دیدنی های تاریخی مسیر اهواز تهران، از مقبره دانیال تا فلک الافلاک

تهران به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران بوده که افراد زیادی از شهرهای مختلف به آن شهر سفر می کنند. بسیاری از افراد جهت سفرهای کاری به تهران سفر می کنند، اما مکان های تاریخی با قدمت بالا و همچنین جاذبه های گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد که تهران را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل کرده است. این مسیر را می توان با استفاده از خودروی شخصی و یا هواپیما طی کرد.

بسیاری از مسافران به منظور تجربه سفری راحت و یا به دلیل همراه داشتن افراد سالخورده و یا بیمار، بلیط پرواز اهواز به تهران را رزرو کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن به این شهر می رسند. علاوه بر این فعالیت ایرلاین های متعدد در این مسیر باعث شده است که مسافران بتوانند انواع بلیط هواپیما اهواز تهران را با قیمت های متفاوت خریداری کرده و علاوه بر راحتی سفر از قیمت های متنوع بهره مند شوند.

سفر از اهواز به تهران با خودروی شخصی

علاوه بر هواپیما، بسیاری از مسافران از خودروی شخصی جهت مسافرت از اهواز به تهران استفاده می کنند. با توجه به وسعت بالای شهر تهران، داشتن خودروی شخصی در کاهش هزینه های حمل و نقل درون شهری و صرفه جویی در وقت تاثیر بالایی دارد. علاوه بر این در مسیر اهواز به تهران جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید ضمن مسافرت به تهران از این جاذبه ها نیز بازدید کنید. در ادامه برخی از این جاذبه های تاریخی معرفی شده است.

شوش، اولین شهر تاریخی در مسیر اهواز به تهران

فاصله اهواز تا تهران حدود ۷۹۳ کیلومتر است که حدود ۱۰ ساعت طول می کشد تا به تهران برسید. اولین شهر پس از اهواز، شوش می باشد که حدود ۱۱۷ کیلومتر با اهواز فاصله دارد. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و جهان بوده و حکومت های متفاوتی را به چشم دیده است. به همین دلیل دارای آثار تاریخی متنوعی می باشد.

یکی از معروف ترین آثار تاریخی شهر شوش، کاخ آپادانا می باشد. این کاخ در سال های ۵۲۱ الی ۵۱۵ میلادی و به فرمان داریوش ساخته شده است. این کاخ فضای گسترده ای را در بر گرفته و سازه های معماری متعددی در آن وجود دارد. یکی دیگی از قدیمی ترین آثار تاریخی شوش، زیگورات چغازنبیل است که در زمان ایلامی ها در این منطقه بنا شده است. این پرستشگاه در ۴۵ کیلومتری قسمت جنوبی شوش قرار دارد.

علاوه بر این، آرامگاه دانیال نبی نیز جزء آثار تاریخی مشهور در شهر شوش است که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. دانیال نبی یکی از پیامبران در قرن هفتم پیش از میلاد است. این آرامگاه در مجاورت رودخانه شاوور و در نزدیکی قلعه شوش قرار گرفته است. مقبره دعبل خزاعی، ایوان کرخه، کاخ آپادانا و موزه های تاریخی دیگر از جمله مکان های تاریخی این شهر قدیمی است.

جاذبه های تاریخی خرم آباد در مسیر اهواز به تهران

یکی دیگر از شهرهای مهم در مسیر اهواز به تهران، شهر خرم آباد در استان لرستان است. فاصله این شهر با اهواز حدود ۳۲۸ کیلومتر می باشد. توصیه می کنیم هنگامی که به این شهر رسیدید مدتی را در خرم آباد توقف کنید و از جاذبه های تاریخی آن بازدید نمایید.

یکی از مشهورترین جاذبه های خرم آباد، قلعه تاریخی فلک الافلاک بوده که در مرکز این شهر واقع شده است. این بنا مربوط به دوران حکومت شاپور اول در زمان ساسـانیان می باشد. مساحت این قلعه حدود ۵۳۰۰ متر مربع بوده و در آن هشت برج وجود دارد.

یکی دیگر از آثار تاریخی این شهر، مناره آجری واقع در پارک شقایق در مرکز شهر می باشد. این بنا مربوط به دوره دیلمیان بوده و جهت راهنمایی کاروان ها و نگهبانی ساخته شده است. گفته می شود ارتفاع این مناره در گذشته بیشتر بوده ولی در حال حاضر، ارتفاع آن ۳۰ متر می باشد. از آثار تاریخی دیگر در این شهر می توان به پل شکسته، برد نوشته خرم آباد، گرداب سنگی و حمام گپ اشاره کرد.

مکان های تاریخی اراک در مسیر اهواز به تهران

پس از عبور از شهرهای خرم آباد و بروجرد وارد شهر اراک خواهید شد. اراک که مرکز استان مرکزی می باشد در فاصله ۵۱۳ کیلومتری اهواز قرار داشته و حدود ۶ ساعت و نیم زمان لازم است تا به این شهر برسید. همانند بیشتر شهرهای ایران که غرق در آثار تاریخی می باشند، اراک نیز دارای مجموعه متنوعی از جاذبه های تاریخی است.

از مشهور ترین آثار تاریخی این شهر، می توان به کلیسای مسروپ اشاره کرد. این کلیسا در سال ۱۹۱۴ میلادی احداث شده است و بخش های مختلفی مانند مدرسه، سکونتگاه کشیش و تالار اجتماعات را در بر می گیرد. همچنین برج شیشه نیز شهر اراک وجود دارد که جزء عمارات تاریخی مربوط به دوران قاجار می باشد. این کاخ که به عنوان ارگ حکومتی اراک شناخته می شود، در دوران فتحعلی شاه احداث گردید.

آثار تاریخی شهر اراک بیشتر به دوران قاجار مربوط می باشد. یکی دیگر از این آثار بازار تاریخی اراک است که شامل حمام، مسجد، مدرسه، کاروان سرا و آب انبار می باشد. این بازار هنوز فعالیت خود را حفظ کرده و گردشگران زیادی برای خرید و بازدید از این مجموعه به این شهر سفر می کنند.

فاصله اهواز تا تهران با هواپیما

همانطور که در ابتدا ذکر شد، شما می توانید از هواپیما نیز از اهواز به تهران سفر کنید. فاصله هوایی اهواز تا تهران حدود ۱ ساعت می باشد. اگر هدف شما از سفر به تهران، سفری کاری بوده و یا وقت کمتری برای سفر دارید، بهتر است از هواپیما استفاده کنید تا زمان کمتری را در مسیر باشید. در شهر تهران نیز جاذبه های تاریخی متنوعی وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید نمایید.

با وجود راحتی سفر با هواپیما، قیمت بلیط آن باعث شده است که مسافران کم تری از آن استقبال کنند. با این وجود می توان از روش هایی استفاده کرد تا هزینه نهایی سفر کاهش یابد. یکی از این روش ها خرید پرواز چارتر می باشد. البته توجه داشته باشید این بلیط ها تنها در ایامی از سال که مسافرت کمتری وجود دارد قیمت پایین تری نسبت به بلیط هواپیما سیستمی دارد. در روزهایی که تقاضا برای سفر بیشتر است، قیمت این بلیط ها افزایش می یابد.

کدام وسیله برای سفر از اهواز به تهران مناسب تر است؟

اینکه کدام وسیله برای سفر مناسب تر است به شرایط و تعداد افراد بستگی دارد. علاوه بر این در صورتی که بخواهید از مکان های تاریخی در طول سفر بازدید کنید باید از خودروی شخصی استفاده کنید. سفر با قطار نیز یکی از گزینه هایی است که مسافران می توانند از آن استفاده کنند. قطارهای متعددی در این مسیر وجود دارد که شامل قطارهای لوکس و معمولی ۴ تخته می باشد. اگر تعداد افراد شما زیاد است توصیه می کنیم از قطار استفاده کنید تا با امنیت و آسودگی بیشتری سفر کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها