معرفی بهترین سمساری در شمال تهران

گذشت زمان و افزایش روز به روز قیمت کالاها باعث شده تا مردم توان خرید لوازم و وسایل مورد نیاز خود را  نداشته و یا اینکه این توان کاهش یافته است.

به این منظور خرید و یا حتی فروش لوازم دست دوم میتواند پیشنهادی خوب و جایگزینی مناسب برای این مشکل باشد.
حال برای خرید و فروش لوازم دست دوم نوعی واسطه گری وجود دارد.این واسطه گری همان سمساری است که وظیفه اش خرید و فروش این دست از اجناس میباشد.

تامین وسایل منزل از سمساری

در واقع همانطورکه نزد املاک می روید تا خانه ای را بخرید، می توانید نزد سمساری وسایل خانه را تهیه کنید.
تفاوت اصلی سمساری با مغازه های فروش لوازم خانگی در این است که شما برای خرید لوازم خانگی نو و بدون کارکرد به مغازه های فروش لوازم خانگی مراجعه میکنید درحالی که در سمساری ها لوازم خانگی نو و یا بدون کارکرد وجود نداردبلکه لوازم دست دوم یا با کارکرد کم میباشند.افرادی که می خواهند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند و نمی توانند وسایلشان را با خود ببرند یا افرادی که از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند و عادت کرده اند هر ساله بخشی از وسایل خانه را تعویض کنند، آن ها را با قیمت پایین به سمساری می فروشند و پولش را نقدا و بدون دردسر دریافت می کنند.
سمساری نیز با برسی کالا از لحاظ کیفیت و جنس و کارکرد، آن را قیمت گذاری کرده و مقداری گران تر از قیمت گذاشته شده، کالا را به فروش میرساند.
تفکر اشتباهی که در مورد سمساری در شمال تهران  وجود دارد این است که تمامی لوازم موجود در آن کهنه و ازکارافتاده اند و یا بسیاری از افراد خرید وسایل دست دوم را کاری دور از شان و شخصیت خود می دانند. اما باید این را بدانید با این که وسایل سمساری دست دوم هستند، اما لزوما همه آنها کهنه و به درد نخور و یا فاقد استفاده نیستند. همچنین لزومی ندارد افرادی که برای کار یا تحصیل مجبور به زندگی در شهر دیگری هستند در این وضعیت اقتصادی وسایل نو و گران تهیه کنند. بنابراین وجود سمساری ها برای بسیاری از افراد جامعه الزامی است تا بتوانند راحت تر زندگی کنند.

مزیت های خرید از سمساری

خرید لوازم دست دوم با مزایایی نیز همراه است.مثل قیمت مناسب،تنوع داشتن،کمک به کاهش قیمت کالاهای نو و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور.

اما درکنار مزایایی که خرید کالای دست دوم دارد میتوان به معایبی نیز اشاره نمود. معایبی چون استهلاک بالا، خراب شدن زودهنگام،ظاهر کهنه و کاهش تولید کارخانجات داخلی.

معرفی و پیشینه بهترین سمساری در تهران

پیش از هر موردی  از هر چیز در مورد سابقه، سابقه و شروع به کار این فروشگاه و صاحبان آن اطلاعاتی را با هم مرور می کنیم. صاحب فروشکاه سمسارچی که اکنون آقای مجید جعفری هستند. به نقل از آقای جعفری شغل سمسارچی، شغلی است که از پدر برای ایشان باقی مانده است.

پدر آقای جعفری پیشه سمسارچی را از سال ۱۳۴۲ با کار کردن در مغازه یکی از آشنایان در تهران آغاز کردند و بعد از گذشت ۵ سال توانستند مغازه ای را برای آغاز شغل سمساری و ضایعاتی در خیابان تهران نو خریداری کنند. این نقطه شروع افتتاح فروشگاه سمسارچی بود که پس از گذشت این سال ها هنوز هم نام و آوازه خود را در میان مشتریان به قوت قبل حفظ کرده است.

آقای جعفری از همان کودکی در کنار درس برخی از ایام هفته را در کنار پدر به شغل سمساری مشغول شد. با گذشت زمان کم کم علاقه بسیاری در ایشان نسبت به این شغل ایجاد شد که حاصل مراوده با انسان های مختلفی بود که برای خرید و فروش اجناس و لوازم خودشان به مغازه پدر می آمدند. از طرفی وجود اجناس قدیمی و آنتیک مغازه پدر که بسیار هم کمیاب بود، باعث جذابیت بیش تر این شغل برای آقای جعفری در همان ایام کودکی شد.

علاقه ای که نسبت به شغل سمساری در زعفرانیه در آقای جعفری در دوران کودکی ایجاد شده بود، با گذشت زمان نه تنها کمرنگ نشد بلکه این علاقه تا حدی بود که ایشان بعد از اتمام تحصیل و سربازی، تصمیم گرفتند این شغل را به عنوان یک حرفه تمام وقت ادامه دهند.

در ابتدای راه آقای جعفری جوان با پس انداز خود و کمک مالی پدر، موفق به خرید یک مغازه همراه با مجوز اتحادیه صنف سمساری و امانت فروشی شدند. آقای جعفری به دلیل علاقه وافری که به شغل سمساری داشتند در همان ابتدا تصمیم گرفتند برای معرفی و تبلیغ حرفه خود به دیگران از روش های تبلیغاتی رایج در آن زمان استفاده کنند.

در اوایل کار آگهی خرید لوازم منزل برای فروشگاه سمسارچی در روزنامه کیهان منتشر شد که با استقبال زیادی از سمت همشهریان تهرانی مواجه شد. در ادامه راه و با افتتاح دفتر روزنامه همشهری در تهران باز هم آگهی های جدیدی در این روزنامه منتشر شد که مشتری های جدید و بیش تری را برای فروشگاه سمسارچی به ارمغان آورد.

مشتری های جدید و بیش تر باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه بیش تر در آقای جعفری شد، بسیاری از مشتری های آقای جعفری بعد از گذشت سال ها هنوز هم برای خرید یا فروش لوازم خود به ایشان مراجعه می کنند و این یعنی ایشان در سال های زیادی که در این حرفه فعالیت داشته است، توانسته اعتماد مردم را جلب کند و با تعیین قیمت های مناسب برای خرید و فروش وسایل آنها، جواب اعتماد چند ساله آنها را به بهترین وجه بدهد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها