یک نوجوان تبر عصر برنز کشف کرد

 

یک نوجوان انگلیسی موفق شد با کمک یک دستگاه فلزیاب مجموعه‌ای از آثار تاریخی، از جمله یک تبر عصر برنز را کشف کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک‌تایمز، «میلی هاردویک» نوجوان ۱۳ ساله انگلیسی موفق شد با استفاده از یک دستگاه فلزیاب یک تبر ۳۰۰۰ ساله را در شرق انگلستان کشف کند.

این نوجوان انگلیسی می‌گوید یک روز به همراه خانواده‌اش ساعت‌ها با دستگاه فلزیاب در یک محوطه به جست‌وجو پرداخته اما هیچ کدام موفق به کشف اثری نشدند. اما چند ساعت بعد وقتی این نوجوان بار دیگر جست‌وجو را در نقطه‌ای دیگر از سر می‌گیرد متوجه وجود مجموعه‌ای از آثار در زیر زمین می‌شود.

او با کمک پدرش نقطه مورد نظر را حفاری و شیئی را خارج کرد که شبیه بخشی از یک تبر بود.

با ادامه حفاری در این نقطه آن‌ها به مجموعه‌ای از آثار تاریخی از جمله چند تبر و تیغه شمشیر که از برنز ساخته شده‌اند دست یافتند. اکتشاف «میلی» ماه گذشته توسط «ریسرچر» مجله مختص اکتشافات به کمک فلزیاب گزارش شد.

به گفته کارشناسان، این مجموعه آثار که شمارشان به ۲۰۰ عدد می‌رسد به عصر برنز تعلق دارند. «میلی» و اعضای خانواده‌اش ۶۵ اثر کشف کردند اما با ادامه کاوش باستان‌شناسان در همان نقطه مجموعه‌ای دیگر از آثار تاریخی مشابه کشف شد.

عصر برنز در بریتانیا در فاصله بین ۲۳۰۰ پیش از میلاد تا ۸۰۰ پیش از میلاد را در برمی‌گیرد. برای درک بهتر قدمت این آثار می‌توان «استون‌هنج» را مثال زد که حوالی ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد ساخته شد. اوایل دوران عصر برنز بود که نخستین سلاح‌ها و جواهرات فلزی وارد بریتانیا شدند و مردم نیز به همراه این اشیاء دفن می‌شدند.

 

منبع ایسنا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها