قدیمی‌ترین هتل‌های جهان کدامند؟

مشخص کردن تاریخچه هتل‌های جهان می‌تواند کمی سخت و دشوار باشد. چون قدمت هتل‌ها به اندازه‌ای قدمت دارد، که انسان‌ها به سراسر جهان مسافرت می‌کردند و به جایی برای اقامت نیاز داشتند. قدمت اقامتگاه‌ها را به طور کلی می‌شود از همان آغاز تاریخچه بشر تصور کرد. این‌جاست که مطمئن نیستیم چه زمانی تمدن‌های باستانی خانه‌هایی را مخصوص مسافران آماده کرده بودند، اما رکورد قدیمی‌ترین بتن از یک مکان برای پذیرایی به ۶۹ سال قبل از میلاد مسیح در پمپئی برمی‌گردد.

کهن‌ترین هتل موجود جهان قدمتش به اوایل قرن هشتم در ژاپن برمی‌گردد و بسیاری از هتل‌های قدیمی دیگر در فهرست امروز هم در اروپای قرون‌وسطی بازگشایی شده بودند. تمام هتل‌های مقاله امروز هنوز هم دایر هستند و همه می‌توانند برای اقامت به این هتل‌های تاریخی بروند.

۱۰- هتل اینترلاکن (Hotel Interlaken)

سال تاسیس: ۱۳۲۳

مکان: اینترلاکن، سوئیس

بنیانگذار(ها): ناشناس

تعداد اتاق‌ها: ۵۵ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل اینترلاکن قدمتش به سال ۱۳۲۳ میلادی و زمانی برمی‌گردد که به عنوان یک مهمان‌خانه رواق استفاده می‌شد. در کنار این هتل، سندی از هیچ هتل دیگری قبل از سال ۱۳۲۳ در اینترلاکن وجود ندارد. اصلا این‌جاست که هتل اینترلاکن یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های سوئیس محسوب می‌شود. این هتل برای سال‌های زیادی همچنین مرکز منطقه مدیریتی برنر اوبرلند در نظر گرفته و یکی از اتاق‌های طبقه اولش هم به عنوان یک دادگاه استفاده می‌شد.

لوئیس روس این هتل را در سال ۱۴۹۱ میلادی نوسازی و نشان ملی خودش را در آن زمان دریافت کرد. دو اسب و دو بز کوه آلپ روی این نشان ملی حک شده‌اند، که می‌شود آن‌ها را در نمای جنوبی این ساختمان مشاهده کرد. موسیقی‌دانان مشهور زیادی مانند فلیکس مندلسون هم در هتل اینترلاکن اقامت داشته بودند.

۹- هتل پیلگریماهوس (Pilgrimhaus)

سال تاسیس: حدود ۱۳۰۴

مکان: سوئست، نوردراین-وستفالن، آلمان

بنیانگذار(ها): شورای شهر سوئست

تعداد اتاق‌ها: نامشخص

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل پیلگریماهوس را شورای شهر سوئست به عنوان آسایشگاه و مسافرخانه تاسیس کرده بودند و پیروان سنت جیمز بیشتر از این هتل در مسیرشان به سمت سانتیگو د کامپوستلا (شمال اسپانیا) استفاده می‌کردند. این هتل هم در ۲۵ جولای با یک مهمانی ویژه‌ای از سنت جیمز تقدیر کرد.

این شهر، هتل پیلگریماهوس را در سال ۱۶۱۳ میلادی به توماس مرکالباخ فروخت که تا سال ۱۷۶۶ میلادی صاحب این هتل بود. بعد از آن بود که خاندان بودکر هتل پیلگریماهوس را در اختیار گرفتند و ساخت براندی و آبجو را شروع کردند. خانواده بک از سال ۲۰۰۸ میلادی صاحب هتل پیلگریماهوس بودند و در همین تازگی‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی نوسازی شده بود.

۸- هتل ارسو گریگیو (Orso Grigio)

سال تاسیس: حدود ۱۳۰۳

مکان: ایننیچن، ایتالیا

بنیانگذار(ها): ناشناس

تعداد اتاق‌ها: ۳۰ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

قدمت هتل ارسو گریگیو به اوایل دهه ۱۳۰۰ میلادی و بعد از زمانی برمی‌گردد، که شاه آلبرشت به این شهر اجازه داد تا بازاری در آن باز شود. همین که اشرافی‌ها و تاجران به شهر ایننیچن آمده بودند، اولین مسافرخانه‌ها در آن‌جا بنا شد که هتل ارسو گریگیو یکی از آن‌هاست. اما صاحب این هتل تا اواسط قرن پانزدهم ناشناس بود.

اولین صاحب هتل ارسو گریگیو که مشخص‌شده، کنراد ماوس در سال ۱۴۶۲ است، که خاندان ماوس صاحب این هتل بودند و آن را تا سال ۱۵۵۴ میلادی اداره می‌کردند. البته خاندان‌های دیگری هم بودند که هتل را اداره می‌کردند، تا اینکه خاندان لادینسرها در سال ۱۷۴۵ میلادی آمدند و مدیریت این هتل را برعهده گرفتند و امروز هم نهمین نسل این خاندان در حال مدیریت هتل ارسو گریگیو  هستند.

۷- هتل اولد بل (The Old Bell Hotel)

سال تاسیس: ۱۲۲۰

مکان: مالمزبری، ویلتشایر، انگلستان

بنیانگذار(ها): ابوت لورینگ، صومعه مالمزبری

تعداد اتاق‌ها: ۳۳ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل اولد بل نامش تقریبا به هتل قدیمی دیگری در فهرست امروز شباهت دارد، که در انگلستان بنا شده است. با اینکه ۳ هتل قدیمی‌تر دیگری هم در انگلستان وجود دارند که قدمت‌شان طولانی است، اما هتل اولد بل در مالمزبری مانند بسیاری از هتل‌های دیگر، ادعای قدیمی‌ترین هتل موجود در انگلستان را دارد.

هتل اولد بل را ابوت لورینگ از همان ابتدا در سال ۱۲۲۹ میلادی به عنوان مهمان‌سرا بازگشایی کرده بود، که اشخاص بزرگ و برجسته از آن صومعه مالمزبری را بازدید می‌کردند. بقایایی از این هتل باقی مانده بود که بعد از آن، نوسازی‌هایی روی آن انجام دادند و قدمت بخش‌هایی از آن هم مانند شومینه سنگی سرپوشیده در براسری به سال ۱۲۲۰ میلادی برمی‌گردد.

۶- هتل آنجل و رویال (هتل سلطنتی و مالکی) (The Angel and Royal Hotel)

سال تاسیس: ۱۲۰۳

مکان: گرانتام، لینکلن‌شایر، انگلستان

بنیانگذار(ها): شوالیه‌های معبد

تعداد اتاق‌ها: ۲۹ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل آنجل و رویال (هتل سلطنتی و مالکی) یکی دیگر از هتل‌های تاریخی انگلستان محسوب می‌شود، که شوالیه‌های معبد آن را در سال ۱۲۰۳ میلادی تاسیس کرده بودند و در آن روزها به این هتل، مسافرخانه آنجل می‌گفتند.

شوالیه‌های معبد این هتل را تا سال ۱۳۰۸ میلادی مدیریت می‌کردند، تا اینکه کلانتر لینکلن‌شایر، با پیروی از دستور ادوارد دوم این هتل را تصرف کرد. چون شاه فیلیپ فرانسه چند ماه قبل از تصرف، دستور نابودی شوالیه‌های معبد را صادر کرده بود. به گفته هتل آنجل و رویال، بخش سلطنتی آن در سال ۱۸۶۶ و بعد از زمانی به نامش اضافه شده بود، که پرنس ولز، سپس ادوارد هفتم از آن بازدید کردند.

۵- هتل اولد بل (The Olde Bell)

سال تاسیس: ۱۱۳۵

مکان: هرلی، برکشایر، انگلستان

بنیانگذار(ها): هرلی پریوری (یک صومعه)

تعداد اتاق‌ها: ۴۸ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل‌های زیادی در بریتانیا ادعای قدیمی بودن می‌کنند، که هتل اولد بل هم یکی از آن‌هاست. البته این هتل برعکس بعضی از هتل‌های دیگر، از این لحاظ که تاریخچه‌اش به سال ۱۱۳۵ میلادی برمی‌گردد، دلایل محکمی برای قدیمی‌ترین هتل بریتانیا دارد. قدیمی‌ترین بخش هتل اولد بل در ابتدا به عنوان مهمانخانه برای دیر (مسیحیان) صومعه کوچک بندیکتین شهر استفاده می‌شد.

نامش از روی زنگوله سانکتوس (زنگ مقدس) می‌آید، که راهب‌ها با آن متوجه می‌شدند که بازدیدکننده مهمی به هرلی آمده و می‌خواهد اتاقی کرایه کند. هتل اولد بل در طی تاریخ طولانی‌اش، پذیرای مهمانان برجسته‌ای مانند وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور و الیزابت تیلور و ریچارد برتون و کری گرانت بوده است.

۴- هتل زام روتن بارن (Zum Roten Baren)

سال تاسیس: حدود ۱۱۲۰

مکان: فرایبورگ ایم بریسگاو، آلمان

بنیانگذار(ها): ناشناس

تعداد اتاق‌ها: ۲۵ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل زام روتن بارن خود را به عنوان قدیمی‌ترین هتل در آلمان می‌شناسد و ساختش هم به اوایل قرن دوازدهم برمی‌گردد. مدیر موزه تاریخ شهر فرایبورگ هم معتقد است که از این ساختمان در همان حدود زمانی به عنوان مسافرخانه استفاده می‌شود.

اولین سندهای مکتوب از هتل زام روتن بارن هم به سال ۱۳۱۱ میلادی برمی‌گردد و نشان می‌دهد، که صاحبخانه/ صاحب مسافرخانه در آن زمان، مردی به نام یوهانن بینگر بوده است. مدیر موزه همچنین مطمئن است، زمانی که ماری آنتوانت در سال ۱۷۷۰ میلادی شب را در مسیرش به سمت ورسای در فرایبورگ گذراند، بعضی از همراهانش در هتل زام روتن بارن اقامت داشتند.

۳- هتل میدس هد (Maids Head Hotel)

سال تاسیس: اواسط دهه ۱۰۹۰ میلادی

مکان: نورویچ، نورفولک، انگلستان

بنیانگذار(ها): هربرت د لوسینگا

تعداد اتاق‌ها: ۸۴ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل میدس هد هم مدعی قدیمی‌ترین هتل بریتانیاست و به گفته این هتل، در حقیقت از اواسط دهه ۱۰۹۰ میلادی به طور مستمر به عنوان مسافرخانه استفاده می‌شده بود. مکان هتل فعلی هم در کاخ اصلی اولین اسقف نورمن نورویچ، هربرت د لوسینگا قرار گرفته که کاخ اصلی خودش را داشت.

از آنجایی که از قرن یازدهم از این مکان استفاده شده است، قدمت قدیمی‌ترین بخش‌های هتل میدس هد به قرن پانزدهم برمی‌گردد. این باور وجود دارد که اتاق چوبی اوک متعلق به همان دوره زمانی است و نرده‌ها هم در قرن شانزدهم به این هتل اضافه شده بود. با اینکه هتل میدس هد نوسازی شده، اما صاحبانش اصالت و یکپارچگی تاریخی آن را حفظ کرده‌اند.

۲- هتل هوشی ریوکان (Hoshi Ryokan)

سال تاسیس: ۷۱۸

مکان: کوماتسو، استان ایشیکاوا، ژاپن

بنیانگذار(ها): گاریو هوشی

تعداد اتاق‌ها: نامشخص

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل هوشی ریوکان قبل از اینکه در چند سال قبل از رونق بیفتد، به گفته رکوردهای جهانی گینس، قدیمی‌ترین هتل جهان محسوب می‌شد و الان هم به دومین هتل قدیمی دنیا نزول کرده است. هرچند که این هتل در سال ۷۱۸ میلادی ساخته شده بود و قدمتی حدود ۱.۳۰۰ سال دارد.

افسانه هتل هوشی ریوکان با یک پیام رویایی از هاکوسان دایگونگن، الهه کوهستان به تایشو دایشی، راهب بودایی آغاز شد. چشمه آب گرمی هم که هتل در اطراف آن ساخته شده است، هدیه‌ای از سمت هاکوسان دایگونگن برای رهایی و درمان آسیب‌ها و مریضی‌های انسان‌ها بود. پیرو تایچو دایشی، گاریو هوشی این مسافرخانه را در جایی که استادش گفته بود، بازگشایی کرد و خاندانش هم مدیریت آن را از همان روزها تا بر عهده گرفته بودند.

۱-هتل نیشیاما اونسن کیونکان (Nishiyama Onsen Keiunkan)

سال تاسیس: ۷۰۵

مکان: هایاکاوا، یاماناشی، ژاپن

بنیانگذار(ها): فوجیوارا ماهیتو

تعداد اتاق‌ها: ۳۵ اتاق

قدیمی‌ترین هتل‌های جهان

هتل نیشیاما اونسن کیونکان که از سال ۷۰۵ میلادی دایر بوده است، به عنوان قدیمی‌ترین هتل جهان شناخته می‌شود که فوجیوارا ماهیتو آن را در دوره کیون تاسیس کرده بود و نام کیونکان این هتل هم از آن‌جا می‌آید. این هتل را رکوردهای جهانی گینس در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان کهن‌ترین هتل در جهان در نظر گرفت.

یکی از ویژگی‌های جذاب این مسافرخانه هم اونسن یا چشمه آب گرم سنتی‌اش است. همچنین به ظاهر به نظر می‌رسد که سامورایی‌ها و شوگان‌های مشهور زیادی مانند توکوگاوا لیاسو و تاکدا شینگن احتمالا به این مسافرخانه رفت‌وآمد می‌کردند. باورتان نمی‌شود که هتل نیشیاما اونسن کیونکان را هنوز پنجاه و دومین نسل از خاندان ماهیتو اداره می‌کند.

منبع oldest
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها