پیک نیک می رویم و یا در فضای باز حضور داریم ، تمایل داریم که آتش از ابتدا تا انتها روشن‌باشد . هنگامی که برای تفریح به طبیعت میرویم ، اکثر اوقات اولین کاری که میکنیم روشن کردن آتش می باشد .

میز آتشدان

استفاده از یک وسیله برای کنترل آتش

آتش در کنار لذت زیادی که دارد می تواند بسیار خطرناک باشد . آتش می تواند با سرعت زیادی منتشر شده ، و مشکلات زیادی به وجود آورد ‌.
زمانی که شما آتش روشن می کنید باید بتوانید آن را به خوبی کنترل کنید ، و از انتشار آن جلوگیری کنید . خطر آتش سوزی یکی از مخرب ترین بلاها می باشد ، که می تواند هر چیزی را به نابودی بکشاند .
برای اینکه بتوانیم آتش را کنترل کرده ، و از انتشار آن جلوگیری کنیم . باید آتش را درون مکان به‌خصوصی روشن کنیم . شما می توانید با استفاده از چند تکه سنگ ، برای ایجاد یک فضا برای آتش استفاده کنید . در واقع شما با چیدن سنگ ها در کنار یکدیگر ، یک فضای قابل کنترل به وجود می آورید .

به وجود آمدن آتشدان و میز آتشدان

آتشدان یک وسیله بسیار کاربردی برای کنترل و مهار آتش می باشد . تاریخچه دقیقی از پیدایش آتشدان وجود ندارد . اما می‌توان تاریخ آن را نزدیک به تاریخ پیدایش آتش دانست . انسان ها برای اینکه بتوانند آتش را مهار کنند ، و از آن برای پخت غذا و همچنین گرمایش استفاده کنند . محیط هایی را درست کردند که آتش را در داخل آن روشن کنند . به این صورت می توانستند آتش را محدود کرده ، و از انتشار آن جلوگیری کنند .
اولین آتشدان ها به این صورت به وجود آمدند . انسان ها با استفاده از وسایل ابتدایی مانند سنگ و کلوخ ، اقدام به ساخت آتشدان کردند . اما به مرور زمان از محصولات دیگری مانند فلز ، برای ساخت انواع آتشدان استفاده شد .
در ابتدا آتشدان در داخل منازل مورد استفاده قرار می گرفت . اما به مرور زمان و به وجود آمدن وسایل گرمایشی ، از آتشدان در فضای باز استفاده شد .
آتشدان می توانست دود زیادی ایجاد کند ، که در داخل منزل مشکلاتی به وجود می آورد . اما زمانی که بخاری های مختلف برای استفاده در داخل منزل ابداع شد ، دیگر از آتشدان در داخل منزل استفاده نمی‌شد .
به همین منظور از افراد از این وسیله برای روشن کردن آتش ، در فضای باز استفاده کردند .

انواع آتشدان و میزآتشدان

به مرور زمان طراحی و تولید آتشدان رشد زیادی پیدا کرد . از مواد مختلفی برای ساخت آتشدان استفاده شد . شما می توانید از وسایل ابتدایی و ساده برای ساخت یک آتش نشان استفاده کنید.
می توانید با استفاده از چند تکه آجر و سنگ ، یک آتشدان در فضای باز برای خود بسازید .
البته امروزه آتشدان های فلزی بسیار رایج و محبوب می باشند .
آتشدان های سنگی و آجری و همچنین سیمانی ، به دلیل وزن بالایی که دارند به صورت ثابت می باشند . شما نمی توانید مکان آتشدان را تغییر دهید .
اما آتشدان فلزی را به راحتی می توانید به مکان دیگری منتقل کنید . قابلیت جابجایی آتشدان های فلزی باعث محبوبیت این محصولات شده است .

کاربرد آتشدان

عمده ترین کاربرد یک آتشدان برای تولید گرما می باشد . شما در هوای سرد از آتشدان برای گرمایش فضای باز استفاده میکنید . اما یک آتشدان علاوه بر این می تواند کاربردهای دیگری داشته باشد .
شما می‌توانید از یک آتش نشان به عنوان کباب پز استفاده کنید . آتشدان می تواند بهترین وسیله برای تهیه غذا و آماده کردن کباب باشد .
همچنین شما می توانید از آتشدان برای تهیه چای ، و جوشاندن کتری استفاده کنید . یک لیوان چای ذغالی در فضای باز لذت فراوانی خواهد داشت .
یکی دیگر از کاربردهای آتشدان ایجاد روشنایی می باشد . در هوای تاریک شعله های آتش می تواند نور زیادی ایجاد کند .
همچنین برخی از آتشدان ها می توانند به عنوان یک میز مورد استفاده قرار گیرند .
لبه های کناری آتشدان به گونه ای طراحی می شوند ، که شما بتوانید به عنوان میز از آن استفاده کنید .
همچنین زمانی که از آتشدان خاموش میباشد ، می توانید با قرار دادن یک صفحه مخصوص آتشدان را تبدیل به یک میز کنید .

منبع:https://villasaze.ir

عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مهدی

نشستن کنار اتیش واقعا لذت بخشه من یه آتشدان تو ویلام دارم واقعا لذت داره

mehdi
امتیاز :
     

همانطور که انواع شومینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی توسط دیزاینرها استفاده می شود برای طراحی محوطه فضای باز هم می توان از آتشدان بهره برد. زیبایی و کارایی آتشدان های مدرن چیزی کمتر از شومینه ها ندارد و قابل حمل بودن آنها نیز باعث جابجایی راحت تر برای استفاده در هر مکان دلخواه می شود. همین ویژگی کافیست که آتشدان های قابل حمل به وسیله ای محبوبتر از شومینه ها تبدیل شوند.

محمد علی
امتیاز :
     

من چند ماه پیش یه اتشدان از فروشگاه سوبیا تهیه کردم واقعا بی نظیره لازمه بدونید که اتشدان خواص درمانی هم داره و برای کسانی که پا درد یا ارتروز دارن گرمای مستقیم اتیش خیلی مفیده . ولی لذتی هم داره وصف ناپذیر یه پای اتیشی کنار سیب زمینی کبابی واقعا بی نظیره البه ما به عنوان باربیکیو هم از این محصول استفاده میکنیم