جنایتکاران از قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا جان سالم به در می‌بردند؟

ایالات متحده آمریکا در دهه‌های گذشته‌اش، به خاطر سیستم زندانی بدنام و بزرگش، مشهور شده است. اصلا با ۲۵ درصد کل زندانیان دنیا، بزرگ‌ترین زندان‌های جهان در آمریکا قرار گرفته‌اند. تاریخچه این زندان‌ها هم با تاریخچه ایالات متحده قرابت نزدیکی دارد. اصلا زندان‌هایی که امروزه می‌شناسیم، قبل از قرن هجدهم در اروپا یا مستعمرات آمریکایی وجود نداشته بودند.

زندان والنات استریت که در سال ۱۷۷۳ میلادی ساخته شده بود، را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا در نظر می‌گرفتند و بعد از آن بود، که زندان نیوگیت در سال ۱۷۹۷ میلادی در نیویورک ساخته شد. با اینکه این زندان‌ها برای مدت زیادی سرپا نماندند، اما چند زندان قدیمی در فهرست امروز از آن‌ها الگو گرفته بودند. بیشتر زندان‌های مقاله امروز پیشگامان سیستم کیفری، توسعه تکنیک‌ها و شکل‌هایی از مجازات بودند، که در نهایت در زندان‌های سراسر جهان اجرا می‌شد. بعضی از این زندان‌های تاریخی هنوز دایر هستند و بعضی‌های دیگر هم به موزه تبدیل شدند.

۸- زندان ایالت ویرجینیای غربی (West Virginia State Penitentiary)

سال بازگشایی: سال ۱۸۷۶ میلادی – بسته شدن در سال ۱۹۹۵ میلادی (شروع ساخت در سال ۱۸۶۶)

مکان: موندزویل، ویرجینیای غربی

وضعیت فعلی: تعطیل – تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری و سهولت آموزش‌های

حال حاضر به عنوان یک جاذبه گردشگری و مرکز آموزش نیروهای انتظامی

کلاس امنیتی: بدون شرح

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

زندان ایالت ویرجینای غربی اولین زندانی بود، که در این ایالت ساخته می‌شد و به خاطر سبک گوتیک خود که در تریلر بازی ویدیویی موردانتظار Fallout 76 هم دیده می‌شود، توجه جهانی را در همین تازگی‌ها به خودش جذب کرده بود. بعد از اینکه این زندان در سال ۱۹۹۵ میلادی تعطیل شد، به خاطر گزارش‌هایی که درباره مشاهده ارواح از آنجا بیرون آمد، به جاذبه گردشگری محبوبی تبدیل شده است.

زمانی که قوه قانون‌گذار ایالت ویرجینیا غربی، ۱۰ هکتار از زمین‌های بیرون از موندزویل را خرید، طرح ساخت زندان ایالت ویرجینای غربی هم در سال ۱۸۶۶ میلادی مطرح و آغاز شد. زمانی که زندان مجللی با سبک گوتیک به دست نیروی کار زندانی ساخته می‌شد، یک زندان موقتی هم در این مکان ساخته شده بود.

اولین بلوک سلول زندان و ساختمان مدیریت زندان ایالت ویرجینای غربی در سال ۱۸۷۶ میلادی کامل و به طور رسمی بازگشایی شد. این زندان اما به گذشت زمان بدنام شد. این را از جایی می‌گوییم که ۳۶ قتل در آن‌جا اتفاق افتاد، از اتاق سرگرمی و تفریح («کلبه شیرین») برای فمار استفاده می‌شد، درگیری و دعوا و تجاوز هم جای خودشان را داشتند. حتی چند زندانی هم از این زندان فرار کردند که آبرو برای این زندان نگذاشتند.

۷- زندان اصلاح و تربیت ژولیت (Joliet Correctional Center)

سال بازگشایی: سال ۱۸۵۸ میلادی – تعطیل در سال ۲۰۰۲ میلادی

مکان: ژولیت، ایلینوی

وضعیت فعلی: تعطیل – محل فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی متنوع و محل گردش

کلاس امنیتی: بدون شرح

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

زندان اصلاح و تربیت ژولیت به سبک تاریخی گوتیک ساخته شده، که ندامتگاه ایالت ویرجینای غربی از ساخت آن الهام گرفته بود. این زندان زندان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا در سال ۱۸۵۸ میلادی به جای اولین زندان ایلینوی ساخته و جایگزین شده بود. مراکز زندان اصلاح و تربیت ژولیت به شکل مفتضحانه‌ای قدیمی بودند و آب لوله‌کشی و توالت‌های داخلی سلول‌هایش هم تا سال ۱۹۱۰ میلادی تعبیه و نصب نشده بودند.

زندان اصلاح و تربیت ژولیت حتی با این همه خرابی و کمبود، تا سال ۲۰۰۲ میلادی دایر و حتی محل فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مختلفی بود. اصلا بعد از اینکه تعطیل شد، از آن بیشتر برای صحنه فیلمبرداری استفاده می‌شد که مشهورترین آن، فیلمبرداری فصل اول سریال «Prison Break» (فرار از زندان) است. موزه تاریخی منطقه ژولیت به زندان اصلاح و تربیت ژولیت پیشنهاد می‌داد که تورهای عمومی در آن‌جا برگزار شود، که در نهایت در سال ۲۰۱۸ میلادی به داوطلبان موزه اجازه داده شد تا برگزاری تورها را از زندان شروع کنند.

۶- زندان ایالتی سن کوئنتین (San Quentin State Prison)

سال بازگشایی: سال ۱۸۵۲ میلادی – تکمیل ساخت در سال ۱۸۵۴ میلادی

مکان: سن کوئنتین، کالیفرنیا

وضعیت فعلی: عملیاتی

کلاس امنیتی: حداقل – حداکثر (برای مردان)

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

این زندان به عنوان یکی قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا که معمولا به زندان سن کوئنتین هم شناخته می‌شود، یکی از بدترین زندان‌های آمریکاست. اصلا این زندان، خانه بزرگ‌ترین اعدام‌های این کشور است و تمام اعدام‌های کالیفرنیا (مرد و زن) براساس قانون باید در این زندان انجام می‌شد. زندان سن کوئنتین با آغاز کالیفرنیا گره خورد است. مجرمان کالیفرنیا هم قبل از بازگشایی این زندان در سال ۱۸۵۲ میلادی، در کشتی‌های زندانی، حبس می‌شدند.

اما این ایالت در نهایت در سال ۱۸۵۱ میلادی تصمیم گرفت، که زندان دائمی سروپا کند و همین شد که سال بعدش، ۲۰ هکتار از زمین نزدیک پوینت سن کوئنتین را خرید. اولین زندانی‌های زندان سن کوئنتین هم در ۱۴ جولای سال ۱۸۵۲ میلادی (روز باستیل) به این فرستاده شده بودند و وظایف‌شان هم گذاشتن اولین بلوک سلول این زندان بود. مجرمان برجسته‌ای در این سال‌ها مهمان زندان سن کوئنتین بودند؛ از چارلز منسون و رندی استیون کرافت بگیرید تا ریچارد چیس و اسکات پترسون.

۵- زندان ایالت میزوری (Missouri State Penitentiary)

سال بازگشایی: سال ۱۸۳۶ میلادی – تعطیل در سال ۲۰۰۴ میلادی

مکان: شهر جفرسون، میزوری

وضعیت فعلی: تعطیل – موزه

کلاس امنیتی: بدون شرح – از زندان‌هایی با امنیت حداکثری

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

زندان ایالت میزوری قبل از اینکه در سال ۲۰۰۴ میلادی تعطیل شود، قدیمی‌ترین زندان غرب رودخانه می‌سی‌سی‌پی بود. در حال حاضر هم از قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکاست. ساختش که از سال ۱۸۳۴ شروع شد و اولین زندانی‌اش، ویلسون ایدسون هم در سال ۱۸۳۶ میلادی بود که در زندان ایالت میزوری تازه‌تاسیس پذیرفته شده بود. زندانیان زن برعکس زندان‌های قبلی که در فهرست آورده شده، در این زندان پذیرفته می‌شدند. چون مراکز فدرالی برای زنان در آن زمان وجود نداشته بودند.

در سال ۱۸۴۲ میلادی بود که اولین زندانی زن به این زندان آمد و پذیرفتن زندانیان زن در آن‌جا، تا اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی ادامه داشت. مجرمان بدنام آمریکایی در تاریخ طولانی مدت این زندان، در زندان ایالت میزوری زندانی بودند؛ دزدی بد نامی به نام چارلز آرتور «پسر بچه زیبا» فلوید و جیمز ارلی ری، مردی که مارتین لوتر کینگ جونیور را ترور کرده بود. زندان میزوری به عنوان قدیمی‌ترین زندان آمریکا برای بیش از ۱۶۰ سال، از زندان‌هایی با امنیت حداکثری این ایالت بود. اما در حال حاضر به موزه‌ای تبدیل شده، که تاریخچه‌اش را حفظ می‌کند.

۴- زندان ایالت شرقی (Eastern State Penitentiary)

سال بازگشایی: سال ۱۸۲۹ میلادی – تعطیل شدن در سال ۱۹۷۱ میلادی

مکان: همسایگی فیرمونت فیلادلفیا، پنسلوانیا

وضعیت فعلی: تعطیل – موزه

کلاس امنیتی: بدون شرح – از زندان‌هایی با امنیت حداکثری

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

یکی دیگر از شوم‌ترین و قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا، زندان ایالت شرقی است که درهایش را در ۲۵ اکتبر سال ۱۸۲۹ میلادی باز کرده بود. اما در حال حاضر از زندان‌های از کار افتاده محسوب می‌شود. این زندان ساخته شده بود تا اولین «ندامتگاه / زندان» واقعی جهان باشد. اصلا انجمن فیلادلفیا برای از بین بردن و آرام کردن فجایع زندان‌های عمومی در اواخر قرن هجدهم، ایده‌هایی داده بودند که تاثیرات بزرگی روی طراحی این زندان گذاشته بود.

این باور وجود داشت که زندان ایالت شرقی برعکس زندان‌های دیگر زمان خودش، از ایده‌های انجمن فیلادلفیا شکل گرفته و تنها زندان کاملی محسوب می‌شود که می‌توانست جرم را اصلاح کند، که این سیستم به سیستم پنسلوانیا هم شناخته می‌شود. در این سیستم، تمام چیزهایی که زندانی هر سلول نیاز داشت را ارائه می‌کرد؛ حمام، درب‌هایی با محفظه جابه‌جای غذا و محوطه کوچک تمرین، برقراری تماس حداقلی بین زندانیان دیگر و نگهبانان.

با اینکه این سیستم ممکن بود زندانی‌ها را از آسیب زدن به یکدیگر یا به کارمندان دور کند، اما زندانیان گاهی عصبانی می‌شدند و شورش می‌کردند و گاهی هم پا به فرار می‌گذاشتند. گذشت و گذشت تا اینکه زندان ایالت شرقی قبل از تعطیلی‌اش در سال ۱۹۷۱ میلادی، حتی برای مدت کوتاهی هم که شده به یک زندان استاندارد تبدیل شده بود. امروزه، این ندامتگاه به موزه تاریخی تبدیل شده و در فهرست مکان‌های تاریخ ملی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

۳- زندان اصلاح و تربیت سینگ سینگ (Sing Sing Correctional Facility

سال بازگشایی: سال ۱۸۲۸ میلادی – شروع ساخت در سال ۱۸۲۵ میلادی

مکان: اوسینینگ، نیویورک

وضعیت فعلی: عملیاتی

کلاس امنیتی: امنیت حداکثری (برای مردان)

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

زندان اصلاح و تربیت سینگ سینگ که بیشتر به زندان سینگ سینگ شناخته می‌شود، نه تنها یکی از قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکاست، بلکه از بدنام‌ترین و مفتضح‌ترین‌های این کشور هم محسوب می‌شود. ساختش که از سال ۱۸۲۵ میلادی شروع شده بود و تا زمان کامل شدنش در سال ۱۸۲۸ میلادی، از زندانی‌ها برای ساخت این زندان استفاده می‌شد. از آنجایی که سیستم آبرن، زندان قدیمی‌تر نیویورک را توسعه داده بود، زندان سینگ سینگ هم از اولین زندانی‌هایی به حساب می‌آمد که در واقع ماهیت خشن و افراطی سیستم جمعی را اعمال می‌کرد. اصلا همین شد که بی‌آبروی‌اش هیچ‌وقت از بین و از یادها نرفت.

این زندان نه تنها تجسم سیستم آبرن بود، بلکه به خاطر اعدام ۶۱۴ نفر روی صندلی الکتریکی (شامل ۸ اعدامی زن) در بین سال‌های ۱۸۹۱ و ۱۹۶۳ میلادی، به «خانه مرگ» مشهور شد. در کنار این بدنامی‌ها این حقیقت را هم اضافه کنید، که بیشتر اوقات مخوف‌ترین زندانی‌های تاریخ آمریکا در آن‌جا زندانی می‌شدند؛ جیمز لارکین، چندین عضو از مافیا مانند چارلز «لاکی یا همان خوش‌شانس» لوسیانو و لوئیس «لپکه» بوچالتر. پیشنهادی‌هایی هم در سال‌های اخیر می‌شد که بعضی از بخش‌های متروکه قدیمی این زندان که اهمیت سینگ سینگ برای توسعه سیستم کیفری آمریکا را برجسته و روشن می‌کند، به موزه زندان تبدیل شود.

۲- زندان اصلاح و تربیت آبرن (Auburn Correctional Facility)

سال بازگشایی: سال ۱۸۱۷ میلادی

مکان: آبرن، نیویورک

وضعیت فعلی: عملیاتی

کلاس امنیتی: امنیت حداکثری (برای مردان)

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

زندان اصلاح و تربیت آبرن در سال ۱۸۱۷ میلادی بازگشایی شده بود و فعالیتش را از همان زمان تا به امروز ادامه می‌دهد. زندان آبرن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا و اولین زندان‌هایی با سیستم کیفری آمریکایی در نظر گرفته می‌شود، که اولین زندانی را در سلول‌های شخصی قرار می‌دادند. زندان اصلاح و تربیت آبرن حتی اولین زندانی بود که زندانیان با مشکلات روانی را از زندانیان عمومی جدا می‌کرد و در سال ۱۸۹۰ میلادی هم به اولین زندانی تبدیل شد، که یک زندانی در آن‌جا با صندلی الکتریکی اعدام می‌شد.

معروف است سیستمی که امروزه به سیستم آبرن شناخته می‌شود و این زندان را توسعه داده بود، در زندان‌های سراسر جهان هم اجرا می‌شود. سیستم آبرن به این شکل بود که با اجرای سیاست شدید سکوت، وادار کردن زندانی‌ها به پوشیدن یونیفرم‌های راه‌راه و کار کردن در کارگاه‌های زندان، احساس و درک زندانیان را از آن‌ها می‌گرفت. هر نافرمانی هم شلاق و تازیانه فیزیکی در پی داشت. این سیستم آن‌قدر کارآمد بود، که به مقامات زندان و عموم مردم در سراسر جهان اجازه می‌داد از زندان بازدید کنند. هرچند، تمام این رفتارهای غیر انسانی که هویت انسانی را از بین می‌برد، در نهایت در اوایل قرن بیستم برداشته شد.

۱-زندان ایالتی نیوجرسی (New Jersey State Prison)

سال بازگشایی: سال ۱۷۹۸

مکان: ترنتون، نیوجرسی

وضعیت فعلی: عملیاتی

کلاس امنیتی: امنیت حداکثری (برای مردان)

قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا

با اینکه زندان ایالتی نیوجرسی اولین زندان ایالات متحده آمریکا نیست، اما تنها زندانی محسوب می‌شود که از قرن هجدهم تا به امروز دایر است. اصلا همین ویژگی، این زندان را به یکی از قدیمی‌ترین زندان‌های آمریکا تبدیل می‌کند. این زندان به عنوان خانه ندامتگاه نیوجرسی در سال ۱۷۹۸ میلادی بازگشایی شد و ساختمانش هم قدیمی‌ترین بخش این زندان محسوب می‌شود. خانه ندامتگاه سال ۱۷۹۸ این زندان از قدیمی‌ترین بخش آن‌جاست که به عنوان بخشی از زندان در ایالات متحده آمریکا فعال است.

زندان ایالتی نیوجرسی در سال ۱۸۳۲ میلادی، خانه سلولی جدیدی به نام ندامتگاه نظامی ساخت و زندانیانش را در سال ۱۸۳۶ میلادی از خانه ندامتگاه اول خود به این ندامتگاه نظامی جدید منتقل کرد. چون بیشتر بخش ندامتگاه به غیر از بخش جلویی‌اش که محل اقامت نگهبانان زندان دولتی محسوب می‌شد، نابود شده بود. در سال ۱۹۷۹ میلادی هم یک ترکیب امروزی به دو بخش قدیمی‌ترین این زندان اضافه شده بود.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها