برنامه های مهاجرت استانی کانادا

برنامه مهاجرتی جذب سریع سرمایه های انسانی متخصص یا اکسپرس انتری برای گسیل مهاجرین توانمند و متخصص در چهار دسته بندی مختلف ایجاد شده است.

در این صفحه قصد داریم به دسته چهارم یعنی برنامه های مهاجرت استانی کانادا یا به اختصار PNP   بپردازیم و شرایط و مراحل درخواست مهاجرت از این طریق را بررسی کنیم.

برنامه های استانی کانادا چیست

برنامه های مهاجرت استانی امکانات مهاجرتی ای هستند که سازمان مهاجرت کانادا به دولت های محلی داده است تا بتوانند نیازهای نیروهای انسانی خود را از نیروهای خارجی تامین کنند. در این سیستم، ادارات مهاجرت ایالت ها، بجز ایالت کبک Quebec و منطقه ی نوناووت Nunavut که ادارات مهاجرتی مستقلی دارند، می توانند افرادی را که به وجود آنها در آن استان نیاز است را به سازمان مهاجرت کانادا معرفی کنند و به واسطه ی معرفی نامه ی آنها، سازمان مهاجرت کانادا برای آنها اقامت دائم صادر خواهد کرد. این انتخاب نیرو و معرفی مهاجران توسط استان ها از طرق مختلفی انجام می شود که در این صفحه، به انتخاب نیروهای انسانی کاری در سیستم اکسپرس انتری خواهیم پرداخت.

به طور کل در سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری، متقاضیان ابتدا شرایط خود را اعلام کرده و امتیاز مهاجرتی طبق شرایط خود دریافت می کنند. افرادی که امتیاز دریافتی شان بالاتر از حد مشخصی باشد، در لیست انتظار برای انتخاب شدن (Selection Pool) قرار خواهند گرفت. حال، این کارفرمایان، دولت فدرال و ادارات مهاجرت استانی هستند که از این لیست نیروهای مورد نیاز خود را انتخاب می کنند. برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص شغلی در استان های کانادا نیز این استان های کانادا هستند که یا با هماهنگی قبلی و توسط درخواست کارفرمایان محلی و یا طبق برآورد های نیاز نیرو کاری، کاندیدا های مهاجرتی را از این لیست انتظار انتخاب می کنند و برای آنها دعوت نامه ی مهاجرت ارسال می کنند.

نکته ای که حائز اهمیت است، این است که ویزا هایی که به واسطه ی برنامه های مهاجرتی استان صادر می شوند مشروط بر اسکان و کار در استان و محل تعیین شده است و متقاضی موظف خواهد بود که با ویزای اقامت دائم خود، حداقل ۷۵% از زمان خود را در محدوده ی مشخص شده کاری خود سپری کند. اما این امکان برای دارندگان ویزا های اقامت دائم مشروط وجود دارد که بعد از حداقل ۵ سال اقامت و کار در محل مشخص شده، درخواست شهروندی خود را به سازمان مهاجرت کانادا بدهند و پس از دریافت پاسپورت کانادایی، تمامی محدودیت های اسکان و کاری را رفع کنند.

برنامه های استانی کانادا چگونه کار می کنند

راه هایی که برای ثبت نام در برنامه های استانی کانادا پیش روی شما است بسته به استان مورد نظر شما متفاوت است. ابتدا شما باید به سایت ادارات مهاجرتی هر استان مراجعه کنید و از قواعد و قوانین، سیستم های نمره دهی منحصر به فرد، نیاز های اعلام شده، روال های ثبت نام و مدارک مورد نیاز اطلاع دقیق پیدا کنید.

برای ثبت نام در سیستم اکسپرس انتری دسته ی مهاجرت استانی، ابتدا شما باید اطمینان حاصل کنید که آیا استان مورد نظر به شما احتیاج دارد و آیا به شما دعوت نامه ارسال خواهد کرد یا خیر. برای این شما باید ارتباط خود را در مرحله ی اول با ادارات مهاجرت استان مورد نظر برقرار کنید و سپس در سامانه ی اکسپرس انتری ثبت نام کنید.

ثبت نام در سیستم اکسپرس انتری برای دسته متقاضیان برنامه های مهاجرتی

دو راه برای ثبت نام برای برنامه های استانی در سیستم اکسپرس انتری وجود دارد شما می توانید هر یک از این راه ها را طی کنید.

۱.    با اداره مهاجرت استانی مقصد مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید

در این روش شما ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که استان مورد نظرتان برای جذب شما تمایل دارد یا خیر و پس از مثبت بودن پاسخ این سوال، حساب اکسپرس انتری خود را بسازید. درصورتی که از طرف یکی از کارفرمایان استان مورد نظر خود، درخواست کاری‌ای دارید، پس از همکاری با کارفرما و اداره مهاجرت استان مورد نظر، احتمال تایید شدن درخواست خود را جویا شوید. درصورتی که استان مورد نظر انتخاب شما در سیستم اکسپرس انتری را اعلام کرد، سپس باید حساب کاربری خود در سامانه اکسپرس انتری را ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب باید منتظر تایید نهایی در سامانه اکسپرس انتری بمانید. و در صورت موافقت، پاسخ خود را از طریق همین سامانه اعلام کنید.

۲.    در سامانه اکسپرس انتری، علاقه خود برای انتخاب در یک استان به خصوص را مشخص کنید.

شما می توانید ابتدا پروفایل اکسپرس انتری خود را ایجاد کنید و مسیر برنامه های استانی را انتخاب نمایید. در قسمتی از سامانه شما باید استانی را که مد نظرتان است را مشخص کنید.

سپس باید مرتباً پروفایل اکسپرس انتری خود را چک کنید و منتظر بمانید تا استان مورد نظرتان به شما اعلام تمایل کند. در صورتی که اعلام تمایل استان مورد نظرتان به صورت Notification  در سامانه اکسپرس انتری را مشاهده کردید باید بلافاصله با اداره ی مهاجرت استان تماس حاصل کنید. پس استان مورد نظر از شما خواهد خواست که در سامانه ی اکسپرس انتری برنامه ی استانی منحصر به استان ثبت نام کنید تا استان مجدداً شرایط شما را بررسی کند. در صورتی که شرایط شما توسط اداره مهاجرت استان مورد تایید قرار گرفت، شما در سیستم اکسپرس انتری سایت سازمان مهاجرت کانادا انتخاب خواهید شد.

اعلام نیازی که استان مورد نظر برای شما فرستاده است تنها به صورت امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود و نهایتاً سازمان مهاجرت کانادا است که با بررسی شرایط شما و اعطای نمره مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری از ۶۰۰ نمره، به صورت رقابتی از بین متقاضیان انتخاب می کند. اما در نظر داشته باشید وجود معرفی نامه از اداره مهاجرتی استان مورد نظر شانس انتخاب شدن شما را بسیار افزایش خواهد داد.

پس از آنکه از لیست انتظار انتخاب شدید، دعوت نامه ثبت نام برای دریافت ویزای اقامت دائم برای شما ارسال می شود. شما پس از دریافت این دعوت نامه ۶۰ روز فرصت خواهید داشت که مدارک خود را برای ثبت درخواست ویزای اقامت دائم اکسپرس انتری ارسال کنید. این مدارک حاوی ارسال فیش های پرداخت هزینه های بررسی و صدور ویزا است که چیزی در حدود ۱۵۰۰ دلار کانادا برای یک نفر خواهد بود.

درباره قیمت دلار کانادا در تورنتو بخوانید.

ثبت نام مستقیم در سایت اداره مهاجرتی استان مورد نظر برای مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری

دقت کنید که ادارات مهاجرتی استان های کانادا سیستم امتیاز دهی متفاوتی نسبت به سازمان مهاجرت فدرال کانادا دارند و برای اینکه بخواهید ثبت نام مستقیم انجام دهید باید از سیستم نمره دهی و ارزیابی استان آگاه شوید. برای این کار باید به وب سایت اداره مهاجرت استان مورد نظر مراجعه کنید و قوانین امتیاز دهی آنها را مطالعه و بررسی کنید.

برای ثبت نام مستقیم از مسیر اکسپرس انتری برنامه های استانی مراحل زیر را باید طی کنید.

  • در برنامه های مهاجرت استانی PNP ایالت مورد نظر ثبت نام کنید
  • تمامی پیش نیازهای ارزیابی و بررسی استان مورد نظر برای برنامه ی اکسپرس انتری را تامین نمایید
  • در سیستم امتیازدهی استان امتیاز قابل قبول را دریافت نمایید
  • اگر شما توسط اداره ی مهاجرتی استان مورد نظرتان انتخاب شوید، معرفی نامه ی PNP دریافت خواهید کرد
  • با در دست داشتن معرفی نامه ی PNP برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا به صورت حضوری اقدام نمایید

این موضوع را در نظر داشته باشید که این مسیر از مسیر اکسپرس انتری فدرال زمان بیشتری خواهد گرفت و روند مهاجرتی زمان‌برتری خواهد داشت.

 پس از آنکه معرفی نامه انتخاب استانی خود را دریافت کردید باید چه کار کنید

زمانی که معرفی نامه ی PNP خود را از استان مورد نظر خود دریافت کردید می توانید برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا ثبت نام کنید. این معرفی نامه به این معنی است که یکی از استان های کانادا از سازمان مهاجرتی فدرال کانادا درخواست مساعدت برای اعطای ویزای اقامت دائم برای شما را می کند چرا که این استان به وجود و تخصص شما نیاز دارد. اما تصمیم گیری نهایی با سازمان مهاجرت کانادا است و دریافت دعوت نامه به معنی دریافت ویزا نیست. برای این منظور باید پیش نیازهای سازمان مهاجرت کانادا برای دریافت ویزای اقامت دائم برنامه های استان را تامین کنید.

پیش نیازهای صدور ویزای برنامه های استانی کانادا

برای ثبت نام در برنامه های مهاجرت استانی کانادا PNP باید مدارک و موارد زیر را تامین نمایید:

  • یک نسخه کپی از مدارک مسافرت های خارجی قبلی و کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • مدرک Certificat de Sélection du Québec (CSQ) اگر برای استان کبک اقدام می نمایید
  • معرفی نامه ی PNP مبنی بر انتخاب شدن از طرف استان مقصد
  • مدرک آزمون زبان انگلیس یا فرانسوی
  • گواهی تولد و شناسنامه
  • سند ازدواج یا طلاق در صورتی که وجود داشته باشد
  • سند فوت همسر پیشین در صورتی که وجود داشته باشد
  • مدارک موجود برای فرزندان از قبیل گواهی تولد، شناسنامه، گواهی حضانت و گواهی های سرپرستی در صورتی که وجود داشته باشند
  • مدارک مربوط به محل اسکان سال های اخیر متقاضی از قبیل سند یا اجاره نامه
  • گواهی عدم سوء پیشنیه از پلیس کشور محل اقامت که بیش از ۶ ماه از زمان صدور آن نگذشته باشد
  • عکس با شرایط مورد تایید سازمان مهاجرت کانادا.
  • رسید های پرداخت هزینه های بررسی پرونده و صدور ویزا.

فرم های مورد نیاز برای درخواست ویزای برنامه های استانی

  • فرم عمومی بررسی صدور ویزا های کانادا  (IMM 0008)
  • فرم Schedule A اظهار پیشینه  (IMM 5669)
  • فرم اطلاعات تکمیلی خانوادگی  (IMM 5406)
  • فرم Schedule 4: مهاجرت اقتصادی: برنامه های استانی (IMM 0008 SCHEDULE 4)
  • در صورت تناسب با شرایط: فرم Schedule 4A : مهاجرت اقتصادی: برنامه های استانی: متقاضیان سرمایه گذاری (IMM 0008 SCHEDULE 4A)
  • فرم تکمیلی برای اطلاعات سفر های پیشین (IMM 5562)
  • فرم طلاق برای مهاجرت فردی (IMM 5604)
  • فرم افراد وابسته یا ضمیمه (IMM 0008DEP)
  • فرم اعلام زندگی مشترک (IMM 5409)
  • فرم وکالت نامه به نماینده متقاضی (IMM 5476)
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها