شما کدامیک از این شرایط مهاجرت به استرالیا را دارید؟

استرالیا همیشه برای افرادی که مایل به مهاجرت به کشور دیگری هستند ، یک انتخاب جذاب تلقی شده است. این کشور دارای عوامل مطلوبی مانند اقتصاد پر رونق ، سهولت در کسب و کار و شاخص های رفاه اجتماعی است که به معنی فرصت های شغلی بیشتر و شانس زندگی بهتر برای شهروندان خود بوده است.استرالیا نوید کیفیت زندگی بهتر و جامعه ای چند فرهنگی را می دهد که در آن صلح و هماهنگی وجود دارد. مهم ترین گام برای ورود به این کشور بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا و اقامت در آنجا و ارزیابی آمادگی شخصی برای شروع این پروسه است. برای این موضوع نمی توان بی گدار به آب زد. باید اطلاعات دقیقی از نحوه اخذ اقامت این کشور و بررسی میزان آمادگی خود به دست آورید. شرایط مهاجرت به استرالیا طیف وسیعی از سناریوها را شامل می شود که در این یادداشت به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

شرایط رفتن به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

یکی از سریع ترین روش های ورود به استرالیا و اخذ اقامت این کشور از مسیر سرمایه گذاری می گذرد. ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا بر حسب نوع اقامت به دو دسته اقامت دائم و موقت تقسم می شوند. مهم ترین ویزاهای این بخش مطابق با آخرین آپدیت اداره مهاجرت استرالیا ویزای ۱۸۸، ویزای ۸۸۸، ویزای ۱۳۲، ویزای ۴۰۵ است. ویزای ۱۸۸ یک نوع ویزای موقت سرمایه گذاری است که قابلیت تبدیل شدن به ویزای اقامت دائم در بخش سرمایه گذاری را داراست. سایر ویزاهای این دسته جزء ویزاهای دائم قرار می گیرند. در سیستم امتیاز دهی این نوع اقامت فاکتورهای سن و تحصیلات و میزان تسلط به زبان انگلیسی مهم ترین فاکتورها به حساب می آیند. در کنار این شاخص ها، گردش مالی کسب و کار و جذب اسپانسر نیز جزء آیتم های مهم بعدی تلقی می شود.

ورود به استرالیا از طریق ویزای نیروی کار متخصص

با توجه به اینکه ویزای سرمایه گذاری مربوط به افرادی است که توان مالی و پذیرش ریسک بالایی دارند شاید برای عده ای جذابیت بالایی نداشته باشد. برخی از افراد با تکیه بر توانمندی های خود به دنبال ورود به کشور استرالیا و اخذ اقامت این کشور هستند. به دلیل نیاز همیشگی استرالیا به نیروی کار متخصص و بهبود پیوسته فضای کسب و کار در این کشور، بسیاری از نیروهای کار متخصص در ایران این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. سالانه کشور استرالیا یک لیست شامل مشاغل و تخصص های موردنیاز خود ارائه می دهد. شما نیز براساس آن و درصورت دارا بودن همان تخصص ها می توانید برای دریافت ویزای استرالیا اقدام کنید. سابکلاس ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ مهم ترین دسته های ویزای برای افراد متخصص و ماهر است. ویزای ۴۷۶ و  ۴۹۱ نیز دو دسته دیگر از ویزای کاری کشور استرالیاست. ویزای ۱۸۹ استرالیا یک ویزای کار می باشد که براساس تخصص و توانایی فرد به او اعطا می شود و از این رو یک ویزای مستقل و بدون نیاز به اسپانسر شیپ ایالتی است. فاکتورهای سن، تحصیلات، نمره زبان، سابقه کار خارج از استرالیا، سابقه کار داخل استرالیا از مهم ترین عواملی است که می تواند در هر یک از دسته های این ویزا برای شما امتیاز خلق کند.

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

سطح کیفی دانشگاه های استرالیا در حد بسیار بالایی است. سالانه تعداد قابل توجهی از دانشجویان در سطح بین المللی برای ورود به دانشگاه های استرالیا با یکدیگر رقابت می کنند. برای ورود به دانشگاه های استرالیا باید رزومه قوی داشته باشید. برای مقاطع دکتری نیاز به ارائه تحقیقات و پژوهش های بین المللی این امر میسر می شود. برای تحصیلات تکمیلی در استرالیا سختگیری بیشتری نسبت به دانشگاه های اروپایی صورت می گیرد. لذا اگر قصد ورود به استرالیا از طریق تحصیلی را دارید حتما با مشاوران ما شرایط خود را در میان بگذارید. نمره بالا در زمینه زبان انگلیسی تاثیر به سزایی در نتیجه پذیرش شما و دریافت فاند دارد. مدت اعتبار ویزای تحصیلی کاملا مرتبط با طول دوره تحصیل است. به طور میانگین برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز به حداقل ۶۰۰ دلار است. از سویی دیگر اگر روند ارائه مدارک به درستی طی شود به طور میانگین بین یک تا سه ماه زمان نیاز است تا نتیجه پذیرش را دریافت کنید.

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای والدین

ممکن است که فرزندان شما ساکن کشور استرالیا باشند و شما به دنبالی راهی برای زندگی در کنار آنها باشید. اداره مهاجرت استرالیا برای افراد با این شرایط تمهیداتی اندیشیده است. سابکلاس های ویزای این بخش شامل  ویزای ۸۶۴، ویزای ۸۰۴، ویزای ۸۸۴، ویزای ۱۷۳، ویزای ۱۴۳ است. تفاوت در این سابکلاس های ویزای اقامت والدین به مدت زمان پاسخگویی اداره مهاجرت وابسته است. معمولا خانواده ترجیح می دهند که از سابکلاس ۸۶۴ پروسه اخذ ویزای استرالیا را انجام دهند.  البته باید هزینه های این نوع از ویزا را بررسی کرد. برخی از این سابکلاس ها مدت زمان محدودی را برای اقامت در استرالیا در اختیار والدین قرار می دهد که باید به این فاکتور نیز دقت شود.

شرایط اقامت در استرالیا از طریق ویزای پیوست همسر

اگر همسر فرد متقاضی مقیم استرالیا، شهروند و یا اقامت دائم این کشور را در اختیار داشته باشد، فرد می تواند مسیر مهاجرت از طریق ویزای ازدواج را مورد بررسی قرار دهد. ازدواج شرایطی دارد مانند اینکه شما باید اثبات کنید که در ۱۲ ماه پیش از تشکیل پرونده، زندگی مشترک داشته‌اید. ویزای این قسمت در سابکلاس های ویزای ۸۰۱، ویزای ۸۲۰، ویزای ۱۰۰، ویزای ۳۰۹ قرار گرفته است. یکی از ویژگی های اصلی این نوع مهاجرت استفاده از خدمات رایگان پزشکی استرالیا مدیکر است. بعد از گذشت یک بازه زمانی بر اساس شرایط اخذ ویزا فرد حتی می تواند به تحصیل و کار در این کشور بپردازد. موفقیت در پروسه این ویزا به شدت وابسته به شرایط همسر و فردی است که برای اخذ این ویزا درخواست می دهد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها