از جنوب تا به شمال برسی، بهار شده

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که زمستان را از سایر فصول بیشتر دوست دارید و ترجیح می دهید تا به جای سرسبزی بهار و برگ ریزان پاییز، مناظر سفید پوش زمستانی را تماشا کنید. شاید هم ترجیح می دهید تا از حداقل زمان ممکن استفاده کرده و به دور از شلوغی سایر ایام، تجربه یک ایرانگردی در زمستان را پشت سر بگذارید.در هر صورت باید توجه کنید که سفر در زمستان شما را در انتخاب مقصد محدود نمی کند. آن هم در ایران که به عنوان یک کشور چهار فصل شناخته می شود و در هر موقع از سال می توان آب و هوای دلخواه را در گوشه ای از آن پیدا کرد. اگر دوره تاریخی و فرهنگی ایران را دنبال کرده باشید میبینید که ایران غنی از جاذبه های گردشـگری و مکان های زیباست.

از جنوب

ایران سرزمین چهار فصل

فرقی نمی‌ کند که در دل تابستان هوس برف بازی به سرتان زده باشد یا اینکه در سرمای زمستان دنبال ساحل آفتابی بگردید. ایران به عنوان سرزمینی چهارفصل این اجازه را به شما می‌ دهد تا در هر موقع از سال، آب و هوایی مطابق سلیقه تان را در گوشه ای از آن پیدا کنید.

بهترین مکان های ایرانگردی در زمستان

مناطق جنوبی ایران در تمام سال از سرما در امان هستند به طوری که حتی در دل زمستان نیز انتظار یک آب و هوای گرم و معتدل را از این مناطق داریم. از طرفی استان های غربی کشور که در ارتفاعات بالاتری قرار دارند، اکثرا سفیدپوش بوده و برای برف بازی و انجام ورزش‌ های زمستانی مناسب هستند. برای شروع ایرانگردی در زمستان می توانید از جنوب شروع کرده و به سفر خود را به سمت شمال ادامه دهید.

از جنوب

سفر به جزایر خلیج فارس

شاید بهترین مقصد برای ایرانگردی در زمستان مناطق جنوبی کشور و مخصوصا جزایر خلیج فارس باشد. این مناطق هرچه در تابستان گرم و طاقت فرسا هستند، اما در زمستان آب و هوایی معتدل و بهاری دارند.

شما نیز در سفر به خلیج فارس گزینه های زیادی برای انتخاب کردن دارید. مکان هایی چون کیش به عنوان مروارید خلیج فارس، قـشم به عنوان جزیره عجایب و حتی جزیره زیبای هرمز که در آن ها می توانید علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی، از شنا در آب های خلیج فارس و انجام ورزش های آبی لذت ببرید.

چابهار شهری چهار فصل در جنوب ایران

چابهار به عنوان مقصدی مناسب برای زمستان شناخته می شود، چرا که در این موقع از سال دمای هوای آن به حدود ۲۵ درجه، یعنی یک هوای بسیار ایده آل، می رسد. چابهار به خاطر کوه های مینیاتوری، گل فشان های متعدد و ساحل درخشانش مشهور شده است. شما می توانید علاوه بر بازدید از این جاذبه ها، سری هم به سواحل چابهار زده و از بازارچه های پر رونق ساحلی آن دیدن کنید.

سفر به کویر های ایران

سفر به کویر آن هم در زمستان، تجربه ای گرم در روزهای سرد سال است. اکثر مساحت ایران از دشت و بیابان پوشیده شده، به همین خاطر کویرنوردی ورزشی مرسوم در تمامی ایام سال محسوب می شود. مناطقی چون کویر لوت که گرمترین نقطه دنیاست، تا کویر مرنجاب، مـصر و طبس که از شهرت بسیار زیادی برخوردارند.

تـهران گردی در زمستان

تفرجگاه های اطراف تـهران یکی از بهترین مکان ها برای تجربه ورزش های زمستانی می باشد. حتما تا به حال اسم پیست دیزین و آبعلی به گوشتان خورده است. این پیست ها در فصل زمستان از برف پوشیده شده و بستر بسیار مناسبی برای اسکی و سایر تفریحات زمستانی فراهم می کنند. در کنار این دو نیز مجموعه توچال در شمال تـهران قرار دارد که از امکانات متعددی چون تله کابین، تله سیژ، هتل، رستوران و شهربازی برخوردار است.

سرعین، آب گرم در کنار برف

حتما تا به حال اسم چشمه های آب گرم سرعین به گوشتان خورده است. این شهر در دامنه کوه های سبلان قرار دارد و می‌ تواند یکی از بهترین مقاصد شما برای ایرانگردی در زمستان محسوب شود. در سرعین نیز می‌ توانید پیست های اسکی استانداری پیدا کنید .اما تجربه اصلی مربوط به چشمه های آب گرم منطقه است که علاوه بر لذت آب تنی وسط زمستان، خواص درمانی فوق العاده هم نصیبتان خواهند کرد.

وسایل مورد نیاز برای ایرانگردی در زمستان

مسافرت در زمستان جدای از جذابیت‌ های منحصر به فردش، خطرات خاص خود را نیز به دنبال دارد. مخصوصا اگر قصد رفتن به دل طبیعت و انجام ورزش هایی چون کوهنوردی را در زمستان دارید، باید به طور حرفه ای و کامل برای آن آماده شوید.

به عنوان اولین توصیه اگر با ماشین شخصی قصد سفر به مناطق برفی را دارید، از مجهز بودن وسیله خود به موارد ضروری مطمئن شوید. توجه کنید که آب و هوای زمستانی ممکن است فریب دهنده باشد. به همین جهت در سفرهای زمستانی باید علاوه بر داشتن پوشش مناسب، چند دست لباس اضافه نیز به همراه داشته باشید. به همین ترتیب اگر قصد طبیعت گردی دارید، تجهیزات مورد نیاز را شناسایی و تهیه کنید.

سفر در زمستان با تورهای گردشـگری

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا همراه با تورهای گردشـگری به سفر بپردازند. چرا که در این نوع سفر بسیاری از دغدغه‌ ها مثل وسیله نقلیه، مکان، تغذیه و بحث آشنایی با محل از روی دوش آنها برداشته می شود. چنانچه قصد سفر در زمستان را داشته باشید می توانید در بین تورهای زمستانه، مقصد خود را پیدا کنید.

تور لیدری ایرانگردی

یکی از متداول ترین راه ها برای انجام سفر استفاده از تورهای گردشــگری است. اگر شما هم تجربه ی همراهی با یک تور را داشته باشید، حتما موافق هستید که یکی از دلایل محبوبیت تورها همراهی با تور لیدرهای حرفه ای است که با شناخت مناسب از مقصد، سعی می کنند تا بهترین تجربیات را برای مسافران رقم بزنند.

اگر به شغل تور لیدر علاقه مند هستید حتما به کارت راهنمای تور، که مورد تایید میراث فرهنگی و گردشـگری باشد، نیاز پیدا خواهید کرد. موسسه آموزش و تحقیقات جهـانگردی آوای طبیعت گلستان دوره های ایرانگردی، طبیعت گردی، راهنمای محلی و دیگر مباحث مربوط به حوزه گردشـگری را تحت نظارت میراث فرهنگی و گردشـگری برگزار می کند. این دوره ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار شده و تلاش می شود تا علاوه بر سرفصل های تعریف شده، دیگر مهارت های مورد نیاز برای تور لیدر مانند توانایی ارتباط موثر، قدرت رهبری و کنترل شرایط نیز آموزش داده شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها